"Yeni marka değil, yeni ülke bakıyoruz"

pladis CEO’su KARAKAŞ, Yıldız Holding’in “atıştırmalık” işini global rekabete açmak, dünyanın en önemli şirketlerinden birini yaratmak için yola çıktıklarını söylüyor...

19.09.2017 11:02:000
Paylaş Tweet Paylaş
"Yeni marka değil, yeni ülke bakıyoruz"


PLADİS’İN YENİ BÜYÜME YOLCULUĞU


1 Gıda 400 milyar dolarlık bir sektör. Sektörde büyüme Amerika, Avrupa dışında gerçekleşiyor.
2 Online’dan dağıtım kanallarına kadar büyük bir değişim var.
3 Devlerin olduğu bu rekabetçi sektörde büyümek için pladis’i kurduk.
4 Geçen yıl 14,3 TL ciro yaptık. Büyümemiz bu yıl da devam ediyor.
5 Hedefimiz 3 yıllık dönemde pladis’de yüzde 50 büyüme oranını yakalamak.
6 Bunu yaparak 10 büyük oyuncu arasında en hızlı büyüyen şirket olacağız.
7 10 yılda belki ilk 20 şirketin bir bölümü olmayacak. Biz bu döneme hazırlanıyoruz.
8 Biz hem şirket alıyor hem de şirket satıyoruz. Fırsatları her zaman takip ediyoruz.
9 İki, üç ya da dördüncü olduğumuz kategorilerde kapasite ve kanal arayışı devam ediyor.
10 Elimizde global 3 marka var. Bunlar için yeni ülke ve kıtalarda alım yapabiliriz.



CEO’NUN YENİ DÖNEM AJANDASI


1 ŞEFFAFLIK ÇOK ÖNEMLİ Benim ajandamın birinci maddesini, çeşitliliği ve farklılıkları desteklemek oluşturuyor. Bu farklılıkları geliştirecek, besleyecek, şeffaflık esasına dayanan verimli bir iş ortamını pekiştirmek ise ana gündemimiz. Arkadaşlarımın uyum içinde, tek bir hedef için hep beraber çalışmasını sağlamak, bir başka önceliğim.
2 BİRLİKTE DEĞER YARATMA Beraber değer yaratmak için çalışıyoruz. Özellikle organizasyonumuzda 30 yaş altı arkadaşların organizasyona daha aktif katılması ve seslerini duyurmaları, onların yeni jenerasyon ‘bisküvi-çikolatacı’ olarak yetişmelerini destekliyorum.
3 GENÇLERE İLGİ Bütün icra kurulu komite üyelerimizin kendi “reverse mentor” (tersine mentor) ekipleri var. Ortalama 3 arkadaştan oluşan okuldan yeni mezun olmuş kişilerle vakit geçiriyorlar, onların kaygılarını, endişelerine ya da yönlendirmelerini alıyorlar. Şirketi yeni jenerasyona doğru hazırlamaya çalışıyoruz.
4 GÖLGE YÖNETİM KURULU Yeni pladis organizasyonunu oluştururken bir gölge yönetim kurulu kurdum. Bu yönetim kurulunda daha ziyade genç arkadaşlar var. Bütün yaptığımız kültürel çalışmaları, stratejileri, performans süreçlerini, neyi nasıl yaptığımızı, duyurduğumuzu, icra kurulunda sunduğumuz her şeyi bu gölge icra kuruluna da sunuyoruz. Onların görüşlerini alıyoruz.
5 GODIVA’YA ÖZEL İLGİ Üçüncü olarak Godiva’nın bütün bu coğrafyalarda yaptığı lansmanlarda büyük başarı kazanması ve daha da büyümesi önemli. Godiva’nın 1 milyar dolarlık marka olması ana hedefimiz…



İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz