Yeni yatırımlarda kâra geçiş süresi 5 yılda ikiye katlandı.
Kâra geçiş sürelerini uzatan en önemli faktör ise yoğun rekabet. Çoğu zaman sadece fiyata odaklı olan acımasız rekabet, perakende kanallarının kârla buluşmalarını giderek daha çok geciktiriyor. Arz fazlası, yani oyuncu sayısının yüksekliği de başka bir etken. Teknoloji perakendeden hazır giyime, mobilyadan özel hastane sektörüne kadar birçok alanda çok fazla sayıda oyuncu bulunuyor. Bu durum, rekabeti fiyata kaydırırken hem kâr marjlarından feragat ediliyor hem kâra geçiş süreleri uzuyor. AVM’lerdeki yüksek kiralar, sektörel riskler ve bölgesel farklılıklar da kâra geçiş sürelerini etkileyen diğer dinamikler arasında yer alıyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?