Araştırmalar

Araştırmalar

İlk fiyat sendromu

Bir ürün, piyasaya çıkış fiyatını en fazla kaç ay korur? İlk indirim ne zaman devreye girer? Aslında bu kritik sorunun yanıtı, her kategori için farklı. Ama ortak bir gerçek var ki bu süre her geçen gün kısalıyor. Yani erozyon giderek hızlanıyor. Örneğin bir hazır giyim ürünü en fazla 8 hafta ilk fiyatını koruyor. Ayakkabı, 1 ay sonra ilk indirimi görüyor. Teknoloji ve küçük ev aletlerinde ise fiyat revizyonu yine ilk ay dolmadan kendini gösteriyor. Sektör bağımsız tüm şirketlerin ortak amacı ise aynı. İlk fiyatı mümkün olduğunca korumak.

9 ŞUBAT, 2015

Araştırmalar

FABRİKA ZENGİNLERİ!

Eskiden Türkiye’nin en büyük sanayicileri dendiğinde akla sadece Koç, Sabancı, Dinçkök, Bodur aileleri gelirdi. Ancak son 12 yılda Türkiye’nin fabrika zengini aileleri büyük bir değişim geçirdi. 2000’lerin başında sadece 14 fabrikası bulunan Murat Ülker, bugün 72 fabrikayla Türkiye’nin en fazla fabrikaya sahip patronu oldu. Yeni dönemde yaptığı satın almalarla üretimdeki gücünü katlayan Anadolu Grubu’nun patronu Tuncay Özilhan, listede 2’ncilik koltuğuna oturdu. 2003’te 31 fabrikası olan Özilhan, kısa sürede fabrika sayısını 2 katına çıkarmayı başardı.

6 ŞUBAT, 2015

Araştırmalar

En zoru hangisi?

Her CEO'nun önünde farklı bir sorun var! 2014, iş dünyası için çetin bir sınav yılıydı. Sektör bağımsız tüm oyuncular önemli meydan okumalarla yüzleşti. Son aylarda ortaya çıkan yeni gelişmeler de sürprizi ve zorluğu bol yeni bir yıla girileceğine işaret ediyor. İş dünyasını en çok zorlayan konular ise çeşitlilik gösteriyor. Bir yandan regülasyonlarda yaşanan ani değişimler, diğer yandan iç pazarda tüketimdeki düşüş işadamlarını düşündürüyor. İhracat pazarlarındaki karışıklıklar ve iş hacimleri daralırken rakip sayısının artması da CEO’ların ajandasındaki zorluklar olarak ön plana çıkıyor.

2 ŞUBAT, 2015

Araştırmalar

Büyüme Nerede Olacak ?

19 ARALIK, 2014

Araştırmalar

Zirve aynı, liste hareketli!

Capital’in gelenekselleşen “Türkiye’nin En Güçlü 30 İş İnsanı” araştırması, bu yıl yine hareketli bir tablo ortaya koydu.

5 KASIM, 2014

Araştırmalar

Yenileme heyecanı

Değiştirme süresindeki düşüş, talebe nasıl yansıyacak?

2 KASIM, 2014

Araştırmalar

Liderlik nasıl geldi?

Birçok kategoride pazar liderleri değişti. Yeni dönemde pazar lideri olan 19 markanın başarısında pazarı ve müşteriyi iyi analiz etmeleri etkili oldu.

2 KASIM, 2014

Araştırmalar

Yeni koruma reçeteleri

Sektörlerinin önde gelen diğer isimleri bu kapsamda neler yapıyor? Koruma reçeteleri neleri kapsıyor, en çok hangi harcama kalemlerini izliyor, ne tür aksiyonlar alıyorlar?

2 KASIM, 2014

Araştırmalar

Gelecekte nasıl olacak?

Bugünün güçlü liderlerinden yarının güç kaynakları...

2 KASIM, 2014

Araştırmalar

1 CEO'ya kaç hedef düşüyor?

Şirketler bugün tek bir hedefle yetinmiyor. Ana birkaç hedefin çatısı altında müdürler ve birimler seviyesinde de herkes kendi hedefine ulaşma peşinde koşuyor.

11 EKİM, 2014

Araştırmalar

Elit'ler kulubü

Türkiye’nin “kesintisiz büyüme şampiyonları” ve onları başarıya götüren stratejiler...

10 EKİM, 2014

Araştırmalar

Son 47 yılın en hızlı şirketleri!

Kimler kaç kat büyüdü? İşin sırrı nerede?

10 EKİM, 2014

Araştırmalar

İşte halkın gözünde en sorumlu 10 lider!

"Kurumsal Sosyal Sorumluluk Araştırması"nın çarpıcı sonuçları

10 EKİM, 2014

Araştırmalar

İşte 11 liderin 'gönlündeki proje'

Onlar için en anlamlı sosyal sorumluluk projeleri

10 EKİM, 2014

Araştırmalar

Kârlılıkta sürpriz düşüş

Capital500 araştırmasının 17’nci yılına en büyük 500 şirketin kârlılıklarındaki sürpriz düşüş damgasını vurdu. Büyüme performanslarını artıran Capital500 şirketlerinin kârlılıkları azaldı.

10 EKİM, 2014