Geleceğe yön verecek 12 ana güç

Kelly’e göre geleceği şekillendirecek teknolojik trendler…

16.01.2017 12:17:220
Paylaş Tweet Paylaş
Geleceğe yön verecek 12 ana güç
6 PAYLAŞIMA DAYALI YENİ MODELLER
Beraber hareket etmek dijital kültürün özünde var. bunun en iyi örneklerinden biri de içeriğin kullanıcılar tarafından bir karşılık beklemeden üretildiği bir dijital ansiklopedi olan Wikipedia. Eğer insanlar emeğini karşılık beklemeden harcıyorsa buna yeni bir tür sosyalizm demek çok da yanlış sayılmaz. Bu yeni tür sosyalizmin sac ayakları ise şunlar:
a) Paylaşım: Sanal dünyanın vatandaşları paylaşıma son derece açık. Facebook, Flickr ve Instagram gibi sitelere günde 1,8 milyar kişisel fotoğraf yükleniyor. Paylaşım yeni ağ dünyasının en önemli yapıtaşı.
b) İşbirliği: Eğer Eyfel Kulesi’nin bir fotoğrafına ihtiyacım olursa bunu kendim gidip çekmeme gerek yok, diğer kişilerin çektiği bir fotoğrafı kullanarak sunumumu daha iyi hale getirebilirim. Planlı şekilde beraber çalışıldığında çok daha iyi sonuçlar elde edilebilir.
c) Kolektivizm: Teknolojik sosyalizm bireycilik ve kolektivizmin beraber var olabildiği bir sistem. Sanal işbirlikleri olası hale geldikten sonra çok sayıda insan bir yandan bireyselliğini korurken bir yandan da spesifik bir hedef için kolektif işbirliğine girebiliyor.

7 FİLTRELEYEN KAZANIR
Her 12 ayda bir 8 milyon yeni şarkı, 2 milyon yeni kitap, 16 bin yeni film, 30 milyon blog sayfası, 182 milyar yeni tweet ve 400 bin yeni ürün yaratılıyor. Tüketiciler şimdiye kadar hiç sahip olmadıkları kadar çok seçeneğe sahip. Seçim yapabilmek için yardıma ihtiyacımız var. Bugüne kadar bu yardım bize aracılar, uzmanlar, devletler, şirketler, arkadaşlarımız tarafından sağlanıyordu. Ancak seçim yapmanın bu kadar zorlaştığı günümüzde yeni filtreleme yöntemleri bulmamız gerekiyor. Amazon, Twitter, LinkedIn ve Spotify gibi birçok şirket size geçmiş tercihlerinizden yola çıkarak tavsiyelerde bulunuyor. Ben bu tavsiyeleri işin uzmanlarının verdiklerinden daha iyi buluyorum. Ancak sadece geçmiş tercihlerinizden hareket ederseniz sadece birbirinine benzer ürünleri tüketme riskiniz var. Bir ikinci yol da arkadaşlarınızın tercihlerini takip etmek. Ancak bu da aynı riski taşıyor, sadece küçük bir grubun seçimlerine hapsolma ihtimaliniz var. İdeal bir filtreleme sistemi şu anda sevmediğim ama denemek isteyeceğim şeyleri de bana önerebilmeli. Filtrelemenin yaptığı bir diğer şey de insanın dikkatini odaklamak. Sınırlı olan kaynak aslında dikkatimiz ve bunu neye odaklayacağımız. Google, Facebook ve benzeri internet platformları bize dikkatimizi vermek isteyebileceğimiz içerikleri göstermek için filtreleme sistemlerine büyük yatırımlar yapıyorlar ve ana kazanç kaynakları olan reklam gelirlerini artırabiliyorlar.

8 FARKLI VERSİYONLAR ÇIKIYOR
New York Üniversitesi’nden ekonomist Paul Romer, gerçek ekonomik büyümenin yeni kaynaklardan değil var olan kaynakları tekrar düzenleyerek daha değerli hale getirmekten geçtiğini söylüyor. Yeni dönemde mevcut ürünleri, çözümleri, fikirleri analiz etmek üzere önce parçalarına ayırmak sonra bu parçaları yeniden düzenleyerek birleştirmek söz konusu. Yeni ortamların altın çağında yaşıyoruz. Son 20 yılda birçok yeni medya türü doğdu. 4 dakikalık pop şarkı, 30 dakikalık dizi bölümü gibi eski türler popülerliklerini koruyor ama dijital teknoloji bu türlerin parçalanıp tekrar birleştirilerek yeni türler oluşturulmasına imkân veriyor. Önümüzdeki 30 yılda da bu akışkanlık devam edecek ve yeni remiksleme olanakları ortaya çıkacak. Youtube, iMovie gibi ucuz ve evrensel araçlar film çekmeyi gittikçe daha fazla ucuzlatıyor ve kolaylaştırıyor. Hollywood’un dışında üretilen ucuz prodüksiyonlu filmlerin çoğu ana olarak var olan içeriğin remikslenmesinden oluşuyor. Film kâğıdı yerine USB diskte saklanan bir film veya fotoğraf remikslenerek yeniden yaratılmaya çok uygun. Bu yeniden üretimin diğer alanlara da kayması sadece teknolojik bir zaman meselesi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz