Türkiye, yıllık 12,5 milyon ton süt üretimiyle dünyanın en büyük 15'inci üreticisi.
Türkiye, 2 yıl önce Avrupa'nın en büyük 5'inci plastik üreticisiydi.
2010'da otobüs taşımacılığı yapan şirketlerin yeni araç yatırımı 15 milyar doları buldu.
Gıda, istihdam yaratmada ve katma değer oluşturmada en önemli sektörlerden biri.
Ambalaj sektörü, 2000'den itibaren AB uyum süreci, çevre ve sağlık koşullarına uygunlukla birlikte ciddi bir büyüme yakaladı.
Türkiye'deki içme suyu pazarının hacmi, 3 yıl önce 8,7 milyar litreydi.
Kimya,ihracatta Türkiye'nin en fazla gelir getiren 3'üncü sektörü.
Perakende sektörü, 2010'da 175 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştı.
90'larda Rusya odaklı büyüyen sektör, krizlerle birlikte pazar çeşitliliğine yöneldi.
Sektörün en önemli sorunları arasında krizlere karşı aşırı duyarlı olması ile fikri mülkiyet kavramının yaygınlaşmaması bulunuyor.
2007'de 20 milyar dolar olan dünya sağlık turizmi pazarı, 2010'da 60 milyar dolara ulaştı
Sektör, 2001 krizini atlattıktan sonra sürekli büyüme trendinde oldu.
İnşaat sektörü 2009'u ciddi bir daralmayla kapattı