"Korkutan yerliler"

Sektör sektör yerli-yabancı dağılımı ve global rakiplerini geride bırakan yerlilerin başarı stratejilerini araştırdık.

6 HAZİRAN, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Korkutan yerliler
Ülker, LC Waikiki, Teknosa, BİM, Anadolu Efes... Onların ortak özelliği, küresel rakiplerini geride bırakarak kendi pazarlarında liderlik koltuğuna oturmaları. Yani sektörlerinin “güçlü yerlileri” olmaları. Üstelik yalnız da değiller.

Seramikten akaryakıta, meyve suyundan temizlik kağıdına kadar birçok pazar ve kategoride, global oyuncuları geride bırakan güçlü yerli oyuncular dikkat çekiyor. Örneğin yabancı oyuncuların toplamdaki pazar payı meyve suyunda yüzde 40, çimentoda yüzde 23, organize perakendede yüzde 20 civarında. Seramik, süt ürünleri, ambalaj ve demir çelikte ise yüzde 10’un altında.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
İşte sektör sektör yerli-yabancı dağılımı ve global rakiplerini geride bırakan yerlilerin başarı stratejileri. Küresel markalar, yerel markaları hep silip süpürür mü? Aslında sanılanın aksine bu sorunun yanıtı her zaman “evet” değil.

Çünkü, küresel çapta dev olan birçok oyuncu, çoğu zaman lokal pazarlarda liderlik koltuğunu göremeyip yerli şirketlerin çok gerisinde kalabiliyor. Hatta kimi sektörler ve kategoriler var ki yerli markalar tam anlamıyla pazara hakim olmuş durumda.

Bu teze örnek bulmak ise hiç de zor değil. BİM, gıda perakendede, Migros, Carrefour, Tesco gibi küresel rakiplerinin önüne geçerek tam bir başarı hikayesi yazdı. Onlarca global markanın rekabet ettiği hazır giyimde ise LC Waikiki yüzde 16,5’lik pazar payıyla liderliğin keyfini sürüyor. Çikolatada Ülker, bilgisayarda Casper, GSM’de Turkcell, dünya devi rakiplerini geride bırakmayı başardı...

Sektörler bazında bakıldığında da çarpıcı veriler ortaya çıkıyor. Rakamlar özellikle gıda segmentinde yerlilerin güçlü olduğunu gösteriyor. Gıdanın birçok alt kırılımmda yerli oyuncuların toplam pazardaki payı yüzde 80’in üzerinde.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz