Son 1 yılda iflas ertelemelerinde artış var. Bunlar arasında Rodi’den Kırcı Group’a, Narpa Narin’den Verde Yağ’a kendi sektörlerinin önemli oyuncuları da yer alıyor.
Şirketlerin kapısını çalan yabancı sayısı düştü. “Yakın gelecekte birleşme ve satın alma piyasası yeniden canlanır mı” sorusuna ise verilen net bir yanıt yok.
Toplam harcamalar içerisinde kredi kartı kullanımının payı giderek artıyor. 10 yıl önce tüm tüketim harcamalarının sadece yüzde 10’u kredi kartlarıyla yapılırken bugün bu oran 4 kat büyüyerek yüzde 40’a ulaştı
Uzmanlar üretim adetlerinin azalacağını fiyatların da orantılı olarak artacağını öngörüyor. Capital ekonomik konjonktürdeki hareketliliğin şirketlere ve fiyatlara nasıl yansıdığını araştırdı.
Türkiye, 2014 yılına dışarıda FED etkisi, içeride ise önemli bir siyasi krizle girdi. Bu ortamda Türkiye’de iç aktörler karar almakta zorlanıyor.
Piyasaların aşırı volatil olduğu bu dönemde her patronun kendine özgü bir dikkat reçetesi var. Ali Ülker’den Mustafa Boydak’a kadar patronların son dönemde dikkat ettiği konuları araştırdık.
CEO Club üyesi 139 lider arasında yapılan araştırma, CEO'ların yüzde 61,2'sinin 'yatırım erteleme” planı yaptığını ortaya koyuyor. Ertelenecek yatırımlar arasında ise ilk sırayı 'insan kaynağı” alıyor.
Patronlar, 2014’te de geçen yıl olduğu gibi zamlar konusunda temkinli. Enflasyon oranında ücret artışı planlayan patronlar, yüzde 8-9 arasında zam öngörüyor.
Capital’in 20 sektörü kapsayan araştırması, sektörlerin kat ettiği mesafeyi net biçimde ortaya koyuyor.
Yönetim kurullarındaki üye sayısı azalıyor. Yıldız Holding'in yönetim kurulunda 5, Borusan Holding'de ise 6 üye bulunuyor. En çok üye ise Çalık Grubunda
Patronlar, başarısızlıkta değil başarılı olunca çalışanlarını motive ediyor. Hepsinin kendine özgü ayrı bir motivasyon cümlesi var. Mavi yakadan ziyada üst yönetime önem veriliyor.
Artık 8 saat mesai geride kaldı. Kahve ve sigara molaları,sosyal paylaşım ağları gerçek mesai saatlerini eritiyor. Çalışanların yüzde 75'i günde sadece 3 saat aktif çalıştığını söylüyor.
“Yılın En Başarılı Pazarlama Yöneticileri” araştırması, bu yıl 13’üncü kez yapıldı.
Lojistikçilerin yatırımları, 2014’te de hız kesmeyecek gibi görünüyor.
TGI Türkiye’nin yaptığı araştırmaya göre Türkiye’de hala 15 yaş üstü kent nüfusuna dahil olup da tüketime katılmayan önemli bir kesim var