Bisküvici dede'den liderlik dersleri

Necdet Buzbaş, Sabri Ülker'i Capital için anlattı.

1.07.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Bisküvici dede'den liderlik dersleri

Ülker, rakipleriyle yarışırdı. Birimizin hatasına hepimiz üzülürdük ve hemen onu hep beraber telafi etmeye çalışırdık. Sabri Bey, yetenekli ve potansiyeli yüksek insanları seçmek konusunda mahirdi.

7- MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİ 1 NUMARAYDI

Her çarşamba günü yönetim toplantısı yapardık. Tüm müdürler hazır bulunurdu. Bu toplantının temel ama
haftalık kaynak planlamasıydı. Yani satış, satın alma ve insan kaynaklarının planlaması yapılırdı. O zamanki yapımızda bulunan satış müdürü, satın alma müdürü, teknik müdür, imalat müdürü ve personel müdürü toplantıya katılırdı. O toplantıların birinci gündem maddesi, her zaman "müşteri şikayetleri" olurdu. Sabri Bey de, tüm Ülker ekibi de bu konuya büyük önem verirdi. Şikayetleri giderebilmek için müşteri ziyareti veya laboratuvar incelemesi gerekiyorsa hemen o toplantı sırasında kararlaştırılırdı. O dönemde müşteri şikayetleri "posta kutusu", "telefon" ve "faks" ile toplanıyordu. Ben imalat müdürü olarak hepsini okur, değerlendirir ve Sabri Bey ile paylaşırdım. Hiç unutmam; Mersin'den bir tüketici, aldığı Çokomel'in üzerindeki köpük şeklindeki yumuşak bölümün çöktüğünü ve sadece bisküvisinin kaldığını yazmıştı. Bu, sıcakta ve uygun olmayan koşullarda bulundurulduğu için olmuştu. Ancak, Sabri Bey hiç üşenmedi, o zamanlar uçak filan da olmadığı için o akşam atladı ve Mersin'e gitti. Tüketiciyle konuştu, onu ikna etti ve 1 koli Çokomel hediye etti ve döndü. Bununla da yetinmedi. Ürünün nasıl saklanması gerektiğini anlattı. Bu, onun müşteriye olan saygısını tüm Ülker yöneticilerine ve çalışanlarına anlatan çok iyi bir örnek.

8- SABRİ ÜLKER'İN KRİTİK 4 DEĞERİ

Sabri Ülker'in değerleri vardı; "Dürüstlük", "adil olmak", "güvenirlik", "hoşgörü" ve "sabır"... Ancak, bu 4 maddeden ilk 3 maddeyi ihlal edenlere asla hoşgörü göstermezdi. Biz Ülker'de kolay kolay işten çıkarma yapmazdık. Sabri Bey, hata yapan kişiyle konuşur, tavsiyelerde bulunur ve vaaz ederdi. Ancak dürüst, adil ve güvenilir olmazsanız, asla taviz vermezdi. Bir gün aile bağları olan ve elinde büyümüş bir imalat müdürünü "dürüst" davranmadığı gerekçesiyle işten çıkarmıştı. Olay şöyle gelişmişti: Bir müşteri gofretin bayat olduğunu yazmış. İmalat müdürü ise "Gofret asla bayat değildi" diye iddia etmiş. Müşteri niye yalan söylesin? İmalat müdürünün işi olayı incelemek, anlamak, çözüm üretmek ve müşteriyi ikna etmek oysa. Sabri Bey, imalat müdürünü, "dürüst" davranmadığı ve müşteriyi anlamadığı için işten çıkarmıştı.

9- ÇALIŞANINA HAKKINI VERİRDİ
Yöneticilerine ve işçilere hakça davranmaya önem verirdi. Onlara ne verebileceğini iyice planlar, hesaplardı. Ne işçisine ne yöneticisine tutamayacağı sözler vermek istemez ve böyle taleplere direnirdi. Sabri Bey, işçilerin sendikalı olmalarını bir hak olarak tanıyan bir patrondu. Gıda İşverenleri Sendikası'nın kurucuları arasında yer almıştı. 1961 yılında İstanbul'da 6 adet işveren sendikası birleşmeye kararı almış ve ekim ayında Türkiye İşverenler Sendikası Konfederasyonu'nu (TİSK) kurmuşlardı. Sabri Bey TİSK'in de kurucuları arasındaydı. İstanbul Sanayi Odası'nda meclis üyesiydi. O bıraktıktan sonra görevi ben devam ettirdim.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz