Bağımsız markalaşmak

Kablosuz çağda reklamcılığın,satışın ve markalaşma tecrübesinin geleceği.

1.06.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Bağımsız markalaşmak


İNSANİ BİLDİRGE
Kitlesel pazarlama, reklamcılığının kablosuz dünyaya tercüme edilebileceğine herkes inanmıyor. Hain ve kızgın ve huzursuz pazarlama stratejisti, The Cluetrain Manifesto: The End Of Business As Usual’ın eş yazarı ve Gonzo Marketing, Winning Through Worst Practices’in yazarı Christopher Locke’a sorun. Sorun, diyor Locke, kablolu ve şimdi kablosuz internetle birbirine giderek bağlanan bir dünyada, kurumsal tuzaklardan ve resmen onaylanmış pazarlama söyleminden uzak, ana akım medya ve haberlerin söyleminden bağışık yeni tüketici topluluklarının gelişiyor olması. The Cluetrain Manifesto, web’de 95 tez olarak sahneye çıktı ve dijital dünyada iş yapmak hakkındaki kurumsal varsayımlara meydan okuyan, çok satan bir kitap oldu. Dünya kablosuz hale gelirken küçük bir Cluetrain, şunları tekrar hatırlatıyor:
- Pazarlamacılar, sohbet insanlarıdır.
- Pazarlar, insanlardan oluşur, demografik kesimlerden değil.
- İnsanlar arasındaki karşılıklı konuşmalar insani olur. İnsan sesiyle yapılır.
- İnternet, insanlar arasında kitlesel medya çağında mümkün olmayan bir sohbeti mümkün kılmaktadır. Sonuç olarak pazarlar giderek daha akıllı, daha bilgili ve daha örgütlü hale gelmektedir. Şebekeleşmiş bir pazarda katılım, insanları kökten değiştirir.
- Şebekeleşmiş pazarlardaki insanlar, çok daha iyi ve fazla bilgi alıyor ve birbirlerini pazarlamacılardan daha fazla destekliyorlar.
- Artık sırlar yok. Şebekeleşmiş Pazar, şirketlerin ürünleri hakkında kendilerinden daha fazla bilgiye sahip. Ve haberler kötüyse de iyiyse de bunu herkese söylüyorlar.
- Kurumlar, yeni şebekeleşmiş ağlardaki sohbetlerle aynı telden konuşmuyor. Şirketler hedefledikleri online izleyicileriyle sığ, yüzeysel ve gayri insani konuşuyor.
- Sadece birkaç yıl içerisinde, mevcut tekdüze şirket “sesi” (misyon vaatleri ve broşürler) tıpkı 18. yüzyıl Fransız mahkemelerinde olduğu gibi yapay ve yüzeysel gelecektir.
- Online pazarların televizyonda reklamlarını izleyen pazarlarla aynı olacağını varsayan şirketler kendilerini aldatmaktadır.
- Şirketler, artık pazarlarıyla doğrudan iletişim kurabilir. Eğer bunu kaçırırlarsa bu son şansları olabilir.
- Şirketler pazarlarının güldüğünü bilmeliler. Kendilerine.

PAZARLAMA 2020
Bu tür içgörülerle Spielberg, Schawrtz, McDowell ve Azınlık Raporu’nun ardındaki bütün büyük akıllar, kendilerini önsezici olarak nitelendirebilir. Aslında filmi öngörülü kılan, özellikle zamanlamasıdır. Film her ne kadar 11 Eylül’den önce çekildiyse de suçu gerçekleşmeden önce durdurmaya dair vurgusu, hükümetimizin teröristlerden önce terörle mücadele etme politikası olan “önleme doktrini”ne benzerdir.  

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz