Ciro 3 yılda 2 katına çıkacak

Yönetim raporlarındaki Fransızca kelimeleri Türkçeleştirmekle uğraşan Mehmet Nane’yle CarrefourSA’da başlattığı büyük dönüşümü ve orta vadeli planlarını konuştuk...

25.03.2014 14:19:190
Paylaş Tweet Paylaş
Ciro 3 yılda 2 katına çıkacak
8 yılda Teknosa’yı 2 milyar TL’lik büyüklüğe çıkaran  Mehmet Nane, 5 ay önce CarrefourSA’nın başına geçti. Yeni misyonu ise CarrefourSA’daki büyük dönüşümü gerçekleştirip şirketi tekrar eski parlak günlerine kavuşturmak. Bu hedef doğrultusunda orta vadeli planını hazırlayan Nane, “Artık CarrefourSA Türk perakendesine daha yakın olacak” diyor. CarrefourSA’da 2014’ün büyük sıçrama ve dönüşüm yılı olacağını söyleyen Nane, “Önümüzdeki 3 yılda ciromuzu 2 katına çıkararak 5 milyar TL’ye ulaştırmayı hedefliyoruz” diye konuşuyor.

Sabancı Grubu, ortağı olduğu CarrefourSA’da kötü gidişe son vermek için çoğunluk hisseyi eline alınca yaptığı ilk iş, grupta perakende konusundaki en tecrübeli isim olan Mehmet Nane yi şirketin başına getirmek oldu. 8 yıl boyunca Teknosa’yı yöneten ve birçok başarıya imza atan Nane, geçtiğimiz temmuz ayında resmen CarrefourSA’nın genel müdürü olarak göreve başladı.

Sadece o değil, Teknosa’nın kritik pozisyonlarındaki 15 yöneticisi de Nane’yle birlikte CarrefourSA’nın beyin takımına geçti. Nane, insan kaynaklarından satın almaya, pazarlamadan bilgi işleme kadar CarrefourSA’daki kritik pozisyonlara kendi ekibini yerleştirdi.

CarrefourSA’nın 20 yıllık tarihinde ilk Türk genel müdürü olan Nane’nin, şirketi için orta ve uzun vadeli hedefleri net. Nane, insan kaynaklarından teknolojiye, organizasyon yapısından işleyişine kadar şirket içinde büyük bir dönüşüm planlıyor. CarrefourSA’nın yeni dönemi için “Bundan sonra trendleri ve müşteri taleplerini daha sıkı takip edeceğiz” diyen Nane, şirkette teknoloji ve insan kaynakları alanında yaptığı yeniliklerden sonra daha hızlı, daha esnek, daha verimli olacaklarını söylüyor.

Yeni pozisyonu sonrası Teknosa’daki iş hayatına göre daha yoğun ve hızlı bir temponun içinde olduğunu söyleyen Nane, en büyük hedefinin 2016 sonuna kadar CarrefourSA’nın cirosunu 2 katına çıkartarak 5 milyar TL’yi yakalamak olduğunu belirtiyor.~
Liderlik yarışından uzaklaşan CarrefourSA’yı yeniden Türk perakendesine yakınlaştırmak için çalışan Nane ile CarrefourSA’nın Maltepepark’taki yeni merkezinde buluştuk. Yönetim raporlarındaki Fransızca kelimeleri Türkçeleştirmekle uğraşan Nane’yle CarrefourSA’da başlattığı büyük dönüşümü ve orta vadeli planlarını konuştuk...

Teknosa’da 8 yılda çok önemli başarılara imza attınız. Neden CarrefourSA’ya geçtiniz?
- Sabancı Holding, CarrefourSA’nın çoğunluk hissesini devralınca yönetim Sabancı Holding’e geçti. CarrefourSA’nın bir dönüşüme ihtiyacı vardı. CarrefourSA’daki bu dönüşümü gerçekleştirebilmek için de Sabancı Holding yönetimi, perakende sektöründe deneyimli, böyle bir dönüşümü başarabilmiş, güvenilir bir ismi arıyordu. Daha önce perakende alanındaki tecrübemden dolayı Sabancı Holding teveccüh edip bu pozisyon için beni uygun gördü.

Sizin bu değişikliğe tepkiniz ne oldu? Teknosa’yı bırakmak zor olmadı mı?
- Tam 16 yıldır Sabancı Holding’de görev yapıyorum. Holdingden CarrefourSA’nın genel müdürlüğü pozisyonuyla ilgili teklif gelince ben de kendilerine teşekkür edip, yeni görevime başladım. Zaten holding merkezi beni yeni bir işe layık gördüyse benim bu talebe karşı gelmem söz konusu olamaz. Klasik kültürle çalışan biriyim. Ast üst ilişkisine inanırım.

Yeni görevinize gelirken holding yönetimine şartlarınız oldu mu?
- Hayır olmadı. Tam aksine destek isteğim oldu. Yöneticinin esas işi ekibine yol açmaktır. Ben de CarrefourSA’da yolu açacak konuları holding ile konuştum. Aynı konuşmayı, Carrefour’un Fransa’daki merkezinde de yaptım. Carrefour Grubu’nun en tepedeki 7 yöneticisine şirketteki mevcut sıkıntıları ve yapılması gerekenleri anlattım. Onlardan gerçekleştireceğim projeler kapsamında destek olmalarını rica ettim.~
Teknosa’yı yönetmekle CarrefourSA’yı yönetmek arasında nasıl farklar var? Günlük iş yaşantınızda ne gibi değişiklikler oldu?
- Diasa’nın Şok’a satıldığı son güne kadar CarrefourSA’nın yönetim kurulundaydım. 2007-2012 yılları arasında da CarrefourSA’nın yönetim kurulu üyesi olarak görev yaptım. Bundan dolayı gıda perakendeciliğindeki sisteme yabancı değilim. CarrefourSA Teknosa’ya göre aynı ciroyu 40 kat daha fazla ürün satarak gerçekleştiriyor. Bu da sistemin daha hızlı hareket etmesi ve çok daha dinamizm demek. Günlerim bu dinamizmi yakalamak, ayak uydırmak ve yönetmek için eskiye nazaran daha yoğun ve hızlı geçiyor.

Resmen genel müdür olarak göreve başladığınızda nasıl bir şirket buldunuz?
- Ülkemizin dinamizminde dolayı tüketici talepleri ve rekabet ortamı hızla değişiyor. Bu taleplere cevap verebilmek oldukça önemli. Göreve başladığımda teknolojik altyapı ve insan kaynağına daha çok önem verilmesi gerekti��ini gözlemledim. CarrefourSA olarak bundan sonra trendleri ve müşteri taleplerini daha sıkı takip edeceğiz.

Gözlemlediğiniz en önemli eksiklikler, sıkıntılar neler oldu?
- CarrefourSA’nın teknolojik altyapısı yeni gündeme ve güncele yeteri kadar uyumlu olmadığı için mağazalardan online bilgi akışında bazı sıkıntılar yaşıyoruz. Yeni getireceğimiz sistemle bunları değiştireceğiz. Süreçleri hızlandıracak, verimi artıracak modern sistemler kuruyoruz.

Bu sıkıntıları çözmek için göreve gelir gelmez ajandanızı nasıl oluşturdunuz?
- Çalı şanlarımız, iş ortaklarımız ve yatırımcılarımızla omuz omuza değer yaratarak CarrefourSA’yı tüketicinin kalbinde 1 numara yapmak istiyoruz. Bu hedef doğrultusunda ilk önce bizim için gerekli altyapı projelerimizi tespit ettik. Önümüzdeki dönemde, insan kaynakları ve teknolojik altyapı alanlarında yeni yatırımlar yaparak büyük bir değişime ve dönüşüme imza atacağız. Bu alanda CarrefourSA Akademi ve BT (bilişim teknolojileri) dönüşüm projelerimizi başlattık. Akabinde ekibimizle birlikte 2 günlük bir arama konferansı yaparak stratejik ve operasyonel uygulama projelerimizi tespit ettik.~
CarrefourSA’yı tekrar liderlik pozisyonlarına taşımak için hangi konulara odaklanacaksınız?
- Bu yıldan itibaren CarrefourSA’da başta market konsepti, insan kaynakları ve teknolojik altyapı alanlarında yatırımlar gerçekleştireceğiz. Öncelikle CarrefourSA olarak var olduğumuz şehirlerdeki mevcudiyetimizi güçlendirmek ancak olmadığımız noktalara da hizmetimizi taşımak istiyoruz. Bu doğrultuda, 2014 yılında 110 milyon TL yatırımla 100 yeni marketin açılışını gerçekleştireceğiz. Bunların yüzde 80’i mini market forma-tında olacak. Günlük tüketime yönelik hızlı bir hizmet sunacağız. Hedefimiz, 2016’nın sonuna kadar yaklaşık 750 market açılışını gerçekleştirerek CarrefourSA’nın market sayısını 3 yıl içinde 1.000’e ulaştırmak.

Tekrar liderliği ele geçirmek için odaklanacağınız diğer konular neler olacak?
- Yeni dönemde marketlerimizde odaklanacağınız en önemli konulardan biri de taze gıda olacak. Yeni dönemde ürün kalitesini artırmak, ürünün besin değerini ve tazeliğini korumak için çiftçimizle, tedarikçimizle yapacağımız anlaşmalarla ürünü kaynağından direkt satın alacağız ve daha hızlı olacağız. “Tarladan rafa” uygulamasını başlatarak tarladaki ürünü, tüm tedarik süreçlerinde takip ederek 36 ila 40 saat içinde marketlerimize ulaştıracağız. Bir sonraki adımımız ise tarlayı kapatarak çiftçimizin tüm mahsulünü almak olacak.

CarrefourSA’da değiştirmek istediğiniz alanlar arasında başka hangi konular bulunuyor?
- CarrefourSA olarak 2014 yılında yeni bir İK politikası izleyeceğiz. Çalışanlarımızın gelişimine yatırım yapan bir marka olacağız. CarrefourSA Akademi’den meslek okulları ile iş birliklerine, gelişim programlarından kişisel kariyer yolculuklarına kadar her alanda CarrefourSA’nın organizasyonunu geliştirip güçlendireceğiz. Her alanda olduğu gibi özellikle “unlu mamuller, şarküteri, balık ve kasap” reyonlarında çalışmak üzere uzman yetiştirmeyi hedefliyoruz.

İK’daki dönüşümün planları neler olacak?
- Biraz önce de söylediğim gibi değişim yaşayacağımız en önemli alanlardan biri insan kaynakları. Fark yaratmak istediğimiz için bu alanda köklü değişiklikler yapacağız.~ Öncelikle market açılışlarımıza paralel olarak 2014 yılında 1.000 kişiyi istihdam edeceğiz. 2016 yılı itibarıyla ise çalışan sayımızı 15 bin kişiye ulaştırarak dev bir aile olacağız. İstihdam oluştururken temellerini attığımız ve bir anlamda da perakende okulu olarak görev yapacak olan CarrefourSA Akademi ile hem teorik hem pratik eğitimlerle çalışanlarımıza yatırım yapacağız.

Dönüşüm planınız çerçevesinde gelecekte CarrefourSA’da nasıl bir organizasyon kurmayı hayal ediyorsunuz?
- CarrefourSA’yı geleceğe taşıyacak teknolojik altyapıyı kurmak için çalışmalarımızı başlattık. Mevcut BT yapımızı, yerelleşmiş, bilimsel perakendeciliği ve hızlı iş kararları alabilmeyi destekleyen esnek bir altyapıya dönüştüreceğiz. Şimdi sağlam bir temel atıyoruz, sonrasında da katları hızla çıkacağız. Bu temelin ilk adımı olarak IBM ile
SAP Sistemi’ne geçiş için bir anlaşma imzaladık.

Temel Reis Projesi olarak adlandırdığımız bu proje ile CarrefourSA, son teknolojiye adım atmış oldu. Bunun yanı sıra, marketlerimize fiber altyapısını kuruyoruz. Modern perakendeciliğin gerekliliklerine uygun altyapıyı kurduktan sonra çoklu kanal teknolojilerine yoğunlaşacağız. Hedefimiz, altyapı anlamında tedarikçilerimiz ile şirket içinde tam entegre olmak. 2014 yılında Temel Reis Projesi’nin tamamlanması ile e-ticaret ve CRM alanında ciddi atılımlar yapacağız. İç müşteri olarak adlandırdığımız çalışanlarımızı mutlu oldukları bir ortamda görev yapmaları için her türlü aksiyonu almak da yeni yönetimimizin en önemli görevleri arasında.

Sizinle birlikte CarrefourSA’daki temel farklılıklar neler olacak?
- Yönetimi devraldığımız günden bugüne kadar geçen süreçte şirketin performansının iyileştirilmesi hedefiyle çalışmalarımıza başladık. Daha sıcak ve samimi, daha yalın ve hızlı olacağız. Hedefimiz CarrefourSA’yı geleceğe taşıyacak altyapıyı kurarak, Sabancı Holding’in gücü ve Carrefour Grup’un perakendedeki deneyimi ile tüketici nezdinde liderlik pozisyonuna ulaşmak. 2014’te de bunun ilk işaretlerini göreceğiz.~

Türk perakendesine nasıl daha yakın olacaksınız?
- Türk insanı Akdeniz kültürünün en belirgin özelliklerini taşıyor. Türkiye’de insanlar bire bir ilişki kurmayı çok seviyor. Biz de bunun için hem iç hem de dış iletişimimizi güçlendireceğiz. Şirket içindeki iletişimi canlı tutmak için çalışmalarımız var. İç iletişimle kendi çalışanlarımıza neler yaptığımızı anlatıyoruz ve onların da desteğini alıyoruz. Çünkü dünyanın en iyi sistemini de kursanız dahi çalışanınızın desteğini almazsanız başarılı olamazsınız. 2014 yılında yeni stratejimizle hem müşterilerinin yanında olan hem de Türk perakendesine daha yakın bir marka olacağız.

CarrefourSA’nın hak ettiği yerde olduğunu düşünüyor musunuz?
- Elbette hayır. Sabancı Holding’in gücü ve Carrefour Grubu’nun perakendedeki deneyimi ile pazardaki rekabette hedeflediğimiz noktaya ulaşacağımıza inanıyoruz.

Teknosa’da çizdiğiniz çok başarılı performanstan sonra CarrefourSA’da neler yapmayı hayal ediyorsunuz? CarrefourSA’yı nereye taşımak istiyorsunuz?
- 2014 CarrefourSA için sıçrama ve dönüşüm yılı olacak. Orta vadeli planlarımız doğrultusunda, 2016 sonu itibarıyla 1.000 markete ulaşmayı ve net satışlarımızı 2 katına çıkararak 5 milyar TL’ye ulaştırmayı hedefliyoruz.

CarrefourSA'nın dönüşüm formülü
1- 2014 yılında 1.000 kişiyi istihdam edeceğiz. 2016 yılı itibarıyla ise çalışan sayımızı 15 bin kişiye ulaştırarak dev bir aile olacağız.
2- BT yapımızı, hızlı iş kararları alabilmeyi destekleyen esnek bir altyapıya dönüştüreceğiz.~
3-mHedefimiz, altyapıda tedarikçilerimizle tam entegre olmak. 2014’te Temel Reis Projesi’nin tamamlanması ile e-ticaret ve CRM alanında ciddi atılımlar yapacağız.
4- Öncelikle mevcudiyetimizi güçlendirmek ve olmadığımız noktalara da hizmetimizi taşımak istiyoruz.
5- 2014 yılında 110 milyon TL yatırımla 100 yeni marketin açılışını gerçekleştireceğiz. Yüzde 80’i mini market formatında olacak.
6- Yeni dönemde taze gıdaya odaklanacağız. Çiftçimizle, tedarikçimizle yapacağımız anlaşmalarla ürünü direkt satın alacağız.
7- "Tarladan Rafa” uygulamasını başlatarak tarladaki ürünü 36 ila 40 saat içinde marketlerimize ulaştıracağız.
8- Daha sıcak ve samimi, daha yalın ve hızlı olacağız. Hem iç hem de dış iletişimimizi güçlendireceğiz.
9- 2014 yılında yeni stratejimizle hem müşterilerinin yanında olan hem de Türk perakendesine daha yakın bir marka olacağız.
10- 2016’nın sonuna kadar yaklaşık 750 market 10 açılışını gerçekleştirerek 3 yıl içinde 1.000 mağaza hedefini yakalayacağız. Ciromuz 5 milyar TL olacak.

"SABAH 5'TE KALKIP HALE GİDİYORUM"
ÇOK ÇALIŞMAYA DEVAM

CarrefourSA’ya geçtikten sonra iş yerim dışında hayatımda çok büyük değişiklik olmadı. Çok çalışmaya devam ediyorum. Önümüzdeki dönemde de hedeflerimizi tutturabilmek için çok çalışmamız gerekiyor.

İLK GENEL MÜDÜR
Hayatımdaki tek fark sabah 5’te kalkıp Bayrampaşa’daki hale gitmem oldu. CarrefourSA tarihinde sebze meyve haline giden ilk genel müdür benim. Bu işi daha doğru yapmak için hale gitmek gerekiyor.~
TEDARİKÇİLERLE İLİŞKİ
Gıda perakendeciliği yapıyorsanız halde size mal satan adamı tanımanız lazım. Altımdaki yöneticinin halde iş yaptığımız adamı tanıması önemli değil. Bu nedenle tedarikçilerimizle daha sık bir araya geleceğim. Hem onların fabrikalarını gezeceğim hem toplantı yapacağım.

BÜYÜK HEDEF
Şu anda 39 ilde 28’i hipermarket, 217’si de süpermarket olmak üzere 245 mağazamız var. Kendime hedef koydum CarrefourSA’nın tüm mağazalarını gezeceğim. Bu nedenle günlerim çok yoğun. Ofiste çok az vakit geçiriyorum.

"KENDİMİZ MAVİ OKYANUSLARIMIZI YARATACAĞIZ"
REKABET ARTTI

Pazarda rekabet artıyor. Artık pazardaki en önemli rakiplerimiz sadece büyük oyuncular değil. Satış noktası olan herkes bizim rakibimiz.

FARKLILAŞACAK
Pazardaki büyük rekabet ortamında başarılı olmak için farklılaşmak gerekiyor. Biz de tüketicinin gözünde farklılaşarak kendi mavi okyanuslarımızı yaratacağız.

İNDİRİM MARKETİ OLMAYACAĞIZ
Kesinlikle indirim konseptinde olmayacağımızı söyleyebilirim. Bizim hedefimiz farklı müşteri gruplarını kapsayacak formatlar geliştirmek.~

SATIN ALMALAR ARTACAK"
ZİNCİR MAĞAZALAR

Türkiye’de perakende sektörü 100 milyar dolar büyüklüğe ulaştı. Bunun yüzde 38’ini modern perakende oluşturuyor. AB’de organize perakendenin toplam pazardaki payı yüzde 85. Buna bakarak Türkiye’de zincir mağazaların artacağını öngörebiliriz.

KONSOLİDASYON YAŞANACAK

Türkiye’de perakende sektöründe önümüzdeki dönemde satın almaların artmasını bekliyorum. Sektördeki perakende zincirleri konsolide olacak. Özellikle lokal marketlerin hızlı büyümesi ve şubeleşmesi ardından konsolidasyonu getiriyor.

ÇİFT YÖNLÜ ETKİ
Sektörde konsolidasyon iki boyutta olacak. Sadece ulusallar lokalleri almayacak, lokaller de kendi içlerinde birleşerek ulusal boyuta gelecek. Ulusallar da lokalleri alıp lokal güçlerini artıracak.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz