Telaşsız yumuşak büyüyeceğiz

Zeynep Erkunt’la şirketin yola çıkış hikayesini, bugün geldiği noktayı ve gelecek hedeflerini konuştuk.

1.08.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Telaşsız yumuşak büyüyeceğiz

RİSK ALDIM
Korkmadım mı? Korktum ama risk almadan yapamazdım. AR-GE için cironun yüzde 3’ünü yatırıma ayırıyoruz. AR-GE’de 30 kişi çalışıyor. Biz en az mazot yakan traktör şirketlerinden biriyiz. Belki de tekiz. Çok ciddi mühendislik çalışması yapıyoruz. Ürün mühendisliği ekibimizle gurur duyuyorum. 2012 yılında 240-300 milyon TL gibi bir ciro beklentimiz var, çünkü pazar bayağı bir düşecek. Ben yine aynı yerlerde tutunabileceğimizi düşünüyorum.

"BABAM MÜDÜR UNVANINI VERMEDİ"
İLK İŞ SEKRETERLİK

24 yıl aile şirketinde çalıştım. Ankara Koleji’nden sonra Hacettepe Üniversitesi’nde ekonomi bölümünü tamamladım. Fabrikada ilk yaptığım iş, yaz tatillerinde gidip babamın sekreterliği idi. Arada şirketin santralinde duruyordum. Daha sonra bilgi işlem departmanını kurdum.
İHRACATI BAŞLATTIM
7-8 yılda tüm fabrikayı bilgisayarla çalışır hale getirdim. Daha sonra satışa geçtim. Satışta çok emek harcadım. İlk ihracat benimle başladı. Orada yapılamaz denilen birçok şeyi yaptım. Eski çalışma sistemine alışmış kişiler vardı. Dolayısıyla moralimin bozulduğu dönemler oldu. “Donanımlı bir insanım, yapacağım” dedim
KURSLARA GİTTİM
Babam çok konservatif bir yöneticiydi, bana yıllarca müdür unvanını vermedi. “Tanıştırayım, kızım bilgi işlemde çalışıyor” derdi. Müdür hiç olmayacak mıyım diye düşünürdüm. Ben satışı devraldığımda 6 bin tondu, bıraktığımda 14 bin ton satış yapılır olmuştu. Satıştan sonra finansman müdürlüğü teklif edildi. Uzmanlığım olmadığı için biraz düşündüm ve sonra kabul ettim. Üşenmedim, kurslara gittim; fabrikada eğitildim. 9 yıl sonra da orayı bırakıp Erkunt Traktör’e genel müdür oldum.

"BEYMEN'İ ŞİMDİ ANLIYORUM"
ÇİFTÇİNİN YANINDA

Kesinlikle çiftçinin omuzunun dibinden ayrılmayacağız. Yıllar önce Türkiye’de bu kavramı ilk çıkaran Beymen’dir. Beymen, “Koşulsuz müşteri memnuniyeti” dedi. Şimdi onun ne demek olduğunu anlıyorum.
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Bir de ağızdan ağıza pazarlamanın çok önemli olduğuna inanıyorum. Yani bir çiftçinin diğerine, “Elindeki şu makineyle ne uğraşıyorsun, sat şunu al bunu, ben çok memnunum” demesi çok önemli. Benim binlerce lira harcayarak vereceğim reklamlardan belki milyon kere daha etkili.
TASARIM ÖN PLANDA
Servislerimizi, bayilerimizi bizim düşünce yapımızla geliştirip büyüteceğiz. Çiftçinin yanında olacağız. Çiftçiyi memnun edersek büyüyebiliriz. Her zaman tasarımı ön plana çıkararak büyümeyi sağlamalıyız.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz