Hızlı gelişen ekonomilere odaklanacağız

Mehmet Ali Yalçındağ’ın tecrübelerinin ve geniş network’ünün yerel yönetim kadrolarımız için büyük katkılar getireceğine inanıyorum” diyor. Arvato Global CEO’su Achim Berg’in sorularımızı yanıtladı.

7.04.2014 00:46:360
Paylaş Tweet Paylaş
Hızlı gelişen ekonomilere odaklanacağız
Arvato, dünyanın lider medya kuruluşlarından Alman Bertelsmann Grubu’na bağlı. Türkiye’ye 2004 yılında çağrı merkezi yatırımıyla giren şirket, 4 çağrı merkezi, 2 bin çalışanıyla 14 dilde hizmet sunuyor. Arvato’nun Global CEO’su Achim Berg, önümüzdeki dönemde hızlı gelişen ekonomilere odaklanacaklarını söylüyor.

Bu ülkeler arasında da Cin, Hindistan ve Türkiye’yi sayıyor. “Coğrafi yakınlığı ve kalifiye iş gücüyle global stratejilerimize çok uygun” diyen Berg, Türkiye’ye odaklandıklarını ve burada önemli yatırımlar yapacaklarını söylüyor.

Dünyanın lider medya kuruluşlarından Alman T Bertelsmann Grubu şirketlerinden Arvato, dünyada 40’tan fazla ülkede, 200’den fazla noktada, 65 bine yakın çalışanıyla hizmet veriyor.

Bilişim, telekomünikasyon, medya, enerji, perakende, tüketim ürünleri, hizmet, sağlık ve otomotiv endüstrisi başta olmak üzere, dev dünya markalarının çözüm ortağı olarak kuramların iş süreçleri, dış kaynak yönetimi ve servis sağlayıcısı olarak hizmet veren Arvato, 2004 yılından beri de çağrı merkezi hizmetleriyle Türkiye pazarında yer alıyor. Şirket, İstanbul, Elazığ ve Gümüşhane’den sonra en son Adana’da açılan çağrı merkezlerinde 2 bin çalışanla 14 dilde çağrı merkezi hizmeti sunuyor.

Şirketin Almanya’daki merkezinde bir araya geldiğimiz Arvato Global CEO’su ve Bertelsmann İcra Kurulu Üyesi Achim Berg, şirketin Türkiye’de daha da büyümeye hazırlandığını anlatıyor. 2012 yılı sonlarında “sadece Türkiye’ye özel bir büyüme stratejisi” belirlediklerini belirten Berg,

“Yakın gelecekte Çin, Hindistan ve Türkiye gibi hızlı gelişen ekonomilere daha fazla odaklanacağız” diye konuşuyor. Şirket Türkiye’de ulaşımdan sağlığa çok farklı sektörlerde tedarik zinciri yönetimi ve sadakat programlarıyla büyümeyi planlıyor.~
Berg, büyüme planları kapsamında da medya sektörünün deneyimli isimlerinden, halen Yandex Türkiye’nin Yönetim Kurulu Başkanı olan Mehmet Ali Yalçındağ ile yollarının kesiştiğini anlatıyor.

Geçtiğimiz eylül ayında Arvato Türkiye Yönetim Kurulu Başkanlığı’na getirilen Yalçındağ için “Türkiye’de son derece mükemmel bir yönetici ekibimiz var ve bu ekibimizi, onlara koçluk edecek, ilham verecek yerel yöneticilerle büyütmek istedik...

Yalçındağ’ın tecrübelerinin ve geniş network’ünün yerel yönetim kadrolarımız için büyük katkılar getireceğine inanıyorum” diyor. Arvato Global CEO’su Achim Berg’in sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle:

Bize kısaca Arvato’dan bahsedebilir misiniz?
Arvato, global servis sağlayıcısı bir şirket. Know-how’ımız sayesinde iş süreçlerinin ve yapılarının optimizasyonuyla genellikle büyük kurum ve şirketlerden oluşan müşterilerimiz adına bazı operasyonların yürütülmesi konusunda hizmet veriyoruz.

Ortak hedefimiz, iş akış süreçlerini ve operasyonların maliyetini optimize ederek, müşterilerimize ve tabii ki nihai olarak onların son müşterilerine en üstün hizmet kalitesini sunmak.

Global arenada faaliyet gösteren kurumlara pek çok hizmet sunuyoruz, ama hizmetlerimizde müşterilerimiz adına ve onların markalarının şemsiyesi altında hareket ediyoruz. Hizmet skalamız; tedarik zinciri yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, bilişim teknolojileri ve sistemleri, finansal hizmetler, pazarlama hizmetleri, baskı ve replikasyon hizmetleri gibi çok çeşitli çözümleri içeriyor.~
Arvato’nun dünyadaki büyüklüğü, telekomünikasyon ve medya sektöründeki yeri nedir?
Biz, medya ve telekomünikasyon sektörlerine yönelik çalışan globalde lider bir hizmet grubuyuz. Sunduğumuz hizmet yelpazesi, bugün belki de dünyada sunulan en geniş ve en ileri hizmet portföyü.

Biz, bir hizmet ve medya şirketi olarak faaliyetlerimize, bundan tam 178 yıl önce kurulan ve bünyesinde neredeyse var olan tüm medya ve içerik çeşitlerini bulunduran dünyanın önde gelen lider medya gruplarından Bertelsmann Grubu’nun önemli bir parçası olarak başladık. 2012 yılında hizmet gelirlerimiz 4,5 milyar Euro’ydu. 2013 rakamlarımızı ise Mart 2014’te açıklayacağız.

Hangi bölgede en hızlı büyüyorsunuz?
40 ’tan fazla ülkede faaliyetimiz var. Bugün itibarıyla gelirlerimizin büyük çoğunluğuAvrupa, Birleşik Krallık ve ABD’deki faaliyetlerimizden geliyor. Bununla birlikte yakın gelecekte Çin, Hindistan ve Türkiye gibi hızlı gelişen ekonomilere daha fazla odaklanacağız.

Türkiye pazarına ne zaman ve niçin girdiniz?
Türkiye faaliyetlerimiz 2004 yılında yönetimi Almanya merkezden yürütülen call center hizmetleri ile başladı. Bunlar İstanbul’dan Avrupa’daki şirketlere toplam 14 farklı dilde hizmet veren call center hizmetleriydi. 2011-2012 döneminde Vodafone Türkiye ile Türkiye’de ilk müşterimizi kazanmamız bu stratejimizi bir miktar değiştirdi.

2012 boyunca Türkiye’de yerel pazardaki potansiyelimizi değerlendirdikten sonra ilk olarak umut verici iş ortalıkları planladık. Bu stratejimizin bir sonucu olarak, 2013 yılında ücretli TV yayını sağlayıcısı D-Smart’ı yerli pazardaki ana müşterilerimiz arasına kattık. Bu yeni müşterilerimizin çözüm ortağı olmamızı takiben Elazığ ve Adana’da iki yeni çağrı merkezimizi açtık.~
Dolayısıyla bugün İstanbul, Adana ve Elazığ’da kendimize ait üç çağrı merkezinde faaliyet gösteriyoruz. Ayrıca Gümüşhane’de müşterimize ait bir operasyon merkezinin de yönetimini yürütüyoruz. Bunun yanı sıra Türkiye’de bilindiği adıyla Teleservice, yani teknik servis ve tedarik zinciri faaliyetlerimiz de var.

Teleservice, hem telekom operatörlerine hem de son kullanıcılara, mobil telefon, akıllı telefon, tablet bilgisayarlarının tamiri konusunda hizmet veriyor. Bugün itibarıyla Türkiye’de 2 bin kadar çalışanımız bulunuyor. Türkiye’de herhangi bir hissedarımız yok. Tüm faaliyetlerimiz yüzde 100 Arvato Bertelsmann’a ait.

2013 sonu için Türkiye operasyonunuzdan ne kadar büyüme bekliyorsunuz?
2012 sonunda sadece Türkiye’ye özel bir büyüme stratejisi belirledik. Faaliyetlerimiz gelir bazında 2013’te bir önceki yıla göre yüzde 50’nin üzerinde büyüme kaydetti. Bu, başlı başına memnun edici bir organik büyüme oranıydı.

Bu tecrübemizin yanı sıra halihazırdakiler ve potansiyel müşterilerimizle yürüttüğümüz olumlu görüşmeler ışığında, 2014 yılındaki organik büyüme beklentimizin yüzde 40-60 arasında olduğunu söyleyebilirim. Finansal olarak uygulanabilir projelere yatırıma hazırız.

Türkiye pazarı ile ilgili beklentileriniz ve hedefleriniz nelerdir?
Kişisel olarak Türkiye faaliyetlerimizle ilgili oldukça büyük beklentilere sahibim. Türkiye pazarı çok çeşitli hizmetlerimizi hayata geçirmek için cazibeli bir ortam sunmasının yanı sıra merkezimize coğrafi yakınlığı, ülkede iyi eğitimli ve yabancı dillere hakim iş gücünün varlığıyla da global stratejilerimize uygun olması bakımından bizim için önemli.

Çağrı merkezinin dışında medyanın başka hangi alanlarında faaliyet göstereceksiniz?
Bugün itibarıyla zaten müşteri ilişkilerinin ötesinde hizmetlerimizle Türkiye’deyiz. Türk müşterilere BT hizmetleri sunuyoruz. Bu faaliyetlerimizin bir neticesi olarak da müşteri ilişkileri yönetimi, pay-TV’ye yönelik ödeme/CRM sistemleri alanlarındaki yeni BT uygulamaları ve tasarımları konusunda görevler üstlendik. Teleservice faaliyetlerimizi de unutmayın lütfen.~
Türkiye’de daha başka sektörlerde yatırım yapma planınız var mı?
Biz medya, telekomünikasyon, ulaşım (havayolları gibi), sağlık, sigorta, bankacılık ve e-ticaret gibi sektörlerdeki şirketler için tecrübeli bir hizmet ortağıyız. Evet, müşteri portföyümüzü genişletmek ve evet Türkiye’de yeni hizmet alanlarına girmek arzusundayız.

Daha önce bahsetmiş olduğum sektörlerdeki tüm kurumlar da Türkiye’de işbirliği yapabileceğimiz potansiyel iş ortaklarımız arasında...Finansal olarak uygulanabilir modeller söz konusu olursa Türkiye’de müşteri ilişkileri yönetimi, tedarik zinciri yönetimi, bilişim teknolojileri/servisleri (IT/IS) ve tabii ki pazarlama hizmetleri alanlarına yatırım yapma planlarımız var.

Yatırımımızın hacmi hem fırsata, hem fırsatla ilgili büyüme beklentilerine hem de projenin uygulanabilirliğine bağlı... Türkiye’ye odaklandık ve burada önemli yatırımlar yapacağız.

Arvato’nun Türkiye’deki 5-10 yıllık yayılma planının detayları arasında neler bulunuyor?
Hedefimiz, Türkiye’de daha geniş bir hizmet portföyü sunmak ve iş süreçlerinin dış kaynaklarca yürütülmesi (outsourcing) alanında lider bir şirket olmak. Hizmet kalitesi dendiğinde referans gösterilecek bir kurum olma arzusundayız.  Kalite ve geniş hizmet yelpazesi olarak özetleyebileceğim net odağımızla hedefimiz 2018 yılında 5 bin çalışana ve 100 milyon Euro’nun üzerinde hizmet gelirine ulaşmak.

Şirketinizin gelecekteki büyümesini nerede görüyorsunuz? Hangi bölgelere daha fazla yatırım yapacaksınız?
Arvato, tüketici odaklı endüstriler için en yaratıcı, en inovatif çözümler geliştirip sunan en iyi iş ortağı olacak. Daha dijital, daha veri odaklı ve daha uluslararası bir çözüm ortağı... Çin, Hindistan ve Türkiye gibi gelişmekte olan pazarların yanı sıra ABD ve İngiltere’de daha geniş hizmetlerle varlığımızı pekiştirmeye odaklıyız.~
Dijital pazarlama hizmetlerimizi (sadakat programları), entegre e-ticaret servislerimizi ve BT hizmetlerimizi daha fazla ülkeye taşıyacağız. Ve müşteri ilişkileri hizmetlerimizi daha da dijitalleştireceğiz.

"KARMAŞIKLIĞI MİNİMİZE EDECEĞİZ"
TREND
Dijitalleşme, elbette ki medya şirketlerinin strateji tanımlarındaki büyük değişiklikleri tetikleyen güç... İçerikler dijitalleşiyor ve kullanıcılar içeriğin her platformda, istedikleri her an bulunabilir olmasını istiyor. Bu da medyanın bazı bölümleri üzerinde baskı yaratıyor. Bence geleceğin trendi ya da şöyle söyleyeyim, “gelecek 5-10 yılın odak konuları” müşterileri takip etmek ve müşterileri elde tutabilmek olacak.

SADAKAT
Müşterinizin olduğu her yerde her zaman olabilmenizi sağlayacak sistemler kurmanız, yüksek kaliteli içeriğin yanı sıra hizmetlerinizde ek kolaylıklar ve üstün müşteri deneyimleri katabilmeniz gerek. Müşterilerinizin bugün aralarından seçim yapabilecekleri alternatif ürün ve hizmetler her zamankinden daha çok, dolayısıyla hizmet unsuru önde gelen seçim kriterleri arasında önem kazanacak.

GELECEK
Ürün satan şirketler, daha iyi hizmet sunarak kendilerini rakiplerinden ayrıştırmak ve hedef kitlelerine çekici kalabilmek için ileri sadakat programları geliştirme ihtiyacı duyacak. Müşterilerimiz, son kullanıcılarına sunacakları en iyi hizmet karmasını belirlemek için daha akıllı sistemler ve hizmet opsiyonları isteyecek. İşte Arvato’nun geleceği de tam burada, karmaşıklığı minimize etmek, uygun hizmet ve bilgi yapılarını artırmak.~
MEHMET ALİ YALÇINDAĞ /ARVATO TÜRKİYE YKB
HANGİ SEKTÖRLERE HİZMET VERECEK?
YAKINDAN İZLİYORDUM

Bertelsmann Grubu’nu Avrupa’nın en büyük medya grubu olması itibarıyla hep yakından izledim. Uzun süredir Türkiye ile yakından ilgilenen Bertelsmann’ın birkaç yıl önce bazı TV kanallarını satın almak üzere girişimleri de olmuştu. Arvato da Bertelsmann Grubu bünyesindeki en güçlü şirketlerinden biri. Yaklaşık 1,5 yıl önce Türkiye’de daha aktif ve yerleşik bir şirket olarak faaliyetlerini yürütme kararlarını takiben ilk kez kendileriyle görüştük.

SOSYAL SORUMLULUK
Türkiye’ye inanmış ve ülkemize yatırım yapma kararını vermiş gruplara destek vermek ve kendileriyle işbirliği içerisinde olmak, bana her zaman bir kişisel sosyal sorumluluğummuş gibi geliyor. Arvato’nun, Türkiye’ye olan inancı ve yatırım planları ışığında benimle de şahsen temasa geçtiklerinde, işbirliği kararı aldık. Görüşmelerimiz devam etti ve Eylül 2013 itibariyle de Arvato Türkiye Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini üstlendim.

NELER YAPACAĞIZ?
Ülkemizde tedarik zinciri yönetimi ve sadakat programları konularına yapacağı yatırımlarla büyütmeyi planladığımız Arvato’yu, global arenada olduğu gibi Türkiye’de de geniş hizmet yelpazesiyle öncelikle havayolu şirketlerine, elektrik dağıtım gruplarına ve sağlık sektörüne tanıştıracağız. Arvato’nun lider olduğu müşteri hizmetleri, BT servisleri ve sadakat programları konusunda, bu sektörlere sağlayacağımız servisleri tanıtacağız.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz