Bankacılık dışı finansın bazı kategorilerinde işler iyi gitmiyor. Leasing ve faktoringde bu yıl iyi başlamadı. Yakalanan hacimler beklentinin altında. Ama her iki kategoride de şirketler, bekle-gör stratejisi izliyor. Seçim sonrasına bağlanan umutlar, şimdilik hedeflerde revizyonu askıda tutuyor. Sigorta da ise tablo tam tersi. Otomotiv satışlarındaki artışla gelen bir bahar havası söz konusu. Ancak burada da yöneticiler kıyasıya fiyat rekabeti nedeniyle temkinli. BES ve finansman şirketleri ise hedeflere paralel ilerlemesini sürdürüyor.
Bundan 5 yıl öncesi için yapılan tahminlerde yerel perakendecilerin hızla yok olacağı konuşuluyordu. Genel beklenti yerel zincirlerin yerini büyük ulusal ve uluslararası grupların alması yönündeydi. Tahminler tutmadı… Son 5 yılda, yerel perakendeciler daha da güçlendi. Ulusal ve uluslararası rakiplerine göre daha hızlı büyüdü. 5 yılda ciroları 6,5 milyardan 10 milyar dolara çıktı. Sayıları 377’ye yükseldi. Bugün artık 50’den fazla mağazası olan 10’dan fazla yerel zincir var. En büyük 50 yerel zincir arasındaysa ilk sırada Hakmar, Çağrı, Pehlivanoğlu, Mopaş ve Pekdemir yer alıyor. Yerel zincirlerin hedefi 8 yılda toplam ciroyu 70 milyar TL’ye çıkarmak.
“Zor yıl” olarak tanımlanan 2014’te Türkiye ekonomisi yüzde 2,9 büyüdü. Ülkenin dev grupları ise ekonomik ve siyasi anlamda dalgalanmaların yaşandığı bu zor yılda başarılı bir sınav verdi. Türkiye’nin en büyük grupları arasında yer alan 45 devden 32’si her şeye rağmen çift haneli, 1’i de üç haneli büyüdü. Kârlılıkta ise önceki yıla göre çok daha iyi bir performans ortaya koydular. 2015’in de kolay bir yıl olmayacağını düşünen devler, işe bakışlarını değiştirmiş durumda. Artık daha çok yenilikçiliğe ve verimliliğe odaklanıyorlar. Gündemlerinde gelecek 5 yılda cirolarını katlayıp yurtdışı pazarlarda daha iddialı olmak var.
İş dünyasında herkesin kariyerine yön veren, unutamadığı tarihler vardır… Örneğin 1980’lerde Turgut Özal’ın başbakanlığı döneminde serbest ekonomiye geçilmesi Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu’nun adeta sıfırdan zirveye çıkmasında en önemli mihenk taşı oldu. 1994 ve 2001 krizlerine döviz borcuyla yakalanan Torunlar Holding’in patronu Aziz Torun, ölüm kalım mücadelesi verdiği bu yıllarda hayatının en zorlu dönemini geride bıraktı. Carrefoursa CEO’su Mehmet Nane ise Sakıp Sabancı’nın vefatının ardından hayatın ne kadar geçici olduğunu anladı... İşte CEO’ların hayatlarındaki dönüm noktaları…
Anadolu’nun en büyük grupları 2015’i risklerin yüksek olacağı bir yıl olarak görüyor. O yüzden ajandalardaki en önemli başlık bu dalgalı ortamda en azından geçen yılın rakamlarını gerçekleştirebilmek.
Bu yılın ilk üç ayında özellikle döviz kurlarındaki yukarı yönlü hareket nedeniyle lojistikte yüzde 10, ev tekstilinde yüzde 16, otelcilikte yüzde 15, elektrikli ev aletlerinde yüzde 20 maliyet artışı yaşandı. Ancak maliyet artışlarını karşılayacak fiyat artışları yapılamadı. Artan rekabet ve düşen tüketici güveni nedeniyle maliyet artışını telafi edecek zam yapmak ise birçok sektör için mümkün görünmüyor. Yılın devamında maliyetlerin daha da artmasını bekleyenler, yeni fiyat artışları konusunda çekimser. Herkes kendine özel formüllerle düşen kârını koruma peşinde...
En yüksek ve en düşük bariyer nerede? İşte 23 sektördeki bariyerler ve yatırımcılara etkisi...
Yeni ortamda kârlı müşteriyi ele geçirmek pek çok şirketin öncelikleri arasına girmiş durumda.
Capital ve GFK'nın “Sosyal Sorumluluk Liderleri” araştırmasında, sıralama değişiklikleri oluyor.
Capital, krize rağmen inşaat, enerji, altyapı ve gıda alanlarında büyüyen Ankaralıları bir araya getirdi.
Capital, ekonominin nabzını tutmaya yön veren yan göstergeleri araştırdı.
Kapılarında kuyruk oluşan, en çok teklif alan 25 şirketin aldıkları teklifler.
Son 10 yılda resim koleksiyoneri sayısında ciddi bir artış gözleniyor.
Capital'in araştırması, Türkiye'nin lider şirketlerinin ücret analizini çıkardı.
Bankacılık, zorlu bir yılın ardından yeniden büyüme hesabı yapıyor.