2015'te payımızı ikiye katlarız

Nuray Ergül Bulutlar, şirketin piyasa koşullarına göre yaşadığı değişime ve 2015 için iddialı hedeflerine ilişkin sorularımızı yanıtladı.

1.08.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
2015'te payımızı ikiye katlarız
Fiba Grubu’na bağlı iki faktoring şirketinden biri olan Girişim Faktoring, iddialı büyüme hedeflerine sahip. Genel müdürü NURAY ERGÜL BULUTLAR, şirketi bugün bulunduğu 15’inci sırasından ilk 10’a taşımayı hedefliyor. 2010 yılına kadar sadece büyük kurumsal müşterilerle çalışan şirket, son 3 yılda KOBİ’lere yöneldi. Öyle ki bugün işlem hacminde KOBİ’lerin payı yüzde 49’a ulaştı. İki yılda şirketin cirosunu yüzde 70 büyütmeyi planlayan Bulutlar, “Bugün pazar payımız yüzde 2, 2015’te ise yüzde 4’e yükselteceğiz” diyor.

Faktoring sektöründe bugün 78 şirket rekabet ediyor. Bu şirketlerin ilk 10’u, toplam ciro ve alacaklarda yüzde 60’ın üzerinde paya sahip... Bu nedenle de sektörde ilk 10’a girmek önemli bir hedef olarak öne çıkıyor. Fiba Grubu’na bağlı Girişim Faktoring de bu hedefe sahip şirketlerden. Bugün 15’inci sırada bulunan şirketin genel müdürü Nuray Ergül Bulutlar, “Şu anda pazar payımız yüzde 2. Biz 2 yıl içinde sektörde ciro anlamında ilk 10 şirket arasına gireceğiz. Bunun içinde iki yılda toplam yüzde 60-70 büyümeyi planlıyoruz. 2015 yılında pazar payımızı yüzde 4’e yükselteceğiz” diye konuşuyor.

Bulutlar, bu yüzde 70’lik büyümeyi iç piyasa işlemleri ve KOBİ ağırlıklı olarak gerçekleştirmeyi planlıyor. 2010 yılı öncesine kadar sadece 110 büyük kurumsal müşteriyle çalışan şirket, son 3 yılda KOBİ’leri de müşteri portföyüne ekledi. Bugün işlem hacminin yüzde 49’u KOBİ tarafından geliyor. Girişim Faktoring Genel Müdürü Nuray Ergül Bulutlar, şirketin son 3 yılda piyasa koşullarına göre yaşadığı değişime ve 2015 için iddialı hedeflerine ilişkin sorularımızı şöyle yanıtladı:

Capital: Sektör son 5 yılda iki kat büyüme kaydetti. Sektör için 2013 nasıl gidiyor?
- Henüz altıncı ay sonuçları belli değil ancak ilk üç ay verilerine göre sektör yıl sonu rakamlarını koruyor. Sektörde şubat ayları genellikle durgun geçer. 2013’te hem ocak hem şubat sakin geçti. Mart ve nisan aylarında bir hareketlenme yaşadık ancak mayıs ve haziran ayları beklediğimiz performansın biraz altında kaldı. Ben sektörün 2013’ün son çeyreğinde daha hareketli olacağını düşünüyorum. Finansal Kiralama Faktoring ve Finansman Şirketleri Kanunu’nun çıkmasını bekliyorduk. Sektör uygulamaları bu yasayla daha netliğe kavuştu. Yasanın önümüzü açtığına inanıyoruz.~
Capital: Girişim Faktoring olarak bu yıl performansınız nasıl?
- Bu yıl geçen yıla göre portföyümüzde KOBİ’lere ağırlık veriyoruz. Bu da müşteri sayısında yüzde 15 kadar artış sağladı. Yaşadığımız müşteri segmenti değişimi nedeniyle alacak tutarımız aynı oranda artmadı. Bu yılın ilk altı ayı için ciromuz 350 milyon dolara ulaştı. 2012 yıl sonunu kârlılık, ciro ve alacak büyüklüğü anlamında çok iyi kapattık. 2012 yılı net kârımız 16,4 milyon TL’ydi. 710 milyon dolar ciro gerçekleştirdik. Bu yıl için ciromuzu 1 milyar dolara çıkarma hedefimiz var. Bu yıl kâr anlamında da en az 2012 yılı rakamlarını yakalamayı hedefliyoruz.

Capital: Nasıl bir müşteri değişiminden bahsediyoruz?
- Şirketimiz 2010 yılı sonrası önemli bir değişimden geçiyor. Girişim Faktoring, Fiba Grubu’na bağlı iki faktoring şirketinden biri. Fiba Faktoring ve Girişim Faktoring olarak tamamen farklı müşterilerle çalışıyoruz. 2011 yılına kadar olan sürede kurumsal ağırlıklı çalışıyorduk, sadece büyük kurumlardan oluşan 110 müşterimiz ve 23 personelimiz vardı. Ardından gelişen ve değişen piyasa koşullarına ayak uydurduk. Şimdi daha piyasa odaklı, daha ufak ölçekli KOBİ tipi müşterilerle de çalışmaya başladık. Daha çok sektörde, daha fazla müşteri ile çalışıyoruz. Bugün 1.000’e yakın müşterimiz var, Ciddi anlamda KOBİ tarafına yöneldik. Eskiden günde birkaç işlem yaparken şimdi günde en az 35-40 işlem yapıyoruz.

Capital: Bu paralelde KOBİ odaklı olarak mı büyümeyi planlıyorsunuz peki?
- Evet, KOBİ segmentine daha fazla eğileceğiz. Bu yılın haziran ayı sonu itibariyle KOBİ’lerin işlem hacmimizde payı yüzde 49 oldu. Bu bizim için önemli bir değişim. Ortalama vademiz 2011 yılı sonuna kadar 140-150 gündü. Bu yıl 89 güne kadar indi. Ayrıca kulvar değiştirdiğimiz için pazarlama grubumuzu segmente ettik. KOBİ ekibimiz daha da büyüyecek.

Capital: Uzun vadede büyüme stratejiniz nasıl şekilleniyor?
- Bugün pazar payımız yüzde 2. Biz iki yıl içinde sektörde ciro anlamında ilk 10 şirket arasına gireceğiz. Bugün sektörde 15’inci sıradayız. Bu hedef için iki yılda toplam yüzde 60-70 büyümeyi planlıyoruz. Bu hedefle yeni müşteri yaratmaya çalışıyoruz. Pazar payımızı büyütmek için gereken pazarlama faaliyetlerini gerçekleştireceğiz. 2015 yılında pazar payımızı yüzde 4’e yükselteceğiz.

Sektörde ilk 3 şirketin ardından gelen firmaların rakamları birbirine çok yakın. Biz büyümek isteyen müşterilerle elbirliği içinde çalışarak büyümek istiyoruz. Girişim Faktoring’in çok önemli    bir avantajı var. Sektörde 230 milyon TL ile en yüksek özkaynağı olan ikinci firmayız. Sektör özkaynak toplamı içinde 6,2 paya sahibiz.~
Capital: Yeni sektörlere yönelmeyi de düşünüyor musunuz?
- Bugün için alacaklarımızın yüzde 16’sı tekstil sektörü, yüzde 13’ü inşaat ve altyapı, yüzde 11’i imalat sanayilerinden geliyor. Bu paralelde bu sektörlerle büyümeyi devam ettiririz diye düşünüyorum. Gelecekte dağılımda inşaat tarafında büyüme olur diye düşünüyorum. İhaleleri tamamlanan büyük yatırım projeleri, tüm finans sektörü için yeni işlem hacimleri oluşturacak. Biz proje bazlı çalışmayı çok seviyoruz. Projeyi incelemek ve ihtiyaç duyulan doğru finansman modelini oluşturmak konusundaki deneyimimize ve bilgimize güveniyoruz. Aynı şekilde sanayicilere yönelerek onların yatırımlarıyla ilgili adımlar atıyoruz. Kamuya tedarik sağlayan şirketler ve müteahhitler her zaman hedef müşterimiz. Ayrıca tedarikçi finansmanı da bizim için vazgeçilmez ürünlerin başında yer alıyor.

Capital: Sektörde tüm firmalar KOBİ’lere ulaşmayı hedefliyor? Siz burada rekabette nasıl farklılaşıyorsunuz?
- Biz tüm müşterilerimizle daha derin ilişkiler yaratarak rekabeti farklılaştırmayı hedefliyoruz. KOBİ’lere sadece finansman değil bilgi ve gözlemlerimize dayalı gönüllü rehberlik vermeyi de amaçlıyoruz. Fiyatla rekabet bir yerde bitiyor ama hizmet farklılığı yaratmak ihtiyaçlara doğru ve hızlı çözüm sağlayan şirket olmak her zaman tercih edilmenizi sağlıyor.

Capital: Fiba Grubu'nun ortak olduğu bir yapı olarak Fibabanka ile nasıl bir sinerji içindesiniz?
- Bizim müşterilerimizin yüzde 93’ü Trakya Bölgesi’nde yer alıyor. Fibabanka’nın şube ağının yurt çapında genişliyor olması tüm grup şirketleri gibi bize de yeni pazarlara yeni müşterilere ulaşma imkanı sağlayacaktır görüşündeyim.

"SEKTORDE KAPANAN ŞİRKETLER OLUR"
KÜÇÜKLER İÇİN YETERLİ SÜRE VAR

Sektörde Faktoring Derneği'ne üye 78 şirket var. Sektörün toplam cirosunun ve alacaklarının yüzde 70'ini ilk 15 şirket sağlıyor. Yeni kanun ile 2015 kadar sermayenin 20 milyon TL'ye yükseltilme zorunluluğu getirildi. Bu süre küçük şirketlerin yol planlarını belirlemeleri ve stratejilerini oluşturmaları için fazlasıyla yeterli bir süre. Kendiliğinden kapanan şirketler olabilir.
YENİLER GELİYOR
Konsolidasyon da olabilir. Öte yandan sektöre yeni giren faktoring şirketleri var. Şirket sayısının artmasının yanı sıra pazarın büyüyor olması çok önemli. Sektöre yeni giren faktoring şirketleri de var. Bu yeni şirketler sektörü büyütecek, daha çok müşteri getireceklerse sayı artsın. Pazarın büyüme potansiyeline inanıyorum.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz