Bulut CRM KOBİ'lere faydalı olacak

Gamze Aydın ve Çağrı Aydoğan, şirketin sunduğu CRM çözümlerini, bulut CRM’e yaklaşımlarını ve hedeflerini anlattı.

1.07.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Bulut CRM KOBİ'lere faydalı olacak

CRM’e yaklaşımınız nasıl?
Çağrı Aydoğan: Biz CRM’i üç bacakta inceliyoruz: Kampanya yönetimi, dijital pazarlama ve pazarlama kaynak yönetimi. Kampanya yönetimini inbound ve outbound kırılımında inceleyebiliriz. Outbound kampanyaları, müşteri verisini analiz ederek, ona en uygun ürünü/tarifeyi ya da öneriyi bulup proaktif aksiyon almak olarak değerlendirebiliriz. Email, SMS pazarlama aktiviteleri, çağrı merkezi’nden arama gibi örnekler verebiliriz outbound için. Inbound ise reaktif olarak müşteri çağrı merkezini aradığında, ATM’yi kullandığında, mağazanıza geldiğinde aldığınız kampanya aksiyonları... Kampanya yönetiminin en önemli bacaklarından biri de doğru müşteriye, doğru ürünü doğru kanaldan sunabilmek için yapılan analizler ve veri madenciliği aktiviteleri.

Dijital pazarlamada müşterileri kampanya yönetimi aracılığıyla çeşitli gruplara, segmentlere böldükten sonra dijital kanalları kullanarak onlara ulaşıyoruz. Burada da Teradata eCircle çözümleri devreye giriyor. Diğer yandan en zor işlerden biri müşteri demografik verisini toplamak. Hiçbirimiz bir form doldururken hobilerimizi, medeni durumumuzu, kaç çocuğumuz olduğunu, ne tür filmler izlediğimizi, ne zaman nereye gittiğimizi yazmıyoruz. Bu aslında çok değerli bir veri olmasına rağmen aksiyona dönüştürülmüyor. Bu veriler sosyal medyada mevcut. Biz bunu belli uygulamalarla toplayarak müşterinin hobileri, like’ları gibi verileri de veri ambarına alıp kampanya aktivitelerinde bir girdi olarak kullanıyoruz. Pazarlama operasyonları da bizim entegre pazarlama yönetimi dediğimiz çerçevenin en altında, çözümün bazı

İLK DALGA
Şu anda görüyoruz ki Türkiye, ilk CRM dalgasını geçirdi. Çok büyük çözümlere yatırım yapan firmalar oldu, büyük CRM projeleri yapıldı ama aslında yapılamadı. Birçoğunu kontrol edin, yarıda kalmış olduğunu göreceksiniz. Normalde bir projenin ilk ayda size getiri sağlaması, 6 ayda da tamamlanması gerek. Zaten 6 ayın üzerindeki CRM projeleri başarısız olmaya mahkum. Çünkü müşterilerin ihtiyaçları da şirketiniz de değişiyor.

KISA VADE
Türkiye’de özellikle bankacılık, telekomünikasyon, perakende çok hızlı ilerleyen pazarlar. Artık Türkiye’nin ikinci jenerasyona geçtiğini görüyorum. Firmalar CRM projelerine kısa vadede bakıyor, beklentileri yüksek. Yıl sonuna kadar sigortacılık, bankacılık, enerji ve telekomünikasyon gibi sektörlerde büyük ölçekli projeler yapmayı bekliyoruz. alabiliyorsunuz. Teradata, veri ambarı ve veri teknolojilerinde uzun yıllardır liderliğini sürdürüyor. En önemli farkımız, bu bence. İkincisi ise CRM projeleri genellikle iş birimleri tarafından başlatılan ve sahibi hep pazarlama ekipleri olan projelerdir. IT ekipleri CRM projelerini kendilerine gelen bir iş yükü olarak görür. Çünkü sürekli bir veri, rapor, analiz isteği olur. Bizim çözümlerimiz ise minimum IT desteğiyle kullanabilecek ürünler.

Türkiye’de yürüttüğünüz en büyük proje hangisiydi?
Gamze Aydın: Özellikle veri ambarı tarafında Türk Telekom projesiydi. CRM’de de şu an HSBC.

İş hayatının her alanında olduğu gibi CRM kavramı da değişiyor. Bu değişime nasıl bakıyorsunuz?
Gamze Aydın: Bazı şeyleri moda oluyor diye yapmamak, bazı çözümleri moda diye satın almamak lazım. Çünkü bunların hepsi yatırım. Sadece teknoloji firmalarına değil kurumun bütün birimlerine yatırım yapıyorsunuz. O proje başarılı değilse kuruma zarar olarak geliyor, daha da önemlisi üst yönetimin teknolojik anlamdaki çözümlere yatırım yapma olasılığını minimize ediyor.

Bulut bilişim ve büyük veriyi hakikaten iyi anlamak gerekiyor. Önemli olan değerli verinizi iyi analiz etmeniz ve gün içinde veriyi alıp entegre olarak bunu izlemeniz. Diğer yandan Türkiye nüfusu genç olduğu için teknolojiye çok yatkın.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz