Reklam gösterimleri değer kazandı

1.06.2017 15:06:540
Paylaş Tweet Paylaş
Reklam gösterimleri değer kazandı

MedyaNet, Türkiye’de 35 milyon internet kullanıcısına erişen ve kendini dijital mecranın her alanında hizmet veren premium bir reklam platformu olarak konumluyor. MedyaNet Genel Müdürü Rima Erdemir, dijital mecrada da özellikle veri yönetiminin sadece dijital reklamcılık için değil pazarlama iletişimi ve iletişimin sürekliliği açısından çok önemli olduğunu vurguluyor. 
VERİ YÖNETİMİNİN ÖNEMİ Erdemir, veri yönetim platformlarını şirketlerin artık gider kalemi olarak değil gelir kaynağı olarak konumlandırdığını belirtiyor ve şöyle devam ediyor: “Şu an global markaların yüzde 60’ı kendi veri yönetim merkezlerini kurdu. Benzer biçimde tüketicilerin ihtiyaçları, ilgi alanları, tercihleriyle ilgili izler bıraktığı mecralar da doğru analiz ve modellemeler yapabilecekleri sistem entegrasyonları ile kendilerini yeni döneme adapte etmeye başladılar. Bu noktada Türkiye’nin en geniş dijital reklam ağı olarak sahip olduğumuz verileri reklamverenin ihtiyaçlarına uygun bir şekilde sunmak üzere bir planlama yaptık.”
ORACLE DMP İLE ANLAŞTI MedyaNet Wall Street Journal, Bauer, Mashable, Reuters, Ebay gibi yayıncıların tercih ettiği Oracle DMP ile anlaşarak sistem entegrasyon sürecine girdi. Eylül ayında MedyaNet Audience ürünü olarak da lanse edildi. Ürünü reklamverenlerle ve ajanslarla tanıştırdı. Erdemir, “Bu platform sayesinde markaların reklam gösterimlerinin değer kazandığını söylemek mümkün. Çünkü markalar farklı segmentlerdeki hedef kitlelerine, ihtiyaçlarına uygun mesajlar veriyor. Bu da anlık olarak yüksek etkileşim oranları, kısa vadede daha verimli reklam yatırımı, uzun vadede tüketicilerle iletişimde süreklilik sağladığını söyleyebiliriz” diyor.
NASIL ÇALIŞIYOR? MedyaNet Audience ile şu an 35 milyon kullanıcının MedyaNet premium yayıncılarındaki davranışları analiz edilerek oluşturulmuş 20’nin üzerinde segment bulunuyor. Markalardan gelen brief’ler doğrultusunda seçilen segmentler hedeflenerek bu kullanıcılara özel reklam gösterimi yapılıyor. Erdemir, “5 ay boyunca yapılan kampanyaları incelediğimizde, MedyaNet Audience ile yayınlanan kampanyaların etkileşim oranlarının 2 ila 4 kat arasında daha yüksek CTR oranlarına sahip.

VİDEONUN YÜKSELİŞİ SÜRÜYOR

Dijital endüstri, 2011 yılından itibaren çift haneli rakamlarla büyümeye devam ediyor. Tüm dünyada olduğu gibi dijital, Türkiye’de de reklam sektörünün itici gücü konumuna ulaştı. IAB Türkiye Genel Başkanı Dr. Mahmut Kurşun, dijital sektörün 2016’nın ilk yarısında da büyüme trendini sürdürdüğünü ve yüzde 20’lik artışla reklam sektörü ortalamasının üzerinde bir performans sergilediğini belirtiyor.
VİDEONUN YERİ Kuşkusuz video, dijitalin içinde çok önemli bir paya sahip. Kurşun, “Video da yıllar içinde hızla büyüyen bir format. 2015’in ilk yarı rakamlarıyla karşılaştırdığımızda video reklam yatırımlarının, yüzde 50,2’lik bir oranla büyüyerek 92 milyon TL’lik bir hacme ulaştığını görüyoruz. Bu rakamın 2015 sonu itibarıyla 135 milyon TL olduğunu, Avrupa’nın ilk yarı video büyüme oranı olan yüzde 46’nın üstünde kaldığını dikkate aldığımızda, videonun ülkemizdeki gelişimini daha iyi anlayabiliriz” diyor.
İLGİNİN NEDENİ Kurşun’a göre videonun büyümesini tetikleyen temel faktörlerden biri, medya tüketim alışkanlıklarındaki değişim. Yeni nesiller, içerikleri kendi istediği zaman tüketiyor. Mobil cihazların yaygınlaşması da bu gelişimi etkileyen önemli unsurlardan biri.
Örneğin, IAB ABD’nin ‘Mobile Video 2015: A Global Perspective’ araştırması Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 34’ünün, mobilden video izleme alışkanlığının bir yıl öncesine göre arttığını ortaya koyuyor. 

GELECEKİ CHATBOT’LARDA

Reklam sektörünü etkileyecek yeni bir teknoloji geldi. Chatbot’lar sesle komut alarak insanlarla sohbet eden sanal bir program. Bu teknolojiyle artık kelime yazarak bilgi ve destek arama döneminin bittiğini, sesle arama dönemine girdiğimizin işareti oluyor. Kramp’ın başkanı Ahmet Akın, sektörü etkileyecek önemli bir gelişme olduğunun altını çiziyor ve şöyle anlatıyor:

MARKALAR YATIRIM YAPIYOR “Hava durumundan spor sonuçlarına, sinema saatlerinden mağaza bilgilerine her türlü sorumuza cevap verebilen chatbot’ların yazılan kelimelerle çalışan arama motorlarından en büyük farkı, bizim için önerilerde bulunabilmeleri. Türkiye’de Iphone Siri ile tanıştığımız chatbot’un dünyada şu an en çok konuşulan örneklerinden biri Alexa isimli ses kontrollü sanal asistanıyla ve Echo isimli hoparlörüyle Amazon. Diğer bir oyuncu ise Home isimli hoparlöründe yine ses kontrollü Assistant ile hizmet veren Google.”
GELECEK CHATBOT’LARDA Markalar, bu alana yavaş yavaş yatırım yapıyor. Reklam sektörü de bu alandan payını alacak. Akın, şöyle devam ediyor: “Akıllı evlerimizi chatbot’larla yönetebiliyor olacağız. Chatbotlar bize ilaçlarımızı hatırlatacak, evin ısısını ayarlayacak, alarmı çalıştıracak. Trafiğin yoğunluğuna göre havaalanına yetişmek için evden kaçta çıkmamız gerektiğini söyleyecek, araçta kalan benzin miktarına göre yolda benzin almamız için istasyondan önerisinde bulunacak. Bir sonraki aşamada duygusal dünyamıza göre bize eşlik edecek, mutsuz olduğumuz zamanlarda bizi teselli edecekler. Onlarla hayat kolay, onlarsız hayat zor olacak.”

ÖNE ÇIKANLAR

MOBİL REKLAM 360i ajansının başkanı Jared Belsky, “Mobil reklamın etkilerini hesaplamak çok zor ve karmaşık. Herkesin farklı yöntemleri var. Benim en favori raporlama metodum videonun ne kadar kesime ulaştığı. Bu yöntem hem basit hem standart. Standart olmayan yöntemler reklamvereni de yanıltmıyor” diyor.

ETKİLİ YÖNTEM Film endüstrisinin çok önemli bir pazarlama gücü var. Ancak bilet satışını artırmak için hangi yöntemlerin daha etkili olduğu tartışılıyor. Lokasyon bazlı dijital reklamcılığın önemini vurgulayan STX Entertainment’ın medya ve pazarlamasından sorumlu başkan yardımcısı Amy Elkins, şunları söylüyor: “‘Bad Moms’ filminin biletlerini satışa çıkaracağımız zaman kendimize bir hedef kitle belirledik. 18 yaş üstü kadınlar olan bu hedef kitle için en etkili yöntemin lokasyon bazlı pazarlama olduğuna karar verdik. Lokasyon bazlı kampanyalar hem daha etkili hem daha ölçülebilir. Lokasyon bazlı dijital reklamda yapılan her 1 dolar harcama, bilet satışında 2,3 dolar kazanca dönüştü.”

DİKKATİMİ NE ÇEKTİ?

YEREL PAZARLAMA Samsung Hindistan pazarında daha yerel bir marka görünümünde olmak istiyor. 21 yıldır Hindistan pazarında yer alan marka, Hintlilerin kalbinde yer edinmiş durumda.  Samsung Kurumsal Pazarlama Başkan Yardımcısı Ranjivjit Singh, “Hintli müşterilerle iletişim kurabilmek için hikayeler yazıyoruz. Ve buradaki müşterilere uygun özellikli teknolojiyi onlara anlatıyoruz. Yaptığımız teknolojinin buradaki müşteriler için bir anlam ifade etmesi gerekiyor. Özellikle Hindistan pazarında gücümüz ve iletişimimiz her geçen yıl daha da artıyor” diyor.

TREND GroupM şirketinin tahminlerine göre tüketicilere hareket halindeyken yapılan reklam harcamaları artacak. Gelecek birkaç yıl içince reklam şirketlerinin hedefi, müzik dinleyen müşterileri spor yaparken duş alırken veya yemek pişirirken yakalamak. 7 pazarda yapılan araştırmaya göre, insanların moduna ve yaptığı aktivitede reklam yapmak yeni reklam geliri olacak. Gelecek yıllarda bu yeni reklam geliri 220 milyon dolar değerinde olacak.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Dominos'un teknoloji farkı

10 NİSAN, 2019

Golin'in ajandası

4 ŞUBAT, 2019

OMNICHANNEL ETKİSİ

17 OCAK, 2019

Reklam bireysel oldu

5 ARALIK, 2018

Hero yok Shero var

5 EYLÜL, 2018

Türkiye'de bir ilk

14 MART, 2018

Daha hızlı olmak gerek

20 EKİM, 2017

Yeniden doğuş

19 EKİM, 2017

Yorum Yaz