MedyaNet, Türkiye’de 35 milyon internet kullanıcısına
erişen ve kendini dijital mecranın her alanında hizmet veren premium bir reklam
platformu olarak konumluyor. MedyaNet Genel Müdürü Rima Erdemir, dijital mecrada da
özellikle veri yönetiminin sadece dijital reklamcılık için değil pazarlama
iletişimi ve iletişimin sürekliliği açısından çok önemli olduğunu
vurguluyor.
VERİ YÖNETİMİNİN ÖNEMİ Erdemir, veri yönetim platformlarını
şirketlerin artık gider kalemi olarak değil gelir kaynağı olarak konumlandırdığını
belirtiyor ve şöyle devam ediyor: “Şu an global markaların yüzde 60’ı kendi
veri yönetim merkezlerini kurdu. Benzer biçimde tüketicilerin ihtiyaçları, ilgi
alanları, tercihleriyle ilgili izler bıraktığı mecralar da doğru analiz ve
modellemeler yapabilecekleri sistem entegrasyonları ile kendilerini yeni döneme
adapte etmeye başladılar. Bu noktada Türkiye’nin en geniş dijital reklam ağı olarak
sahip olduğumuz verileri reklamverenin ihtiyaçlarına uygun bir şekilde sunmak üzere
bir planlama yaptık.”
ORACLE DMP İLE ANLAŞTI MedyaNet Wall Street Journal, Bauer,
Mashable, Reuters, Ebay gibi yayıncıların tercih ettiği Oracle DMP ile
anlaşarak sistem entegrasyon sürecine girdi. Eylül ayında MedyaNet
Audience ürünü olarak da lanse edildi. Ürünü reklamverenlerle ve ajanslarla
tanıştırdı. Erdemir, “Bu platform sayesinde markaların reklam gösterimlerinin
değer kazandığını söylemek mümkün. Çünkü markalar farklı segmentlerdeki hedef
kitlelerine, ihtiyaçlarına uygun mesajlar veriyor. Bu da anlık olarak yüksek
etkileşim oranları, kısa vadede daha verimli reklam yatırımı, uzun vadede
tüketicilerle iletişimde süreklilik sağladığını söyleyebiliriz” diyor.
NASIL ÇALIŞIYOR? MedyaNet Audience ile şu an 35 milyon kullanıcının
MedyaNet premium yayıncılarındaki davranışları analiz edilerek oluşturulmuş
20’nin üzerinde segment bulunuyor. Markalardan gelen brief’ler doğrultusunda
seçilen segmentler hedeflenerek bu kullanıcılara özel reklam gösterimi
yapılıyor. Erdemir, “5 ay boyunca yapılan kampanyaları incelediğimizde,
MedyaNet Audience ile yayınlanan kampanyaların etkileşim oranlarının 2 ila 4
kat arasında daha yüksek CTR oranlarına sahip.
VİDEONUN
YÜKSELİŞİ SÜRÜYOR
Dijital endüstri, 2011 yılından itibaren çift haneli
rakamlarla büyümeye devam ediyor. Tüm dünyada olduğu gibi dijital, Türkiye’de
de reklam sektörünün itici gücü konumuna ulaştı. IAB Türkiye Genel Başkanı Dr.
Mahmut Kurşun, dijital sektörün 2016’nın ilk yarısında da büyüme trendini
sürdürdüğünü ve yüzde 20’lik artışla reklam sektörü ortalamasının üzerinde bir
performans sergilediğini belirtiyor.
VİDEONUN YERİ Kuşkusuz video,
dijitalin içinde çok önemli bir paya sahip. Kurşun, “Video da yıllar içinde
hızla büyüyen bir format. 2015’in ilk yarı rakamlarıyla karşılaştırdığımızda
video reklam yatırımlarının, yüzde 50,2’lik bir oranla büyüyerek 92 milyon
TL’lik bir hacme ulaştığını görüyoruz. Bu rakamın 2015 sonu itibarıyla 135
milyon TL olduğunu, Avrupa’nın ilk yarı video büyüme oranı olan yüzde 46’nın
üstünde kaldığını dikkate aldığımızda, videonun ülkemizdeki gelişimini daha iyi
anlayabiliriz” diyor.
İLGİNİN NEDENİ Kurşun’a göre
videonun büyümesini tetikleyen temel faktörlerden biri, medya tüketim
alışkanlıklarındaki değişim. Yeni nesiller, içerikleri kendi istediği zaman
tüketiyor. Mobil cihazların yaygınlaşması da bu gelişimi etkileyen önemli
unsurlardan biri. Örneğin, IAB ABD’nin ‘Mobile Video 2015: A Global Perspective’ araştırması
Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 34’ünün, mobilden video izleme alışkanlığının
bir yıl öncesine göre arttığını ortaya koyuyor.
GELECEKİ CHATBOT’LARDA
Reklam sektörünü etkileyecek yeni bir teknoloji geldi. Chatbot’lar
sesle komut alarak insanlarla sohbet eden sanal bir program. Bu teknolojiyle
artık kelime yazarak bilgi ve destek arama döneminin bittiğini,
sesle arama dönemine girdiğimizin işareti oluyor. Kramp’ın başkanı Ahmet Akın,
sektörü etkileyecek önemli bir gelişme olduğunun altını çiziyor ve şöyle
anlatıyor:
MARKALAR YATIRIM YAPIYOR “Hava durumundan spor sonuçlarına, sinema saatlerinden mağaza bilgilerine
her türlü sorumuza cevap verebilen chatbot’ların yazılan kelimelerle çalışan
arama motorlarından en büyük farkı, bizim için önerilerde bulunabilmeleri.
Türkiye’de Iphone Siri ile tanıştığımız chatbot’un dünyada şu an en çok
konuşulan örneklerinden biri Alexa isimli ses kontrollü sanal asistanıyla ve
Echo isimli hoparlörüyle Amazon. Diğer bir oyuncu ise Home isimli hoparlöründe
yine ses kontrollü Assistant ile hizmet veren Google.”
GELECEK CHATBOT’LARDA Markalar, bu
alana yavaş yavaş yatırım yapıyor. Reklam sektörü de bu alandan payını alacak.
Akın, şöyle devam ediyor: “Akıllı evlerimizi chatbot’larla yönetebiliyor
olacağız. Chatbotlar bize ilaçlarımızı hatırlatacak, evin ısısını ayarlayacak, alarmı
çalıştıracak. Trafiğin yoğunluğuna göre havaalanına yetişmek için evden kaçta
çıkmamız gerektiğini söyleyecek, araçta kalan benzin miktarına göre yolda
benzin almamız için istasyondan önerisinde bulunacak. Bir sonraki aşamada
duygusal dünyamıza göre bize eşlik edecek, mutsuz olduğumuz zamanlarda bizi
teselli edecekler. Onlarla hayat kolay, onlarsız hayat zor olacak.”
ÖNE ÇIKANLAR
MOBİL REKLAM 360i ajansının başkanı Jared Belsky, “Mobil reklamın etkilerini hesaplamak
çok zor ve karmaşık. Herkesin farklı yöntemleri var. Benim en favori raporlama
metodum videonun ne kadar kesime ulaştığı. Bu yöntem hem basit hem standart.
Standart olmayan yöntemler reklamvereni de yanıltmıyor” diyor.
ETKİLİ YÖNTEM Film endüstrisinin çok önemli bir pazarlama gücü var. Ancak bilet satışını
artırmak için hangi yöntemlerin daha etkili olduğu tartışılıyor. Lokasyon bazlı
dijital reklamcılığın önemini vurgulayan STX Entertainment’ın medya ve
pazarlamasından sorumlu başkan yardımcısı Amy Elkins, şunları söylüyor: “‘Bad
Moms’ filminin biletlerini satışa çıkaracağımız zaman kendimize bir hedef kitle
belirledik. 18 yaş üstü kadınlar olan bu hedef kitle için en etkili yöntemin
lokasyon bazlı pazarlama olduğuna karar verdik. Lokasyon bazlı kampanyalar hem
daha etkili hem daha ölçülebilir. Lokasyon bazlı dijital reklamda yapılan her 1
dolar harcama, bilet satışında 2,3 dolar kazanca dönüştü.”
DİKKATİMİ NE ÇEKTİ?
YEREL PAZARLAMA Samsung Hindistan pazarında daha yerel bir marka görünümünde olmak
istiyor. 21 yıldır Hindistan pazarında yer alan marka, Hintlilerin kalbinde yer
edinmiş durumda. Samsung Kurumsal
Pazarlama Başkan Yardımcısı Ranjivjit Singh, “Hintli müşterilerle iletişim
kurabilmek için hikayeler yazıyoruz. Ve buradaki müşterilere uygun özellikli
teknolojiyi onlara anlatıyoruz. Yaptığımız teknolojinin buradaki müşteriler
için bir anlam ifade etmesi gerekiyor. Özellikle Hindistan pazarında gücümüz ve
iletişimimiz her geçen yıl daha da artıyor” diyor.
TREND GroupM şirketinin
tahminlerine göre tüketicilere hareket halindeyken yapılan reklam harcamaları
artacak. Gelecek birkaç yıl içince reklam şirketlerinin hedefi, müzik dinleyen
müşterileri spor yaparken duş alırken veya yemek pişirirken yakalamak. 7
pazarda yapılan araştırmaya göre, insanların moduna ve yaptığı aktivitede
reklam yapmak yeni reklam geliri olacak. Gelecek yıllarda bu yeni reklam geliri
220 milyon dolar değerinde olacak.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?