Ofise geliyorsunuz, telefonlar, imzalar, toplantılar, raporlar… Derken saat 6 oluyor, gidiyorsunuz. Bütün gün ofiste geçiyor… Peki ya müşteriler, iş ortakları, fabrika çalışanları ve diğer paydaşla...
Piyasaya ürün sunmak, sonraki dönemde başarının önemli unsurlarından biri… Bu süreci iyi yönetip, stratejiyi doğru oluşturanlar hedefe daha kolay ulaşıyor. Son 1 yılda her sektörden çok sayıda ürün...
Son birkaç yıldır yaşanan değişim, insan kaynaklarında büyük bir dönüşüme neden oluyor. CEO’dan yeni mezuna, pozisyon değiştirmek isteyenden insan kaynakları direktörüne bu değişimi yakından hissed...
David Dotlich / Yönetici Koçu David Dotlich, ABD’nin önde gelen yönetici “koç”larından… Çok sayıda şirkete, özellikle CEO’ya danışmanlık yapıyor. Bu deneyimlerini ve yaptığı araştırma...
Son dönemde daha çok konuşmaya başladık. Bunda ABD’deki skandalların, güçlü yönetim trendlerinin ve biraz da moda olmasının da etkisi var. Ancak, başta ABD olmak üzere Batı’da şirketler, “Corporate...
Eski anlayış yavaş yavaş terk ediliyor.Artık şirketler, satış yaptığı müşteriyi, sadece o yaş ve tüketim grubundaki haliyle bırakmıyorlar. Yeni dönemin gözdesinde müşteriyi ömür boyu gözetim altına...
Cem Topçuoğlu / Reklamcılık Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi “İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi” oluşturmak için yola çıkan Reklamcılar Derneği ve Reklamcılık Vakfı’nın hedefi büyük… Türkiye...
Yaşanan ekonomik kriz, ardından gelen sıkıntılar ve savaş… Son birkaç yıldır Türkiye’de yeni iş bulmak, işini değiştirmek neredeyse olanaksız hale geldi. Ancak, son haberler ve işaretler olumlu bir...
Pek fazla öne çıkmaz, ancak bankaların yönetim kademesinde bir pozisyon son yıllarda öne çıkıyor… Sayıları artıyor, “enflasyon yaratılıyor” değerlendirmelerine neden oluyor… Genel müdür yardımcılar...
Aydın Kuzaltı / Bosch Otomotiv Kalite Güvence Müdürü Bosch Otomotiv, bir dünya devinin Türkiye yatırımı… Dizel püskürtme sistemleri üretiyor. Sektörünün önde gelen şirketlerinden biri...
Fred Wiersama, “Yeni Piyasa Liderleri” adlı kitabın yazarı… Müşteri savaşını kazanan şirketleri analiz ettiği kitabında, “Müşteri kısıtlılığı” kavramına dikkat çekiyor, iş dünyasını bekleyen çok ön...
Prof. Dr. Tülin Erdem / Berkeley Üniversitesi Öğretim Üyesi Berkeley Üniversitesi’nde pazarlama dersleri veren Prof. Dr. Tülin Erdem, Türkiye’yi yakından izliyor, ancak şirketleri çok...
Ekonomik kriz, düşen kişi başına milli gelir herkesi etkiledi. Tüketiciler alımlarını, işadamları da yatırımlarını erteledi. Bunun sonucunda hanelerde “yaşlı” ürün, sanayi bölgelerinde ise “yenilen...
Aslında hep bu sorun vardı. Şirketler ekonomik nedenler ya da yeniden yapılanma nedeniyle küçülme yoluna gittiler, çalışanlarının bir bölümünü çıkardılar. Ancak, burada stratejik ve çalışan dostu y...
Ekonomideki gelişmeleri ve dünyadaki trendleri yakından izleyenler fark etmiştir. Ekonomideki büyüme, geçmiş yıllardaki kadar yeni iş yaratma katkısı yapmıyor. Sadece Türkiye’de değil, ABD’de de uz...