Kritik sınav

Bankacılık kredilerde kontrollü büyüme için portföyleri yeniden yapılandırıyor.

1 HAZİRAN, 20110
Paylaş Tweet Paylaş
Kritik sınav

7 ÖNEMLİ TREND
1- TEKNOLOJİNİN ETKİSİ Teknolojideki gelişim, bankacılığı etkilemeye devam edecek. Sektörün değişen teknolojilere ve artan yaygınlığa çok kısa sürede cevap verdiğini görebiliriz. Önümüzdeki dönemde internet ve mobil bankacılık oldukça yaygınlaşacak.

2- MÜŞTERİ KORUMA
Yeni müşteri kazanma ve mevcut müşterileri koruma,önemli bir konu olarak öne çıkıyor. Buradaki yoğun rekabet artarak sürecek. Her müşteriyi farklı olarak düşünüp onlara "özel", terzi dikimi değerler yaratmanın önemi artacak.

3- KREDİ KARTLARI
Kredi kartları, dinamik konularından biri olmayı sürdürecek.Ayrıca debit kartların ve prepaid kartların kullanımının yaygınlaştırılması gibi konular da gündemde olacak.

4- YENİ FON STRATEJİSİ Bankalar, özel sektörü ve hane halkını fonlamaya devam edecek. Vadenin uzatılması, fonlama kaynaklarının çeşitlendirilmesi çabaları sürecek. TL cinsinden tahvil ve bono ihracı gündemde olacak.

5- ETKİN MALİYET YÖNETİMİ Bankalar, bir yandan şube ve personel ağlarını genişleterek büyürken faaliyetleri optimum büyüklük ve maliyetle sürdürebilmek kritik konular olacak.

6- YENİ DÜZENLEMELER Kriz sonrası sermaye yeterliliği ve risk yönetimi anlamında pek çok yeni düzenleme gündeme geldi. Bu gelişmeler, Türk bankalarını fazla etkilemeyecek. Ancak artan kredi odağıyla risk yönetimi, kritik gündem maddelerinden biri olacak.

7- KONSOLİDASYON Kamu bankalarının özelleştirilmesi konusu,gelecek 5 yılda hayata geçebilir. Bazı küçük ölçekli bankaların satış veya birleşme yoluna gitmesi ve sektörde yeni bir konsolidasyon trendi görmemiz de muhtemel.

SİGORTADA TEKNOLOJİ DEVRİMİ
Sektörde yeni bir dönem başladı. Şirketler çareyi teknolojiye ve insan kaynağına yatırım yapmakta buldu. Axa Sigorta Genel Müdürü Cemal Ererdi, şirketlerin sorunun kaynağına inmeye başladığını söylüyor. "Önümüzdeki dönemde şirketlerin maliyetleri düşürmek için iş kabul standartlarına, riske göre fiyatlamaya, hasar maliyetlerine ve giderlerin optimizasyonuna odaklandığını göreceğiz" diyor. Güneş Sigorta Genel Müdürü Serhat Süreyya Çetin, "2009 ve 2010'dan ciddi dersler çıkardık ve artık kârlılığa yöneldik" diyor. Çetin, değişimi şöyle özetliyor: "Kârlı branşlara odaklandık. Acentelerimizi yeni ürünlerle destekliyoruz. Pusula adlı altyapı programımız ile operasyonun sistem tarafından otomatik yönetilmesini sağlayacağız." Sigortada elementer branşta prim üretimi, 2006'da 8 milyar 274 milyon TL düzeyindeydi. Bu rakam, 2010 sonunda yüzde 44'lük bir artışla 11 milyar 948 milyon TL'ye ulaştı. 2006 sonunda 27 milyon 791 düzeyinde olan poliçe adetleri de yine bu dönemde yüzde 34 oranında artarak 37 milyon 146 bine ulaştı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.