Anadolu’nun en büyük grupları 2015’i risklerin yüksek olacağı bir yıl olarak görüyor. O yüzden ajandalardaki en önemli başlık bu dalgalı ortamda en azından geçen yılın rakamlarını gerçekleştirebilmek.
Bu yılın ilk üç ayında özellikle döviz kurlarındaki yukarı yönlü hareket nedeniyle lojistikte yüzde 10, ev tekstilinde yüzde 16, otelcilikte yüzde 15, elektrikli ev aletlerinde yüzde 20 maliyet artışı yaşandı. Ancak maliyet artışlarını karşılayacak fiyat artışları yapılamadı. Artan rekabet ve düşen tüketici güveni nedeniyle maliyet artışını telafi edecek zam yapmak ise birçok sektör için mümkün görünmüyor. Yılın devamında maliyetlerin daha da artmasını bekleyenler, yeni fiyat artışları konusunda çekimser. Herkes kendine özel formüllerle düşen kârını koruma peşinde...
En yüksek ve en düşük bariyer nerede? İşte 23 sektördeki bariyerler ve yatırımcılara etkisi...
Yeni ortamda kârlı müşteriyi ele geçirmek pek çok şirketin öncelikleri arasına girmiş durumda.
Capital ve GFK'nın “Sosyal Sorumluluk Liderleri” araştırmasında, sıralama değişiklikleri oluyor.
Capital, krize rağmen inşaat, enerji, altyapı ve gıda alanlarında büyüyen Ankaralıları bir araya getirdi.
Capital, ekonominin nabzını tutmaya yön veren yan göstergeleri araştırdı.
Kapılarında kuyruk oluşan, en çok teklif alan 25 şirketin aldıkları teklifler.
Son 10 yılda resim koleksiyoneri sayısında ciddi bir artış gözleniyor.
Capital'in araştırması, Türkiye'nin lider şirketlerinin ücret analizini çıkardı.
Bankacılık, zorlu bir yılın ardından yeniden büyüme hesabı yapıyor.
Mobil ticaret, akıllı telefonların yaygınlaşmasıyla ivme kazandı. Yani henüz geçmişi çok yeni. Ancak bazı şirketler, bu alandaki uygulamalarıyla örnek oluyor. Bankacılık, bu konuda oldukça ileride. Garanti, Akbank, Yapı Kredi gibi sektörün önde gelen bankaları, mobile yaptıkları yatırımlarla dikkat çekiyor. Migros, Lc Waikiki, Beymen, Teknosa, Pegasus, THY gibi alanlarının önemli şirketleri de mobil ticaretteki uygulamaları ve yenilikçi yaklaşımlarıyla öncü oluyor. Bu şirketlerin, cirosunda mobilin payı hızla artıyor.
2014’te Türkiye’deki e-ticaretin yüzde 17’si mobil kanal üzerinden gerçekleşti. Pazar, 400 milyon dolara ulaştı. Uzmanlara göre toplam perakende içinde e-ticaretin ve buna paralel olarak da mobilin payı artacak. Hatta e-ticarette mobilin payının yüzde 50’ye ulaşacağı tahminleri bile yapılıyor. En önemlisi, uzmanlar mobildeki bu hızlı büyümenin pek çok fırsatı da beraberinde getireceğini düşünüyor.
Sektör bağımsız tüm şirketlerin hedefi aynı: Kâr etmek. Ama bunu sağlamanın eskiye göre çok daha zor olduğunu rakamlar da açıkça gösteriyor. Capital’in kârlılık araştırması, 20 sektörden 11’inde özellikle net kârlılıkların 2008’e göre önemli oranda azaldığını ortaya koyuyor. Üstelik birçok sektör, dünya ortalamalarının da gerisine düşmüş durumda. Uzmanlara göre bu trend gelecekte de sürecek. Hatta beyaz eşyadan giyime, gıdadan perakendeye kadar kâr etmek daha da zorlaşacak. Çare ise inovasyon, verimlilik ve farklılaşma da… Ancak kârlılıktaki bu düşüş eğilimine rağmen marjlarını koruyabilen, hatta artıran sektörler de var…
Gerçek şu ki eşitsizlik, cinsiyetçilik birçok kadınının kariyerinde zorlayıcı bir unsur. Türkiye’nin en güçlü kadınları da zaman zaman bu etkenlerle mücadele etmek durumunda kaldı. Peki bunlar dışında Türkiye’nin en güçlü kadınları, bugün iş hayatında hangi zorluklarla mücadele ediyor? Zeynep Bodur Okyay zaman yetersizliğinden, Gülden Yılmaz piyasalardaki belirsizlikten şikayet ediyor. İdil Yiğitbaşı’nı iş-yaşam dengesini kurmak zorluyor, İpek Ilıcak Kayaalp’i ise hızlı büyüyen grubun dinamizmini sürdürebilmek. Ama hemen hemen hepsi, öngörülebilir olmaktan çıkan ekonominin kendilerini zorlandığını söylüyor.