Araştırmalar

Araştırmalar

Mobilin Öncüleri

Mobil ticaret, akıllı telefonların yaygınlaşmasıyla ivme kazandı. Yani henüz geçmişi çok yeni. Ancak bazı şirketler, bu alandaki uygulamalarıyla örnek oluyor. Bankacılık, bu konuda oldukça ileride. Garanti, Akbank, Yapı Kredi gibi sektörün önde gelen bankaları, mobile yaptıkları yatırımlarla dikkat çekiyor. Migros, Lc Waikiki, Beymen, Teknosa, Pegasus, THY gibi alanlarının önemli şirketleri de mobil ticaretteki uygulamaları ve yenilikçi yaklaşımlarıyla öncü oluyor. Bu şirketlerin, cirosunda mobilin payı hızla artıyor.

8 TEMMUZ, 2015

Araştırmalar

Büyük fırsat

2014’te Türkiye’deki e-ticaretin yüzde 17’si mobil kanal üzerinden gerçekleşti. Pazar, 400 milyon dolara ulaştı. Uzmanlara göre toplam perakende içinde e-ticaretin ve buna paralel olarak da mobilin payı artacak. Hatta e-ticarette mobilin payının yüzde 50’ye ulaşacağı tahminleri bile yapılıyor. En önemlisi, uzmanlar mobildeki bu hızlı büyümenin pek çok fırsatı da beraberinde getireceğini düşünüyor.

8 TEMMUZ, 2015

Araştırmalar

Kar haritası nasıl değişti?

Sektör bağımsız tüm şirketlerin hedefi aynı: Kâr etmek. Ama bunu sağlamanın eskiye göre çok daha zor olduğunu rakamlar da açıkça gösteriyor. Capital’in kârlılık araştırması, 20 sektörden 11’inde özellikle net kârlılıkların 2008’e göre önemli oranda azaldığını ortaya koyuyor. Üstelik birçok sektör, dünya ortalamalarının da gerisine düşmüş durumda. Uzmanlara göre bu trend gelecekte de sürecek. Hatta beyaz eşyadan giyime, gıdadan perakendeye kadar kâr etmek daha da zorlaşacak. Çare ise inovasyon, verimlilik ve farklılaşma da… Ancak kârlılıktaki bu düşüş eğilimine rağmen marjlarını koruyabilen, hatta artıran sektörler de var…

23 HAZİRAN, 2015

Araştırmalar

Zor zaman formülleri

Gerçek şu ki eşitsizlik, cinsiyetçilik birçok kadınının kariyerinde zorlayıcı bir unsur. Türkiye’nin en güçlü kadınları da zaman zaman bu etkenlerle mücadele etmek durumunda kaldı. Peki bunlar dışında Türkiye’nin en güçlü kadınları, bugün iş hayatında hangi zorluklarla mücadele ediyor? Zeynep Bodur Okyay zaman yetersizliğinden, Gülden Yılmaz piyasalardaki belirsizlikten şikayet ediyor. İdil Yiğitbaşı’nı iş-yaşam dengesini kurmak zorluyor, İpek Ilıcak Kayaalp’i ise hızlı büyüyen grubun dinamizmini sürdürebilmek. Ama hemen hemen hepsi, öngörülebilir olmaktan çıkan ekonominin kendilerini zorlandığını söylüyor.

10 HAZİRAN, 2015

Araştırmalar

Yükselen 30 iş kadını

Capital Dergisi’nin her yıl geleneksel olarak yayınladığı araştırma sayısı 10. Bunlar arasında belki de en özeli, “Türkiye’nin En Güçlü 30 Kadın Araştırması”. Çünkü Capital, iş dünyasında kadının yükselişini önemsiyor, onların öykülerini ve başarılarını sayfalarına taşımak için özel bir hassasiyet gösteriyor. Bu yıl 15’incisini yayınladığımız araştırmamız, yine titiz bir çalışmayla hazırlandı. 2015 sıralamasına ise görev alanı genişleyen profesyoneller ile grup içinde daha fazla sorumluluk alan aile üyeleri damgasını vurdu.

9 HAZİRAN, 2015

Araştırmalar

MÜŞTERİLER DEĞERLENİYOR

Google, bir müşterisinden ayda ortalama 45 dolar kazanıyor. Twitter’ın müşteri başına aylık kazancı ise 3,5 dolar seviyesinde. Müşteri başına gelir artışında en başarılıysa Twitter. Son 2 yılda müşteri başına gelirini tam 3 kat yükseltti. Türkiye’de de yeni ürün ve kategori geliştiren markalar, müşteri başına kazançlarını katladı. Perakendede Mudo Concept, 5 yıl önce bir müşterisinden 65 TL kazanırken bu rakamı 144 TL’ye çıkardı. GSM’de ise müşterisi başına gelirini en çok Vodafone ile Avea artırdı.

20 NİSAN, 2015

Araştırmalar

KALABALIK SENDROMU

Son 10 yılda pek çok sektörde ve kategoride yeni bir oyun oynanıyor. Çünkü rakipler hem sayıca artıyor hem çeşitleniyor. Ayakkabı, mobilya, beyaz et, hazır giyim gibi bazı alanlarda rakip sayısındaki artış, yüzde 100’leri aştı. Üstelik bu yeni rakipler, geleneksellere hiç mi hiç benzemiyor. Online satıyorlar, hem rakip hem iş ortağı olarak konumlanıyorlar. Üstelik maliyetleri de çok düşük. İşte bu gerçekler, bütün sektörlerde iş modellerini derinden etkiliyor.

17 NİSAN, 2015

Araştırmalar

SATIŞ ORDUSU GÜÇLENİYOR!

Amerika’da General Motors, Ford, Toyota, Honda gibi otomotiv devleri son 5 yılda satış kadrolarını ortalama yüzde 23, Avon, Herbalife, Tupperware gibi doğrudan satış şirketleri ise yüzde 15 oranında büyüttü. Coca-Cola, Pfizer, GE, Microsoft ve Procter&Gamble satış kadrolarını ortalama yüzde 2,5 küçülttü. AT&T, Citigroup, Delta Air, JP Morgan, Yahoo gibi şirketlerde ise küçülme yüzde 6 düzeyine ulaştı. Capital’in Türkiye’de yaptığı araştırmaya katılan şirketlerden sadece Yıldız Holding’in şirketlerinin satış kadrolarında küçülme gözleniyor. 28 şirketin satış kadrolarında 26 kata varan artışlar var. İşte Mercedes- Benz Türk’ten Jolly Tour’a Mavi’den Garanti Emeklilik’e satış gücünü katlayanlar…

17 NİSAN, 2015

Araştırmalar

YENİ NESİL KSS DÖNEMİ

Capital’in GfK Türkiye ile birlikte BSH Türkiye sponsorluğunda gerçekleştirdiği “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Liderleri” araştırması bu yıl da çarpıcı verilerle dolu. 10 yıldır yapılan araştırmada bu yıl, hem iş dünyasının hem halkın gözünde en sorumlu lider, Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı oldu. Halk nezdinde en sorumlu şirket, Sabancı Holding olurken iş dünyasına göre Koç Holding ilk sırada yer aldı. Listenin yeni sahiplerinin KSS’ye bakış açısında ise ciddi bir farklılık söz konusu. Konuştuğumuz sorumlu şirket temsilcilerinin her biri artık KSS’ye daha stratejik yaklaştıklarını belirtiyor. “Yeni nesil KSS” kuralların, takip ettiklerini ve buna göre ilerlediklerini belirtiyorlar.

30 MART, 2015

Araştırmalar

LİDERLER ARAYI AÇIYOR

Kategorinin lider oyuncusu en yakIn rakibine traş makinesinde 91, kahve kremasında 82,9, bebek mamasında 57,5, gazlı içeceklerde 53 puan fark atmış durumda. Liderle ikinci arasındaki fark çamaşır suyunda 40, buzdolabında 15, akıllı telefonda ise 29 puan düzeyinde. Kısacası Nielsen, Gfk ve IDC verilerine göre pek çok üründe pazar payları arasındaki makas oldukça açık. “Açık ara fark” olan pazarlarda bu aralığın kapanmasının bedeli ise sektörden sektöre değişiyor. Ancak araştırmalardan çıkan sonuca göre pek çok kategoride yüzde 1 pay almanın bile bedeli oldukça yüksek…

18 MART, 2015

Araştırmalar

BÜTÇELER DEĞİŞİYOR

Son birkaç ayda hem Türkiye hem dünya ekonomisinde tahminlerin ötesinde kritik geliŞmeler oldu. Dolarda rekor artış yaşandı, petrol fiyatlarındaki hızlı düşüş sürdü. Dünya Bankası yüzde 3,4 olarak öngördüğü küresel büyüme tahminini yüzde 3’e çekti. Avrupa Merkez Bankası, ayda 60 milyar Euro tutarında devlet tahvili alımlarıyla piyasaya para sürmeye başlayacağını duyurdu. Peki bütçelerini 2014 yılının son 2 ayında yapan şirketler, tüm bu gelişmeler karşısında hesaplarında değişikliğe gidiyor mu? CEO’lar arasında yaptığımız araştırma çarpıcı sonuçlar içeriyor…Şirketlerin neredeyse 3’te 1’i revizyona gitti, bazıları da hazırlık yapıyor…

16 MART, 2015

Araştırmalar

LİDERLERİN GÖZDESİ

Türkiye’nin en sorumlu şirketleri, yıllardır onlarca kurumsal sosyal sorumluluk projesine imza atıyor. Bu şirketler, her toplumsal soruna duyarlılık gösterse de her birinin odaklandığı temel alanlar değişkenlik içeriyor. Kurumsal sosyal sorumluluk projelerini liderleri seviyesinde sahiplenen sorumlu şirketlerin CEO ve patronları da KSS’deki odak konularını oldukça önemsiyor. Güler Sabancı, Ahmet Zorlu, Firuzhan Kanatlı, Ali Ülker, Nurten Öztürk ve Tuncay Özilhan gibi isimler bu alanların şirket kültürüyle özdeşleşmesi gerektiği konusunda hemfikir.

16 MART, 2015

Araştırmalar

SAĞLIKLI KÂR FORMÜLLERİ

Kârlılık tüm -şirketlerin en önemli amaçlarından biri… Kâra geçmenin formülü ise her sektörde farklı. Perakendecilikte mağazaya gelen müşteri sayısı, havacılıkta uçağın doluluk oranı, otomotivde maliyet kontrolü, sağlıkta ise yatak sayısı önemli. Sağlıklı bir kârlılığa ulaşmak için tüm bu parametrelerde belirli rakamları yakalamak gerekli. Örneğin perakendede kira tutarı cironun yüzde 3’ünü geçmemeli, konutta fayda maliyet oranı yüzde 15, 120 yataklı bir hastanede ise aylık ciro 3 milyon TL olmalı. Sektör bağımsız tüm şirketlerde sağlıklı kârlılık için en önemli parametre ise ciro…

27 ŞUBAT, 2015

Araştırmalar

YATIRIM YARIŞI

Yatırım anlamında 2014, iyi bir yıldı. Yıldız Holding 3,2 milyar dolara United Biscuits’i aldı. Koç, IC, Sabancı, Zorlu gibi büyükler, milyar TL’lik bütçeleriyle dev yatırımlarını sürdürdü. Görünen o ki 2015’te de bu eğilim devam edecek. Zorlu, a0ırlıklı enerji ve dayanıklı tüketim olmak üzere yarım milyar TL harcayacak. Boydak Holding 500 milyon dolarlık bütçesinin önemli bir bölümünü enerjiye ayırdı. Borusan Holding, başlayan büyük yatırımları tamamlamaya ve yeni stratejik yatırımlara odaklanacak.

26 ŞUBAT, 2015

Araştırmalar

KORUMA PEŞİNDE!

2014 zor bir yıldı. Ancak 2015 de kolay bir yıl gibi görünmüyor. Yavaşlayan Çin ekonomisi, Avrupa ekonomilerinde beklenen toparlanmanın gelmemesi ve son olarak Rusya ekonomisinin yaşadığı ciddi küçülme yeni yılda içeride ve dışarıda herkesi temkinli davranmaya yöneltiyor. Böyle bir ortamda iş dünyası agresif büyüme hedeflerinden ziyade mevcudu korumaya odaklanıyor. Birçok şirket, doğal refleks olarak kısa vadede mevcut durumunu korumak, pazar paylarını ve kârlılıklarını kaybetmemek üzere hareket ediyor. 2015’i koruma yılı olarak geçirmeyi planlayanlar, koruma yılından çıkışın ise 2017’den önce gelmeyeceği düşüncesinde…

25 ŞUBAT, 2015