Sektör, 2001 krizini atlattıktan sonra sürekli büyüme trendinde oldu.
İnşaat sektörü 2009'u ciddi bir daralmayla kapattı
2007'de 20 milyar dolar olan dünya sağlık turizmi pazarı, 2010'da 60 milyar dolara ulaştı
Sektörün en önemli sorunları arasında krizlere karşı aşırı duyarlı olması ile fikri mülkiyet kavramının yaygınlaşmaması bulunuyor.
90'larda Rusya odaklı büyüyen sektör, krizlerle birlikte pazar çeşitliliğine yöneldi.
2009 hariç son 5 yıldır yüzde 50'nin üzerindeki büyüyen e-ticaret, performansıyla yabancı yatırımcıların da ilgi odağı.
Sektörün en büyük sorunları arasında yüksek vergi oranları ile uluslararası piyasalardaki hızlı fiyat artışı geliyor
Fuarcılık, krizden en çok etkilenen sektörlerden biri oldu.
Türkiye, hazır giyimde dünyanın 4'üncü büyük tedarikçisi.
Seramik sektöründe dünyanın en büyük üreticisi olan Çin'i, sırasıyla italya, ispanya, Brezilya ve Hindistan takip ediyor
Gayrimenkulün en önemli özelliği, krize ilk girip en son çıkan sektör olması,
Bu alandaki en hızlı büyüme, mobil internet alanında yaşanıyor,
Enerji, son dönemin en parlak pazarı, Büyük küçük bütün şirketler bu alana yatırım yapıyor,
2008'de yüzde 10 büyüyen sektör, 2009'da krize rağmen 1 puan farkla aynı büyüme rakamlarını yakaladı.