Pay kaybında kritik eşik

2015 rekabetin yoğun, satışların yavaş, kâr marjlarının eridiği ve tahsilat sorunlarıyla anılacak bir yıl olmaya doğru gidiyor. Yılın ilk 6 ayı tüketici talebinin ve güveninin negatif görünümüyle geçti. Bu kritik ortamda pazarın kazananları ise pay kaybetmeden yoluna devam edenler olacak gibi görünüyor. Ancak pazar payını korumak hiç kolay değil… Bazı sektörlerde durum daha da kırılgan… Hatta sigorta, ev tekstili, otomotiv, beyaz eşya gibi sektörlerde yüzde 1 ila 2 arasında pazar payı kaybı şirketlerin tehlike sınırına ulaştığını gösteriyor. 19 farklı sektörde pazar payı kaybında tehlike eşiğini araştırdık. Tehlike eşiği sektörden sektöre değişiyor. Cep telefonu ve televizyonda eşik en fazla 5 puan iken otomotiv ve gıda perakendeciliğinde 1 puan…

11.09.2015 11:26:400
Paylaş Tweet Paylaş
Pay kaybında kritik eşik

"GIDADA KRİTİK EŞİK YÜZDE 3 - 4"
KESKİN KESKİNOĞLU / KESKİNDĞLU YÖNETİM KURULU ÜYESİ
ALARM ZİLLER ORANI

Piliç eti sektörü 10 milyar TL büyüklüğe sahip. Sektörün yüzde 75-80’ini toplam 9-10 marka oluşturuyor. Büyük oyuncular arasında yüzde 1’lik pazar payı kaybı bile önemli ama pazarın dinamiklerini çok fazla değiştirmiyor. Piliç etinde son 5 yıldır ilk 3 marka arasındayız, sıralamayı ise pazardaki yüzde 0,75 ya da yüzde 1’lik değişimler sağlayabiliyor. Pazarda şirketleri kritik noktalara getirebilecek kayıplar çok fazla yaşamıyoruz. Ama sektörümüzde alarm zillerini çaldıracak pazar kaybı oranı yüzde 3-4 seviyesi ve üzeridir.

YUMURTANIN TAHAMMÜLÜ YOK
2014 yılında 17 milyar 607 milyon adet yumurta üretildi. Sektörün 2014 sonu itibarıyla ulaştığı büyüklük yaklaşık 4 milyar TL. Son 10 yılda perakende yumurta sektörüne 10 marka girdi ama pazar paylarında büyük değişimler olmadı. 10 yıl önce yüzde 65 paya sahipken, bugün pazar payımızı yüzde 72’ye yükselttik. Dolayısıyla yumurta sektöründe çok değişken bir pazar söz konusu değil. Bizim dışımızda kalan yüzde 28’lik dilimdeki oyuncular açısından yüzde 1’lik pazar kaybı bile kabul edilemez.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz