Türkiye’de bir et lokantasına gittiğinizde karşınıza belli yemekler
çıkarırlar. Dikkat edin, Nusret biraz daha değişiktir. Bunun yanında
bizbir kebap konsepti Uzerinde çalışıyoruz. İstiyoruz ki bizim menümüzün
yüzde 40’ı her kebapçıya gittiğinizde yiyeceklerinizden, yUzde 60’ı da
“unutulan yemeklerimizden” olsun. Burada hedeflediğimiz iki müşteri
kitlesi var. Biri Türk insanı, diğeri yabancılar. Bunun yanında
Türkiye’ye has özel işler yapmamız lazım. Bence Türkiye’de yUzde 100 iyi
bir deniz mahsulleri menüsü yok. Bu gibi alanlarda yapılacak çok iş
var.
Capital: E-ticaret de var. Güney Korelilerle bir anlaşma yaptınız. Nasıl bir anlaşma bu?
- Bizim SK Group’la yaptığımız ortak girişim, e-ticaret alanındaki
ikinci işimiz olacak. 30 Nisan itibarıyla Bonubon markasıyla başka bir
şirket daha kurduk. O da çok hızlı gelişiyor. 300 bin aktif Uyeye
ulaştık ki bu oldukça hızlı bir gelişim. Daha da hızlanacak, orada
milyon ve katları Uye hedefliyoruz. SK Group, GUney Kore’nin 3’UncU
bUyUk grubu. Ağırlıklı enerji, telekomUnikasyon ve petro-kimya
alanlarında faaliyet gösteriyor. Bu alanlarda lider konumda ve yaklaşık
70 binin Uzerinde çalışanla 52 milyar dolarlık bir ciroya sahip. Sahip
oldukları 11st.co.kr online platformu Uzakdoğu’da eBay’den sonra ikinci
sırada yer alıyor. Geçen yıl itibarıyla 4 milyar dolar ciroya ulaşmış
durumdalar. Bizim SK ile kuracağımız ortaklık yine yUzde50-50 paylaşımlı
olacak. Türkiye’de onların platformunu Türkçe olarak kuracağız.
Şirketin adı Doğuş Planet oldu ama platformun adı henüz belli değil. İşi
biz bu yıl sonu itibarıyla tamamlamayı ve önümüzdeki yılbaşında da
piyasaya çıkmayı düşünüyoruz.
Capital: Bu yatırımlarla birlikte portföyde nasıl bir değişiklik olur?
- Tabii finans bizim amiral gemimiz. Geçtiğimiz yıl ilk kez finansın
cirosu, bizim kurumsal ciromuzun 4 puan altına düştü. Yani yüzde 48-52
gibi bir denge oluştu.
Capital: Bu düşüşün nedeni neydi?
- Düşüşün iki nedeni var. Birincisi geçen yıl otomotiv işimiz çok iyi
gitti. İkincisi ise BBVA satışı sonrası bizim yüzde 31 olan payımız
yüzde 25’e düştü. Bu da ciroda bir farklılık yarattı. Portföy dağılımı
olarak baktığımızda gerek restoran ve eğlence gerek marina tarafı
gerilerde. Şu anda iki tarafın toplamı yüzde 10’un altındadır.
Capital: Yeni işlere açık bir görüntü çiziyorsunuz. Başka işlere de girmeyi planlıyor musunuz?
- Bizim ilk önce yeni girdiğimiz alanları sindirmemiz gerekiyor. Bizim
stratejimiz yaptığımız işlerde ilk 3’te yer almak. Yeni girdiğimiz
işlerde de bu hedefe ulaşmamız gerekli. Amacımız, 2000 yılında
Türkiye’deki holdinglerin çoğunun yaptığı gibi her işe girmek ve
dağılmak değil. Girdiğimiz işlerin hepsi belli bir stratejiye bağlı.