SEKTÖRLER

Teknoloji

Auer, İkinci Hayatında Dünya Markası Olacak

1970’leri yaşayanlar iyi hatırlayacaklardır. Auer, o dönemin en önemli beyaz eşya markalarındandı. Yaşadığı krizler nedeniyle son yıllarda neredeyse unutulan bu marka, 2004 yılında Kayserili Ulutaş...

1 AĞUSTOS, 2005

Teknoloji

Tüketicinin Yeni Gözdesi

Özünde ses ve görüntü sistemlerinden oluşan “Tüketici elektroniği” pazarında son yıllarda müthiş bir dönüşüm yaşanıyor. Dijitalleşme ve bilgi teknolojisinin dahil olmasıyla başlayan bu süreç, bütün...

1 AĞUSTOS, 2005

Diğer Sektörler

Mavi, Marka Yöneten Şirkete Dönüşüyor

Ersin Akarlılar, Mavi Jeans’de genç kuşağın temsilcilerinden… Marka stratejilerinde yıllardır onun liderliği var. Şimdi, organizasyonda da liderliği üstleniyor. Üretimden, marka odaklı yapıya geçil...

1 AĞUSTOS, 2005

Perakende

3 Bin Üreticiye Kötü Haber!

Uzun süredir bekleniyordu, Carrefour’un Gima’yı almasıyla bu süreç başladı. Perakendede birleşmelerin devam edeceği, dev şirketlerin ortaya çıkacağı tahmin ediliyor. Büyük ve çok mağazalı perakende...

1 AĞUSTOS, 2005

Diğer Sektörler

Türkiye’nin Değeri 3 Yılda, 2 Kat Arttı

Ekonomide sağlanan iyileşme, IMF ile anlaşma ve hepsinden önemlisi Avrupa Birliği ile müzakerelerin başlayacak olması, Türkiye’nin önünde yeni bir fırsat penceresi açtı. Ortaya çıkan yeni tablo, Tü...

1 AĞUSTOS, 2005

Gıda

Tüketiciden Koptuk, Geriye Düştük

Pepsi, bir dönem Türkiye içecek pazarında Coca Cola ile başa baş mücadele ediyordu. Son yıllarda değişen bu tablo, Cola Turka’nın girişi ile iyice Pepsi’nin aleyhine gelişti. Yüzde 50’lerde seyrede...

1 AĞUSTOS, 2005

Perakende

Ziyareti Artıran Daha Çok Kazanıyor

Araştırmalara göre müşterinin 9 ziyaretinden sadece 1’inin katma değer yaratan bir alım ile sonuçlanıyor. Mağazalarda artan ziyaret sayısı “yüksek müşteri sadakati” ve “daha fazla değer” anlamına g...

1 AĞUSTOS, 2005

Teknoloji

“E-Dönüşüm”Ün Süper Projeleri

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de şirketler teknolojiyi iş süreçlerine entegre etmek için milyonlarca dolarlık yatırımlar yapıyor. E-dönüşüm başlığı altında yürütülen projelere her yıl yenileri...

1 AĞUSTOS, 2005

Teknoloji

Yeni Hedefimiz Kamu Projeleri

AMD, dünyanın önde gelen çip üreticilerinden. Bu alanla özdeşleşen Intel’in en büyük rakibi. Aradaki farkı son 2 yılda azalttı, 5 milyar dolarlık ciroya ulaştı. Global alandaki büyüme Türkiye’ye de...

1 TEMMUZ, 2005

Teknoloji

Dış Kaynakla Gelen Verimlilik

Türkiye’nin önde gelen yerli ilaç üreticilerinden olan Bilim İlaç, yeni iş ortamına ayak uydurmak için bir değişim programı başlattı. Bunun öncesinde 168 şirket arasında satışta ve reçeteye girmede...

1 TEMMUZ, 2005

Diğer Sektörler

Hizmette Sınır Yok!

Değişimin adımını önce IBM attı. 1980’lerde başlattığı uygulama ile donanım ağırlıklı iş yapısından, hizmete odaklı şirkete dönüştü. Ardından diğer şirketler geldi. Son 10 yıldır ise BT sektöründe ...

1 TEMMUZ, 2005

Teknoloji

Eczacıbaşı’nın “Cisco Modeli”

Bilişim sektörünün önde gelen profesyonellerinden Levent Kızıltan, son 1 yıldır Eczacıbaşı Topluluğu’nda bilgi ve iletişim teknolojileri direktörü olarak görev yapıyor. İşe başladığından bu yana hu...

1 TEMMUZ, 2005

Teknoloji

1 Milyon Bilgisayar Geleceğimizi Değiştirir

Doğan Online’in yeni CEO’su Orhan Göksal, bir süre önce de bilişimin en önemli kurumu TÜBİSAD’ın başkanlığını üstlendi. Bir yandan şirketi, diğer yandan da derneğiyle aracığıyla sektörü hareketlend...

1 TEMMUZ, 2005

Teknoloji

E-Ticarette Dünyayı 2007 Yılında Yakalarız

Bascuda.com, Türkiye’de e-ticaret alanının yeni şirketlerinden. Sadece 2 yıl önce kurulmuş olmasına rağmen sektörde ikinciliğe oturdu. Şirketin yönetici ortağı Tuna Yüksel, yılda yüzde 50’nin üzeri...

1 TEMMUZ, 2005

Diğer Sektörler

Kazananlar, Kaybedenler!

Türkiye’de BT sektörünün bu yıl toplamda yüzde 21’lik bir büyüme göstereceği öngörülüyor. Ancak büyüme her alanda aynı düzeyde gerçekleşmeyecek. Doğru stratejileri saptayabilmek için hangi yatırıml...

1 TEMMUZ, 2005