BU MODELİN BENZERİ YOK
Türkiye’de bu tip bir perakende modeli yoktu. Ama biz piyasadaki
eksikliği gördük. Ürünlerimiz, mevcut satış noktalarında bizim
istediğimiz şekilde sergilenmiyordu. O yüzden büyümemizi sürdürmek
istiyorsak Türkiye’de, tüketicilerin çorap alışveriş deneyimini
farklılaştırmalıyız diye düşündük. Bunu da yapmanın yegane yolu 3
boyutlu bir konsept oluşturmaktan geçiyordu. Yani sadece çorap ve
tüketiciden değil, çorap, tüketici ve mekandan oluşan bir deneyim
yaratmamız şarttı. Zengin ve hoş bir deneyim yaratmanın da yolu
mağazalaşmaydı. İlk mağazalarımızdan aldığımız tepkiler, ilk günden beri
her zaman çok iyiydi. Mağaza açma sürecinde bir saniye bile
tereddüdümüz, endişemiz olmadı. Korkunun ecele faydası yok diye
düşündük.
"AVRUPA'NIN İKİNCİ BÜYÜK ÜRETİCİSİ OLACAĞIZ"
CİRO HEDEFİ
2010’da ciromuz 163 milyon TL, 2011 ’de ise 248 milyon TL oldu. Bu yıl
ciromuzu yüzde 25 büyütmek istiyoruz. Şu anki gidişata göre bu hedefi
tutturacağız. Gelecek yıl sonu içinse hedefimiz, 500 milyon TL. Penti,
2011 yılında cirosunun yüzde 36’sını dış pazarlardan elde etti. Bir
mağaza için ürünle birlikte ortalama 100 bin Euro yatırım yapıyoruz.
Tabii bu rakam mağazanın lokasyonuna göre değişiklik gösterebiliyor. Her
yıl mağaza ve üretim tarafına toplamda 12 milyon dolarlık yatırımımız
oluyor.
GÜNLÜK ÜRETİM
2013’e kadar üretimle ilgili önemli bir projemiz var. 2013’te
Avrupa’daki ikinci en büyük üretime sahip şirket olma yolunda toplam 20
milyon dolarlık bir yatırım yapıyoruz. Geçtiğimiz ay üretimimizde yüzde
25 kapasite artıracak yeni bir yatırıma başladık. Bir ay evvel günde 250
bin adet çorap üretiyorduk. Bu yeni kapasite artışı yatırımıyla 1-2 ay
içinde günlük üretimimiz 300 bine çıkacak. 2013 yılı sonunda ise
kapasitemizi yüzde 25 daha artıracağız. Günlük 400 bin üretime çıkacağız
ve bu rakamla Avrupa’daki ikinci büyük çorap üreticisi haline
geleceğiz.
NASIL BİR MODEL YARATTIK?
Dünyada çorap perakendeciliği yapan İtalyan Calzedonia markası var. Ama
biz bu markadan farklı olarak mağaza sistemi içine yenilik getirdik. Biz
model olarak Türkiye’de kadınlar nasıl alışveriş yapar, neler ister
diye baktığımızda 4 ana kategoriyi bir araya getirmemiz gerektiğini
düşündük. Bunlardan biri, ana işimiz olan ince kadın çoraplarıydı. Bu
kategori içine, kalın çoraplar dediğimiz soket ve pamuklu çorapları da
kattık. Bu iş, bizim toplam mağaza ciromuzun yüzde 57’sini oluşturuyor.
Bu ana kategoriye, çok kuvvetli bir iç giyim bölümü ekledik. Bu alanı
2008 yılında sıfırdan başlattık. Bir tane bile iç giyim ürünümüz yoktu.
2008 yılından bugüne geldiğimizde ciromuzun yüzde 23’ünü iç giyim
sağlıyor. İç giyimde sadece ürünlerin tasarımını yapıyoruz. Türkiye’de
ve yurtdışında bu ürünleri ürettiriyoruz. Ardından plaj giyim
kategorisine girdik. Bu kategori de bugün satışlarımızın yüzde 16’sını
oluşturuyor. Buna bir kategori daha ekledik. Ev-gece giyimi de
satışların yüzde 4’ünü oluşturur hale geldi. Plaj ve ev giyiminde de
fason üretim yapıyoruz. Böylece 4 ana kategoride, dünyada hiçbir markada
olmayan bir perakende modeli yarattık. Bu 4 kategoriyi aynı mağaza
ortamında, aynı mantıkla yerleştirmeyi temel alan bir iş modeli
oluşturduk. 4 ana kategoride derinleşme yoluna gideceğiz. Yeni bir
kategori eklemektense iç giyim ve plaj giyiminde derinleşmek istiyoruz.