En gözde yüzde 10

Steve Carlotti, kategorilerin trendlerini belirleyen “süper tüketicileri” ve dünya devi markaların onlardan faydalanma yöntemlerini anlattı.

3 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
En gözde yüzde 10


Süper tüketiciler bir şirketin müşteri kitlesinin ortalama yüzde kaçını oluşturuyor?
Kabaca herhangi bir kategoride alıcıların yüzde 10’u süper tüketici olarak değerlendirilebilir.

Bir şirkette cironun ortalama ne kadarını bu grup sağlıyor?
Bunların getiri yüzdesi tabii ki kategoriye ve markaya bağlıdır. Ancak genel olarak tüm kategori gelirlerinin ortalama yüzde 30-50 arasının süper tüketici segmentinden geldiği söylenebilir.

Süper tüketicilerin şirketlere yaptığı başka elle tutulur katkılar nelerdir?
Ekonomik katkılarının ötesinde süper tüketicilerin en önemli katkısı, ürünle girdikleri ilişki ve ürünü kullanma şekilleri. Bu tip tüketicilerin ürün kullanımlarının daha esnek olduğunu gözlemliyoruz. Bu, ürünü kullanarak ortalama bir tüketiciden daha fazla şey yapmaları demek.

Örneğin bir domuz pastırması süper tüketicisi, domuz pastırmasını daha çok yemekte kullanır veya bir akıllı telefon süper tüketicisi telefonundan hayatını düzenlemek için daha fazla faydalanır. Bu sayede, süper tüketiciler şirketlere ürünlerini ve markalarını anlamlı bir şekilde geliştirmek ve yenilemek konusunda önemli bilgiler verir.

Ayrıca ürünün nasıl kullanıldığına dair detaylı “kullanım tecrübeleri” sağlayarak markanın verimli bir şekilde nasıl büyütülebileceği konusunda bilgi sağlarlar. Bu bilgi hem satıcılar hem de şirket içi kullanıcılar için önemlidir ve kurumları bir amaç etrafında birleştirmek konusunda etkilerinin eşi benzeri yoktur.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.