Araştırmalar

Araştırmalar

"İHRACAT ODAKLI BÜYÜMENİN SONUNA GELİNDİ"

Nobel ödüllü ekonomist Prof. Dr. JOSEPH STIGLITZ’e göre global ekonomik krizden henüz çıkılmadı. Amerika tüm dünya için olumlu algılanan büyüme rakamlarına rağmen işsizlikte yol alamadı. Avrupa, sorunlarına yapısal reformlarla yanıt veremediği için daha kötüye ilerliyor. Gelişmekte olan ülkelerin de artık 40 yıldır uyguladıkları ihracat odaklı büyüme modelini sürdüremeyeceklerini belirten Stiglitz, sağlıklı büyümenin iç pazar, çeşitlendirmekle geleceğini söylüyor. Türkiye ve gelişmekte olan ülkelerin bunu nasıl yapacaklarını şöyle açıklıyor: “İç talebi emlak ve altyapıyla canlandıramazsınız. Üretim yöntemleri kullanılmalı. Ekonomi üretim yapan sektörleri desteklemeli.”

24 ŞUBAT, 2015

Araştırmalar

SİNYALLER NE DİYOR?

2015’in başında CEO’lardan gelen haberler pek de parlak değil. Rusya ve Avrupa’daki krizden dolayı nakit sıkıntısının artması, büyüme ve kârlılık oranlarının düşmesi CEO’ları tedirgin ediyor. Enerjiden teknolojiye, bankacılıktan perakendeye kadar büyümesini sürdüren sektörlerde bile işler çok yolunda gitmiyor. Bunların birçoğunda kârlar düşmüş durumda. Krediyle büyük yatırım yapan şirketlerin de 2015’te kredi geri ödemelerinde zorluk çekeceği görüşü hakim. 2015’te CEO’ların ana gündem maddeleri ise finansman, nakit akışı, büyüme, kârlılık ve alacakların tahsili olacak…

24 ŞUBAT, 2015

Araştırmalar

CEO'NUN 2015 AJANDASI

Petrol ve emtia fiyatlarındaki düşüşün olumlu etkisine rağmen Türkiye’nin halen ciddi bir cari açık problemi var. Bölgede artan politik riskler yine doğrudan yabancı yatırımların ve küresel sermayenin takip edeceği konu başlıkları arasında yer alıyor. Rusya’nın krize girmesi, Çin’in büyüme oranlarındaki yavaşlama, Japonya’nın resesyonu, Avrupa’nın resesyondan bir türlü çıkamaması ve ABD’nin hızla toparlanması… Peki bu ortamda CEO’ların ajandasında neler var? “CEO Profil 2015” araştırması önemli konulara ışık tutuyor.Araştırmaya katılan 125 CEO’nun yüzde 85’i hala bir kriz riskininvar olduğu görüşünde.

23 ŞUBAT, 2015

Araştırmalar

YAN HAKLAR KURTARACAK

Ücrette oyun alanı değişti. Son yıllarda ücretlerde artışın tek haneye inen enflasyon oranında seyretmesiyle artık baz ücretten çok yan haklar konuşulur hale geldi. Beklenen zammı yapamayan şirketler, çareyi toplam ücret paketi içindeki ağırlığı yüzde 20 arttı. Bugün Türkiye'nin en büyük 500 şirketinde yan hakların ücret paketi içindeki ağırlığı yüzde 10-15 aralığında değişiyor. Ancak önümüzdeki dönemde bu oranın daha da yükselmesi bekleniyor. bu yıl da baz ücrete en fazla yüzde 8-10 zam yapmaya hazırlanan şirketler, daha esnek yan haklarla çalışan sadakatini ve motivasyonunu artırmayı planlıyor.

10 ŞUBAT, 2015

Araştırmalar

İlk fiyat sendromu

Bir ürün, piyasaya çıkış fiyatını en fazla kaç ay korur? İlk indirim ne zaman devreye girer? Aslında bu kritik sorunun yanıtı, her kategori için farklı. Ama ortak bir gerçek var ki bu süre her geçen gün kısalıyor. Yani erozyon giderek hızlanıyor. Örneğin bir hazır giyim ürünü en fazla 8 hafta ilk fiyatını koruyor. Ayakkabı, 1 ay sonra ilk indirimi görüyor. Teknoloji ve küçük ev aletlerinde ise fiyat revizyonu yine ilk ay dolmadan kendini gösteriyor. Sektör bağımsız tüm şirketlerin ortak amacı ise aynı. İlk fiyatı mümkün olduğunca korumak.

9 ŞUBAT, 2015

Araştırmalar

FABRİKA ZENGİNLERİ!

Eskiden Türkiye’nin en büyük sanayicileri dendiğinde akla sadece Koç, Sabancı, Dinçkök, Bodur aileleri gelirdi. Ancak son 12 yılda Türkiye’nin fabrika zengini aileleri büyük bir değişim geçirdi. 2000’lerin başında sadece 14 fabrikası bulunan Murat Ülker, bugün 72 fabrikayla Türkiye’nin en fazla fabrikaya sahip patronu oldu. Yeni dönemde yaptığı satın almalarla üretimdeki gücünü katlayan Anadolu Grubu’nun patronu Tuncay Özilhan, listede 2’ncilik koltuğuna oturdu. 2003’te 31 fabrikası olan Özilhan, kısa sürede fabrika sayısını 2 katına çıkarmayı başardı.

6 ŞUBAT, 2015

Araştırmalar

En zoru hangisi?

Her CEO'nun önünde farklı bir sorun var! 2014, iş dünyası için çetin bir sınav yılıydı. Sektör bağımsız tüm oyuncular önemli meydan okumalarla yüzleşti. Son aylarda ortaya çıkan yeni gelişmeler de sürprizi ve zorluğu bol yeni bir yıla girileceğine işaret ediyor. İş dünyasını en çok zorlayan konular ise çeşitlilik gösteriyor. Bir yandan regülasyonlarda yaşanan ani değişimler, diğer yandan iç pazarda tüketimdeki düşüş işadamlarını düşündürüyor. İhracat pazarlarındaki karışıklıklar ve iş hacimleri daralırken rakip sayısının artması da CEO’ların ajandasındaki zorluklar olarak ön plana çıkıyor.

2 ŞUBAT, 2015

Araştırmalar

Büyüme Nerede Olacak ?

19 ARALIK, 2014

Araştırmalar

Zirve aynı, liste hareketli!

Capital’in gelenekselleşen “Türkiye’nin En Güçlü 30 İş İnsanı” araştırması, bu yıl yine hareketli bir tablo ortaya koydu.

5 KASIM, 2014

Araştırmalar

Yenileme heyecanı

Değiştirme süresindeki düşüş, talebe nasıl yansıyacak?

2 KASIM, 2014

Araştırmalar

Liderlik nasıl geldi?

Birçok kategoride pazar liderleri değişti. Yeni dönemde pazar lideri olan 19 markanın başarısında pazarı ve müşteriyi iyi analiz etmeleri etkili oldu.

2 KASIM, 2014

Araştırmalar

Yeni koruma reçeteleri

Sektörlerinin önde gelen diğer isimleri bu kapsamda neler yapıyor? Koruma reçeteleri neleri kapsıyor, en çok hangi harcama kalemlerini izliyor, ne tür aksiyonlar alıyorlar?

2 KASIM, 2014

Araştırmalar

Gelecekte nasıl olacak?

Bugünün güçlü liderlerinden yarının güç kaynakları...

2 KASIM, 2014

Araştırmalar

1 CEO'ya kaç hedef düşüyor?

Şirketler bugün tek bir hedefle yetinmiyor. Ana birkaç hedefin çatısı altında müdürler ve birimler seviyesinde de herkes kendi hedefine ulaşma peşinde koşuyor.

11 EKİM, 2014

Araştırmalar

Elit'ler kulubü

Türkiye’nin “kesintisiz büyüme şampiyonları” ve onları başarıya götüren stratejiler...

10 EKİM, 2014