14 sektörden gelen “tehlike sinyallerini” araştırdık.

Türkiye'nin
önce gelen perakende şrketlerinden birinin sahibi, “Aslında tüketici
tarafında endişe edilecek çok ciddi bir gelişme yok” diye başladığı
değerlendirmesini şöyle sürdürüyordu: “Son aylarda iki önemli rakamdaki
gelişme bizi endişeye sevk ediyor. Birincisi, haziran ayından sonra
mağazalara giriş sayısındaki düşüş. Bu düşüş temmuz ayında da devam
etti. Sektör genelinde ağustos rakamları kesinleşmedi. Ancak devam
ettiğini gözlemliyoruz. İkinci endişe kaynağı ise dolardaki artış ve
artışın devam edebileceğidir.” Bu işadamına göre tüketici tarafındaki
endişe, sonbaharla birlikte aşılabilir, mağazaya giren sayısındaki düşüş
normale dönüşebilir. Ancak dolar kurundaki artışın devamı, tamamı dolar
ve Euro’ya bağlı mağaza maliyetlerini yukarı çekebilir, ithalata dayalı
perakendecileri zorlayabilir.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?