Bulut CRM KOBİ'lere faydalı olacak

Gamze Aydın ve Çağrı Aydoğan, şirketin sunduğu CRM çözümlerini, bulut CRM’e yaklaşımlarını ve hedeflerini anlattı.

1.07.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Bulut CRM KOBİ'lere faydalı olacak

Kullanıcılar ihtiyaçlarını çok net ifade edebiliyor ve beklentileri de yüksek. Dolayısıyla bu beklentiyi de iyi anlamak için teknolojik çözümlerden destek almak gerekiyor. Sosyal medya bugün önemli bir pazarlama aracı ve kullanılması şart.

Çağrı Aydoğan: Şirketler, CRM projelerinden kısa vadeli ve çok çabuk getiri almayı düşündükleri zaman hayal kırıklığına uğruyor. Oysa CRM’in uzun vadedeki getirisi çok daha güçlü olacaktır. Geleneksel CRM yaklaşımında, elimizdeki veriler müşterinin bizimle girdiği etkileşimden ibaretti. Müşteri çağrı merkezini aradı, şubeye geldi, bir şey satın aldı, kartını kullandı gibi veriler vardı elimizde. Artık müşteriler, sadece şirketlerle değil kendi aralarında da etkileşime giriyor. Bu, bütün müşterilerin satın alma eğilimini birinci dereceden etkileyen bir faktör. Müşteriler satın alma yapmadan önce internete girip insanların o firma ya da ürünle ilgili
yorumlarını kontrol ediyor. Artık müşteriler birbirine bağlı. Dolayısıyla orantısız büyüyen bir data söz konusu. İşte bütün bu verileri analiz edip CRM aktivitelerine çevirdiğiniz zaman aslında sosyal CRM’i ortaya koymuş oluyorsunuz.

Bulut CRM konusundaki görüşleriniz nedir?
Çağrı Aydoğan: CRM’in bulut kısmı aslında Türkiye’de çok fazla kullanılmayan bir terim. Bulut, Türkiye’de CRM olarak değil biraz da satış gücü otomasyonu ya da basit e-mail pazarlama aktiviteleri amacıyla kullanılıyor, en çok da KOBİ’ler tarafından. KOBİ’ler büyüdükçe Türkiye’deki bulut CRM ve satış otomasyon işlerinin büyüyeceğini düşünüyorum.

Gamze Aydın: Küçük ve orta ölçekli işletmeler için bulut CRM’in faydalı olacağını düşünüyorum. Bütün şirketlerin bu tarz teknolojilere yatırım yapması bir noktada anlamsız, ne kadar getirisi olacağına bakılması gerek. Özellikle Türk Telekom ve Turkcell gibi kurumlar, bu tarz teknolojilerini kullanıcılara açıyor. Belki hiçbir zaman elde edemeyeceğiniz bir kampanya ya da veri ambarı, çok farklı satış otomasyonu çözümünü oralardan kullanıyorsunuz. Bu tarz reaksiyonları yakalamak ve şirketin verimliliğini artırmak için bulut çözümlerinin kullanılması gerekiyor. Türkiye’nin finans ve telekomünikasyon anlamında regülasyonları çok güçlü ama diğer taraftan müşteri gizliliğiyle ilgili regülasyonlar çok iyi düzenlenmemiş. Örneğin bir mağazaya giriyorsunuz sizin cep telefonu numaranızı alıyor. Vermek istemiyorsunuz, çünkü olmadık yerden olmadık mesajlar geliyor. Kurum size birden fazla atak yaptığında rahatsız oluyor, belki bir daha o dükkandan içeri girmek istemiyorsunuz. Yapılan bütün yatırımlar da bu şekilde çöpe gidiyor. İzinli pazarlama denen kavramın Türkiye’de uygulanması hem gizliliğimiz hem özel hayata saygı bakımından önemli...

Çağrı Aydoğan: Burada da bizim pazarlama optimizasyon çözümlerimiz öne çıkıyor. Müşterilerinize onlarca mail atmak bir CRM aktivitesi olmamalı. Çünkü müşteriye aynı şirket adı altında 15-20 mesaj geldiğinde müşteri onu okumamaya ve ciddiye almamaya başlıyor. Teklifleri anlık ve müşteri ihtiyaç duyduğu anda sunduğunuzda etkisi de katkısı da daha fazla oluyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz