En etkili 20 kampanya

Capital olarak markaların “unutulmaz” ve “etkili” reklam kampanyalarını araştırdık.

22 EKİM, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
En etkili 20 kampanya

Murat Göllü, bu şekillerin anlamını şöyle özetliyor: “Bu yolla, birlikte hareket eden, kararlı bir grup insanın beraber neler yapabileceğini göstermek istedik.”

Akbank’ın 5 yıllık sürecin ardından oluşturduğu kampanyaya duyulan ilgi ise rakamlara da olumlu yansıdı.

Genellikle banka reklamlarında ortalama hatırlanma oranı yüzde 10’lar seviyesindeyken, Akbank kampanyasının hatırlanma oranının yüzde 61 olması dikkat çekti. Özellikle 18-24 yaş arası genç hedef kitlede yüzde 68’lik hatırlanma oranı yakalayan reklam, tekrar izlenme isteğinde ise yüzde 90’lık rekor sayılabilecek bir başarı oranı kaydetmeyi başardı.

Ayraniç’in Rövaşatası
Süt ve sütlü ürünler kategorisinin önde gelen oyuncularından Sütaş ise 2003 yılında geçtiği atakla büyük ilerleme kaydetti. Sütaş, en iddialı olduğu ürün kategorisi olan ayranı Türkiye’nin geleneksel içeceği konumundan çıkararak, Türkiye’nin popüler içeceği olarak konumlama kararı aldı. Bu karar doğrultusunda da reklam ajansı Güzel Sanatlar Saatchi ile “Ayraniç” kampanyasını oluşturdu.

Kampanya için Sütaş çiftliği, Sütaş ineği ve Sütaş’a özgü muzip bir espri anlayışı kullanıldı. Bu konsepte tüketicilerin futbola duyduğu coşkuyu sahiplenme misyonu da eklendi. Tüm bunlar sonrasında oluşturulan kampanyada Ayraniç adını taşıyan futbolcu ile Sütaş ineğinin maceraları konu edildi. Kampanya yayınlandığı dönem en çok konuşulan reklamlardan biri olmayı başardı. Sütaş Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ergun Ermutlu, o dönemi şöyle anlatıyor:

“Kampanya, ayran satışlarını desteklemek için kurgulanmıştı. 10 numaralı formayı giyen büyük futbol yıldızı Ayraniç’in, transfer bombası olarak Sütaş saflarına katılmasını anlatıyordu. Spikerin ‘Ayran içmek istiyorum sayın seyirciler’ şeklindeki anonsu ve Ayraniç’in muhteşem röveşatası tüketicinin hafızasından silinmedi.”


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.