YÖNETİM

İnsan kaynakları

Sadık Çalışan Karı Artıyor

Araştırma, danışmanlık şirketi Manpower tarafından yapıldı. Amacı, dünyada çalışan sadakatinde son tabloyu ortaya çıkarmak ve geleceğe ışık tutmak. İnsan kaynakları yöneticileri ve çalışanlar arası...

1 TEMMUZ, 2003

Pazarlama

Yaşam Umudu Azalıyor Mu?

Teknolojideki gelişmeler, değişen yaşam tarzları ve tüketim biçimleri, her sektörde ürün ömrünü tehdit ediyor. Bir yandan bazı ürünler piyasadan silinirken, diğer yandan da modeller hızla eskiyor. ...

1 TEMMUZ, 2003

Liderlik

Akıllı Fabrikayla Verimlilik Devrimi

Dünyada üretim tesisleri artık “akıllı fabrikalara” dönüşüyor. Tüm üretim süreçlerinin akıllı sistemlerle kontrol edildiği fabrikalar, rekabette olmazsa olmaz bir koşul oldu. Verimliliği artıran, e...

1 HAZİRAN, 2003

Pazarlama

Saklı Değer Gerçek Olsun

Mağazanıza her gün yüzlerce tüketici geliyor, müşterilerinizle çok iyi bir ilişkiniz var. Sektörünüze siz yön veriyor, tedarikçilerle müthiş bir ilişki kuruyorsunuz. Büyük bir marka gücüne ve araşt...

1 HAZİRAN, 2003

Liderlik

Büyükler Değil, Hızlılar Uzun Yaşıyor

Rekabet artıyor, ayakta kalan şirketlerin sayısı da düşüyor. Çok değil, sadece 50 yıl öncesinin “en büyükler” listesine giren şirketlerden çok önemli bölümü bugün hayatta değil. Uzmanlar, işin sırr...

1 MAYIS, 2003

Pazarlama

Bir Zamanlar Rekabet Ayıptı

Prof. Dr. Özer Ertuna / Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Özer Ertuna, Boğaziçi Üniversitesi öğretim üyelerinden… Yıllardır iş dünyasının içinde… Şirketleri inceliyor, danışmanlık yap...

1 MAYIS, 2003

Pazarlama

Ürün Artıyor, Gelir Azalıyor

Aslında çok yeni bir gelişme değil. Ancak, son birkaç yıldır bütün dünyada, özellikle Batı’da tartışmaya başlandı. “Ürün yağmuru”nun, daha fazla yeni ürün piyasaya sunmanın şirketlere zarar verdiği...

1 MAYIS, 2003

İnsan kaynakları

Anadolu’dan Kariyer Daveti

Her şeyi ekonomide yaşanan kriz ve sonrasında ortaya çıkan işsizlik değiştirdi. Çok sayıda nitelikli yönetici ve yönetici adayı işsiz kaldı. Bazıları iş buldu,bir bölümü kendi işini kurdu. Çok önem...

1 MAYIS, 2003

Pazarlama

Kotler’den Yarına Dersler

Philip Kotler’i hepimiz tanıyoruz. “Pazarlamanın efsane gurusu”, yeni kitabıyla iş dünyasının gündemine yerleşti. “Her Yöneticinin Bilmesi Gereken 80 Kavram: A’dan Z’ye Pazarlama Bakışı” adlı bu ki...

1 MAYIS, 2003

İnsan kaynakları

İyi İnsanlar Önem Kazanacak

Charles Handy / İnsan Kaynakları Gurusu    Charles Handy, insan kaynakları alanının bir numaralı gurusu… Aynı zamanda yönetim psikolojisi konusunda da uzman. Şimdi kendini “toplum filozo...

1 NİSAN, 2003

Liderlik

Geleceğin Şirketleri Mükemmel Olmalı

Rosabeth Moss Kanter / Yönetim Gurusu    Rosabeth MossKanter, dünyanın önde gelen yönetim gurularından… Harvard Business School’da dersler veriyor. Capital’e, son 50 yılda yaşanan değişi...

1 NİSAN, 2003

Pazarlama

Markanın Yeni Tanımı

Don Schultz / Pazarlama Gurusu    Ünlü pazarlama gurusu Don Schultz, 21’inci yüzyılda markanın, marka yönetiminin öneminin artacağını söylüyor. Ancak, ona göre, yeni dönemde markanın tan...

1 NİSAN, 2003

Pazarlama

Birleşmelerin Anlamı Yok

Jack Trout / Trout&Partners Danışmanlık Şirketi Kurucusu    Jack Trout, pazarlama konusunda önemli bir isim. Trout&Partners Danışmanlık şirketinin kurucusu. Onu ön plana çıkaran ise fark...

1 NİSAN, 2003

Liderlik

Dönüşenler Uzun Yaşıyor

Arie de Geus / "Living Company" Adlı Kitabın Yazarı    Arie de Geus, “Living Company” (Yaşayan Şirket) adlı kitabı ile ün yaptı. Yıllarını stratejik planlama ve şirketlerin ömrünü uzatma...

1 NİSAN, 2003

Liderlik

Six Sigma Zamanı

Six Sigma şirketlerde hataları azaltmayı, verimliliği ve kârlılığı artırmayı hedefleyen bir yönetim metodolojisi. İlk uygulamalarını dünya devi Motorola yaptı. Çok başarılı oldu. Bu nedenle özellik...

1 NİSAN, 2003