SEKTÖRLER

Diğer Sektörler

Dizüstünde Hp, Masada Casper

Dizüstü bilgisayar pazarı tüm dünyada hızlı büyümesini sürdürüyor. Bu tablo Türkiye’ye de yansıyor. 2004 yılını yıllık yüzde 55,5 büyümeyle kapatan pazar, 2005’in ilk çeyreğinde, bir önceki yılın a...

1 TEMMUZ, 2005

Gıda

Devleri Kıskandıran Büyüme Stratejisi

Diren Ailesi işe 47 yıl önce, ürettiği şarapları, bardakla satarak başladı. Ardından meyve suyu ve süt üretimine girdi. Her üç alanda da en modern yatırımlarla işi büyüttü. Bugün yarattığı Dimes ma...

1 TEMMUZ, 2005

Diğer Sektörler

Hedefteki 35 Şirket

Türkiye’ye yabancı ilgisi, şimdiye kadar görülmedik düzeyde artmaya başladı. Bir yandan şirket satışları gerçekleşiyor, diğer yandan da yabancılar yeni görüşmeler peşinde… İlginin daha da artacağın...

1 HAZİRAN, 2005

Diğer Sektörler

Sadece Sektörünü İzlemekle Yetinme

Sigorta sektörü için otomotiv önemli; çünkü trafik ve Kasko sigortalarının kapladığı hacim yüzde 50’yi geçiyor. Konut sektöründeki hareketlilik, çimento’nun yeni yatırım stratejilerini belirliyor… ...

1 HAZİRAN, 2005

Diğer Sektörler

Kârın Önündeki Engellere Dikkat!

Aslında her zaman şirketlerin ajandasında büyüme ve kâr birinci sıradaydı. Son birkaç yıldır yöneticiler bu işe daha fazla odaklandı. Ancak, yeni dönemin zorlukları, değişen hesaplar, sektörel dina...

1 HAZİRAN, 2005

Teknoloji

Kirpi Stratejisiyle Avrupa Devi Olduk

Semavi Yorgancılar, Türkiye’nin “gizli şampiyonları” diye nitelendirilebilecek bir grubun başında. 2 yıl öncesine kadar 5 şirketleri vardı. 2003’de en büyük şirketleri Orim’i Alman Schott’a sattı, ...

1 HAZİRAN, 2005

Otomotiv

Avrupa’nın Oto Sanayi Sitesi

Oyak Renault’nun Megan II Sedane’ı, Tofaş’ın MiniCargo’su, Ford Otosan’ın Transit Connect’i…Türk otomotiv sanayi, yeni model üretimleriyle dünya devi şirketlerin birer üretim üssü konumuna yükseldi...

1 HAZİRAN, 2005

Diğer Sektörler

Evliliklerin Süresi Kısalıyor

Reklamcılara göre, eskiden ajans-reklamveren birlikteliği çok farklı idi. “Evlilik” gibi görülen birliktelik, çok uzun süre devam eder, zorunluluk olmadıkça bozulmazdı. Son yıllarda ise tablo çok d...

1 HAZİRAN, 2005

Perakende

En Hızlıların 6 Stratejisi

Ankaralı Canerler, İzmirli Pehlivanoğlu ve Konya merkezli Adese… Bunlar bölgesel perakende zincirleri arasında “en hızlı” olanlardan. Pek çok küçük yerel zincir onları örnek alıyor. “En hızlılar”ın...

1 HAZİRAN, 2005

Teknoloji

Web’de Marka Nasıl Yaratılır?

Sadece bir web sitesi yaptırıp ürün ve hizmeti müşteriyle paylaşma dönemi gerilerde kaldı. Web üzerinde yeni marka stratejilerini uygulayan şirketler, müşteri ilişkilerinde önemli bir rolü olan sit...

1 HAZİRAN, 2005

Diğer Sektörler

Ims Teknolojisi Cepi Değiştirecek

Dünya teknoloji devi Ericcson, mobil iletişimde devrim yapacak yeni ürünler üzerine yoğunlaşmış durumda. Şirketin CEO’su Carl Henric Svanberg, “3G teknolojisi sayesinde, mobil TV’den IP telefona ka...

1 HAZİRAN, 2005

Teknoloji

Dış Kaynak Ne Getirdi?

İki yıl önce HSBC Bank ve Siemens Business Services finans sektörü için öncü sayılacak bir proje için bir araya geldi. Advantage Card’ı satın alan ve kredi kartı müşterisi bir günde 4’e katlanarak ...

1 HAZİRAN, 2005

Diğer Sektörler

Pc Pazarında Lider Değişti

Türkiye PC pazarı 2005’in ilk çeyreğinde yaklaşık yüzde 30’luk bir büyüme gösterdi. İlk çeyreğe yönelik ilk tahminlere göre, son 1 yılda en iyi performansı gösteren marka Toshiba oldu. Toshiba, geç...

1 HAZİRAN, 2005

Diğer Sektörler

Uzaktan Çalışma M-Ofisi Patlatacak

Dünyanın önde gelen telekomünikasyon şirketlerinden Nortel, yeni dönemde “Mobil Ofis” uygulamalarına yoğunlaşma kararı aldı. Şirketin EMEA Bölgesi Kurumsal Ağlar Başkanı Peter Kelly, bu amaçla “Off...

1 HAZİRAN, 2005

Teknoloji

Apple’ın 3 Hedefi

Tansu Yeğen, uzun süredir Microsoft’un yöneticileri arasında yer alıyordu. Sürpriz bir kararla Apple Bilkom’un genel müdürlüğünü üstlendi. Yeni döneme çok iddialı hazırlandıklarını, dünyadaki Apple...

1 HAZİRAN, 2005