Yenilenme liderleri

Yenilenen 21 logoyu baz alarak gerçekleştirdiğimiz anketimize 108 şirketin pazarlamadan sorumlu iş lideri katıldı.

1 EKİM, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
Yenilenme liderleri

İKİ SEKTÖRDEKİ DEĞİŞİM
Dünyanın en büyük 3 cam ev eşyası üreticisinden biri olan Paşabahçe, logo yenilemesini, teknolojinin getirdiği zorunluluğa bağlıyor. Şirket, 77 yıllık logosunu, renkleri ve uygulama şekliyle dijital dünyaya adaptasyonda zorlandığı için 1 yıl önce değiştirdi. Yeni logoda iki damla formu öne çıkıyor. Damlalardan biri, “camın doğallığını ve doğaya zarar vermeden sonsuz kere dönüştürülebilmesini”, diğeri ise “camın şekillendirilmeden önceki akışkan halini” temsil ediyor. İki damlanın ortasındaki beyaz alan ise Paşabahçe’nin ‘P’sini simgeliyor. Ancak değişimde şirketin 77 yıllık mirasını korumaya özen gösterildi ve tüketicinin alışmış olduğu eski logonun oval formu, yenisine de taşındı. Paşabahçe Pazarlama ve Satış Başkan Yardımcısı Cemil Tokel, “Yeni logomuzun markamızın algısına olumlu bir katkı yaptığını gördük” diyor.

Avea, Aria ve Aycell’in birleşmesinin yaşandığı 2004’te kullanmaya başladığı eski logosunu değiştirmenin ilk işaretini geçen yıl verdi. Amblemsiz, tipografik Avea yazısını kullanmaya başlayan şirket, aynı zamanda yeni bir slogan ve logo arayışına girdi. Haziran 2013’te Avea’nın yeni logosu ve “Hayat Değişir Avea’yla” sloganı müşterilerle paylaşıldı. Avea Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Dehşan Ertürk, logo değişiminde pozitif mesaja nasıl vurgu yaptıklarını şu sözlerle anlatıyor:

“Mevcut logoya eklenen yeni amblem ve yeni slogan, markanın umut ve mutluluk vaadini temsil ederken aynı zamanda fonksiyonel sadelik, bolluk ve çeşitliliği farklı renklerinde bir arada barındırıyor. Avea’da yaşanan değişimi yansıtan heyecanlı, umut dolu, rekabete karşı iddialı marka kimliğimizin müşterimiz nezdindeki marka algımızı daha da sağlamlaştırdığını görüyoruz.” Marka Danışmanı Güven Borça da Avea logosundaki markaya canlılık katan renkli bandın, satış noktasından televizyon reklamına her yerde kullanılabilecek ve markayı ayrıştıracak bir unsur olduğunu vurguluyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.