Araştırmalar

Araştırmalar

Yükselen 30 iş kadını

Capital Dergisi’nin her yıl geleneksel olarak yayınladığı araştırma sayısı 10. Bunlar arasında belki de en özeli, “Türkiye’nin En Güçlü 30 Kadın Araştırması”. Çünkü Capital, iş dünyasında kadının yükselişini önemsiyor, onların öykülerini ve başarılarını sayfalarına taşımak için özel bir hassasiyet gösteriyor. Bu yıl 15’incisini yayınladığımız araştırmamız, yine titiz bir çalışmayla hazırlandı. 2015 sıralamasına ise görev alanı genişleyen profesyoneller ile grup içinde daha fazla sorumluluk alan aile üyeleri damgasını vurdu.

9 HAZİRAN, 2015

Araştırmalar

MÜŞTERİLER DEĞERLENİYOR

Google, bir müşterisinden ayda ortalama 45 dolar kazanıyor. Twitter’ın müşteri başına aylık kazancı ise 3,5 dolar seviyesinde. Müşteri başına gelir artışında en başarılıysa Twitter. Son 2 yılda müşteri başına gelirini tam 3 kat yükseltti. Türkiye’de de yeni ürün ve kategori geliştiren markalar, müşteri başına kazançlarını katladı. Perakendede Mudo Concept, 5 yıl önce bir müşterisinden 65 TL kazanırken bu rakamı 144 TL’ye çıkardı. GSM’de ise müşterisi başına gelirini en çok Vodafone ile Avea artırdı.

20 NİSAN, 2015

Araştırmalar

KALABALIK SENDROMU

Son 10 yılda pek çok sektörde ve kategoride yeni bir oyun oynanıyor. Çünkü rakipler hem sayıca artıyor hem çeşitleniyor. Ayakkabı, mobilya, beyaz et, hazır giyim gibi bazı alanlarda rakip sayısındaki artış, yüzde 100’leri aştı. Üstelik bu yeni rakipler, geleneksellere hiç mi hiç benzemiyor. Online satıyorlar, hem rakip hem iş ortağı olarak konumlanıyorlar. Üstelik maliyetleri de çok düşük. İşte bu gerçekler, bütün sektörlerde iş modellerini derinden etkiliyor.

17 NİSAN, 2015

Araştırmalar

SATIŞ ORDUSU GÜÇLENİYOR!

Amerika’da General Motors, Ford, Toyota, Honda gibi otomotiv devleri son 5 yılda satış kadrolarını ortalama yüzde 23, Avon, Herbalife, Tupperware gibi doğrudan satış şirketleri ise yüzde 15 oranında büyüttü. Coca-Cola, Pfizer, GE, Microsoft ve Procter&Gamble satış kadrolarını ortalama yüzde 2,5 küçülttü. AT&T, Citigroup, Delta Air, JP Morgan, Yahoo gibi şirketlerde ise küçülme yüzde 6 düzeyine ulaştı. Capital’in Türkiye’de yaptığı araştırmaya katılan şirketlerden sadece Yıldız Holding’in şirketlerinin satış kadrolarında küçülme gözleniyor. 28 şirketin satış kadrolarında 26 kata varan artışlar var. İşte Mercedes- Benz Türk’ten Jolly Tour’a Mavi’den Garanti Emeklilik’e satış gücünü katlayanlar…

17 NİSAN, 2015

Araştırmalar

YENİ NESİL KSS DÖNEMİ

Capital’in GfK Türkiye ile birlikte BSH Türkiye sponsorluğunda gerçekleştirdiği “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Liderleri” araştırması bu yıl da çarpıcı verilerle dolu. 10 yıldır yapılan araştırmada bu yıl, hem iş dünyasının hem halkın gözünde en sorumlu lider, Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı oldu. Halk nezdinde en sorumlu şirket, Sabancı Holding olurken iş dünyasına göre Koç Holding ilk sırada yer aldı. Listenin yeni sahiplerinin KSS’ye bakış açısında ise ciddi bir farklılık söz konusu. Konuştuğumuz sorumlu şirket temsilcilerinin her biri artık KSS’ye daha stratejik yaklaştıklarını belirtiyor. “Yeni nesil KSS” kuralların, takip ettiklerini ve buna göre ilerlediklerini belirtiyorlar.

30 MART, 2015

Araştırmalar

LİDERLER ARAYI AÇIYOR

Kategorinin lider oyuncusu en yakIn rakibine traş makinesinde 91, kahve kremasında 82,9, bebek mamasında 57,5, gazlı içeceklerde 53 puan fark atmış durumda. Liderle ikinci arasındaki fark çamaşır suyunda 40, buzdolabında 15, akıllı telefonda ise 29 puan düzeyinde. Kısacası Nielsen, Gfk ve IDC verilerine göre pek çok üründe pazar payları arasındaki makas oldukça açık. “Açık ara fark” olan pazarlarda bu aralığın kapanmasının bedeli ise sektörden sektöre değişiyor. Ancak araştırmalardan çıkan sonuca göre pek çok kategoride yüzde 1 pay almanın bile bedeli oldukça yüksek…

18 MART, 2015

Araştırmalar

BÜTÇELER DEĞİŞİYOR

Son birkaç ayda hem Türkiye hem dünya ekonomisinde tahminlerin ötesinde kritik geliŞmeler oldu. Dolarda rekor artış yaşandı, petrol fiyatlarındaki hızlı düşüş sürdü. Dünya Bankası yüzde 3,4 olarak öngördüğü küresel büyüme tahminini yüzde 3’e çekti. Avrupa Merkez Bankası, ayda 60 milyar Euro tutarında devlet tahvili alımlarıyla piyasaya para sürmeye başlayacağını duyurdu. Peki bütçelerini 2014 yılının son 2 ayında yapan şirketler, tüm bu gelişmeler karşısında hesaplarında değişikliğe gidiyor mu? CEO’lar arasında yaptığımız araştırma çarpıcı sonuçlar içeriyor…Şirketlerin neredeyse 3’te 1’i revizyona gitti, bazıları da hazırlık yapıyor…

16 MART, 2015

Araştırmalar

LİDERLERİN GÖZDESİ

Türkiye’nin en sorumlu şirketleri, yıllardır onlarca kurumsal sosyal sorumluluk projesine imza atıyor. Bu şirketler, her toplumsal soruna duyarlılık gösterse de her birinin odaklandığı temel alanlar değişkenlik içeriyor. Kurumsal sosyal sorumluluk projelerini liderleri seviyesinde sahiplenen sorumlu şirketlerin CEO ve patronları da KSS’deki odak konularını oldukça önemsiyor. Güler Sabancı, Ahmet Zorlu, Firuzhan Kanatlı, Ali Ülker, Nurten Öztürk ve Tuncay Özilhan gibi isimler bu alanların şirket kültürüyle özdeşleşmesi gerektiği konusunda hemfikir.

16 MART, 2015

Araştırmalar

SAĞLIKLI KÂR FORMÜLLERİ

Kârlılık tüm -şirketlerin en önemli amaçlarından biri… Kâra geçmenin formülü ise her sektörde farklı. Perakendecilikte mağazaya gelen müşteri sayısı, havacılıkta uçağın doluluk oranı, otomotivde maliyet kontrolü, sağlıkta ise yatak sayısı önemli. Sağlıklı bir kârlılığa ulaşmak için tüm bu parametrelerde belirli rakamları yakalamak gerekli. Örneğin perakendede kira tutarı cironun yüzde 3’ünü geçmemeli, konutta fayda maliyet oranı yüzde 15, 120 yataklı bir hastanede ise aylık ciro 3 milyon TL olmalı. Sektör bağımsız tüm şirketlerde sağlıklı kârlılık için en önemli parametre ise ciro…

27 ŞUBAT, 2015

Araştırmalar

YATIRIM YARIŞI

Yatırım anlamında 2014, iyi bir yıldı. Yıldız Holding 3,2 milyar dolara United Biscuits’i aldı. Koç, IC, Sabancı, Zorlu gibi büyükler, milyar TL’lik bütçeleriyle dev yatırımlarını sürdürdü. Görünen o ki 2015’te de bu eğilim devam edecek. Zorlu, a0ırlıklı enerji ve dayanıklı tüketim olmak üzere yarım milyar TL harcayacak. Boydak Holding 500 milyon dolarlık bütçesinin önemli bir bölümünü enerjiye ayırdı. Borusan Holding, başlayan büyük yatırımları tamamlamaya ve yeni stratejik yatırımlara odaklanacak.

26 ŞUBAT, 2015

Araştırmalar

KORUMA PEŞİNDE!

2014 zor bir yıldı. Ancak 2015 de kolay bir yıl gibi görünmüyor. Yavaşlayan Çin ekonomisi, Avrupa ekonomilerinde beklenen toparlanmanın gelmemesi ve son olarak Rusya ekonomisinin yaşadığı ciddi küçülme yeni yılda içeride ve dışarıda herkesi temkinli davranmaya yöneltiyor. Böyle bir ortamda iş dünyası agresif büyüme hedeflerinden ziyade mevcudu korumaya odaklanıyor. Birçok şirket, doğal refleks olarak kısa vadede mevcut durumunu korumak, pazar paylarını ve kârlılıklarını kaybetmemek üzere hareket ediyor. 2015’i koruma yılı olarak geçirmeyi planlayanlar, koruma yılından çıkışın ise 2017’den önce gelmeyeceği düşüncesinde…

25 ŞUBAT, 2015

Araştırmalar

"İHRACAT ODAKLI BÜYÜMENİN SONUNA GELİNDİ"

Nobel ödüllü ekonomist Prof. Dr. JOSEPH STIGLITZ’e göre global ekonomik krizden henüz çıkılmadı. Amerika tüm dünya için olumlu algılanan büyüme rakamlarına rağmen işsizlikte yol alamadı. Avrupa, sorunlarına yapısal reformlarla yanıt veremediği için daha kötüye ilerliyor. Gelişmekte olan ülkelerin de artık 40 yıldır uyguladıkları ihracat odaklı büyüme modelini sürdüremeyeceklerini belirten Stiglitz, sağlıklı büyümenin iç pazar, çeşitlendirmekle geleceğini söylüyor. Türkiye ve gelişmekte olan ülkelerin bunu nasıl yapacaklarını şöyle açıklıyor: “İç talebi emlak ve altyapıyla canlandıramazsınız. Üretim yöntemleri kullanılmalı. Ekonomi üretim yapan sektörleri desteklemeli.”

24 ŞUBAT, 2015

Araştırmalar

SİNYALLER NE DİYOR?

2015’in başında CEO’lardan gelen haberler pek de parlak değil. Rusya ve Avrupa’daki krizden dolayı nakit sıkıntısının artması, büyüme ve kârlılık oranlarının düşmesi CEO’ları tedirgin ediyor. Enerjiden teknolojiye, bankacılıktan perakendeye kadar büyümesini sürdüren sektörlerde bile işler çok yolunda gitmiyor. Bunların birçoğunda kârlar düşmüş durumda. Krediyle büyük yatırım yapan şirketlerin de 2015’te kredi geri ödemelerinde zorluk çekeceği görüşü hakim. 2015’te CEO’ların ana gündem maddeleri ise finansman, nakit akışı, büyüme, kârlılık ve alacakların tahsili olacak…

24 ŞUBAT, 2015

Araştırmalar

CEO'NUN 2015 AJANDASI

Petrol ve emtia fiyatlarındaki düşüşün olumlu etkisine rağmen Türkiye’nin halen ciddi bir cari açık problemi var. Bölgede artan politik riskler yine doğrudan yabancı yatırımların ve küresel sermayenin takip edeceği konu başlıkları arasında yer alıyor. Rusya’nın krize girmesi, Çin’in büyüme oranlarındaki yavaşlama, Japonya’nın resesyonu, Avrupa’nın resesyondan bir türlü çıkamaması ve ABD’nin hızla toparlanması… Peki bu ortamda CEO’ların ajandasında neler var? “CEO Profil 2015” araştırması önemli konulara ışık tutuyor.Araştırmaya katılan 125 CEO’nun yüzde 85’i hala bir kriz riskininvar olduğu görüşünde.

23 ŞUBAT, 2015

Araştırmalar

YAN HAKLAR KURTARACAK

Ücrette oyun alanı değişti. Son yıllarda ücretlerde artışın tek haneye inen enflasyon oranında seyretmesiyle artık baz ücretten çok yan haklar konuşulur hale geldi. Beklenen zammı yapamayan şirketler, çareyi toplam ücret paketi içindeki ağırlığı yüzde 20 arttı. Bugün Türkiye'nin en büyük 500 şirketinde yan hakların ücret paketi içindeki ağırlığı yüzde 10-15 aralığında değişiyor. Ancak önümüzdeki dönemde bu oranın daha da yükselmesi bekleniyor. bu yıl da baz ücrete en fazla yüzde 8-10 zam yapmaya hazırlanan şirketler, daha esnek yan haklarla çalışan sadakatini ve motivasyonunu artırmayı planlıyor.

10 ŞUBAT, 2015