Golin'in ajandası

4.02.2019 12:27:000
Paylaş Tweet Paylaş
Golin'in ajandası

“Geleceğin ajansı” vizyonuyla ortaya çıkan Golin; sadece günü kurtaracak çözümlerle değil benchmark alınacak, sektöre ilham verecek, değişim yaratacak, tam uzmanlaşmaya dayalı; yaratıcılıktan güç alan çözümler üretiyor. PR, yaratıcılık, dijital, içerik ve event’ten oluşan 5 ana alanda hizmet veriyor.

STRATEJİK KARAR 2015 yılında IPG, gruba bağlı Golin’in Türkiye ofisi oldu. Bu kararla global pazarın da bir oyuncusu haline geldi. Golin İstanbul Ajans Başkanı Kaan Berkan, “Bütün dünyadaki trendleri, farklı yaklaşımları ilk elden ve çok yakın takip edebilmek hatta belirlemek bizi farklılaştırarak bir adım öne çıkardı. Artık dünyanın önde gelen markalarının global konkurlarına katkıda bulunuyor, global markaları farklı merkeze bağlı olarak ama lokal biçimde yönetebiliyoruz. Bu nedenle markalara her ülkenin perspektifinden yaklaşabiliyoruz” diyor ve şöyle devam ediyor:

GLOBAL ÇÖZÜM “Türkiye’nin konumu nedeniyle buradan Türk markalarının global pazarlarda hem markalaşma hem iletişim yönetimine katkıda bulunuyoruz. Bunun ilk örneklerinden biri olarak Türk Hava Yolları’nın geçtiğimiz iki yıl boyunca sosyal medya ve iletişim danışmanlığını Golin Amerika ofisleriyle işbirliği içerisinde yönettik.

HEDEF NE? Önümüzdeki dönemde dijital data yönetimine ve influencer marketing’e yönelik altyapı çalışmalarımız olacak. 2018 sonu itibariyle Golin’in global araçlarından Relevance Radar’ı kullanmaya başladık. Dijital mecralarda markalar ve anahtar kelimelerle ilgili neler konuşulduğunu eş zamanlı takip ve analiz edebiliyoruz. Bizim ‘influencer marketing’de ciddi bir influencer havuzumuz var, içeriklerini, ilgi alanlarını, yeni işbirliklerini sürekli ve yakından takip ediyoruz.”

 SİNGAPUR’DA ŞUBE AÇIYOR

2000’li yılların ilk 10 yılında ajans tanımı değişti ve farklılaştı. Web ajansları, online marketing ajansları, dijital ajanslar, konvensiyonel ajanslar, medya planlama ajansları, sosyal medya ajansları ortaya çıktı. Markalar veya reklamverenler hizmetlerini bu ajanslardan parça parça almaya başladılar. 1,618 Creative Ad WorkS Ajans Başkanı Sefa Karahan, “2020’lere doğru ilerlediğimiz bugünlerde ise artık reklamverenler kendileri için araştırma yapabilen, gittikleri yolda kendilerine pazarlama iletişim çözüm fikirleri üreten, bunu dijital platformlarda uygulamaya geçirip bilinirlik, satış ve pazarlamaya katkı sağlar şekilde entegre şekilde uygulayabilenleri istemeye başladılar” diyor.

AJANS MODELİ İşte bu gelişmelerden ötürü 2011’de hem konvensiyonel hem dijital medyayı anlayan yeni nesil reklam ajansı fikriyle 1,618 Creative Ad Works doğdu. Bugün ise yeni nesil reklam ajansının gerekliliklerini “Yeni değilse, eskidir!” mottosuyla ileriye taşımayı amaçladıklarını belirten Karahan, hem yeni reklam modellerini, hem dijitalleşen pazarlamayı, hem f.i.t. adını verdikleri marka/strateji danışmanlığını, hem de bunların etrafında dönen yazılımı elinde tuttuklarını belirtiyor ve büyüme planlarını şöyle anlatıyor:

SİNGAPUR’A GİRİŞ “World Economic Forum’un yayımladığı 2018 The Global Information Techonology Report’a göre ülkelerin gelişen bilişim teknolojilerine sağladıkları uyum sonucunda 139 ülkenin dahil olduğu listenin birincisi Singapur. Birçok marka yeni dijital pazarlama ürünlerini burada deniyor ve daha sonra dünyada kullanmaya başlıyor. Haliyle biz de Singapur’da olmalıyız. Bugün Singapur’da bir ofis halini alma çalışmamız devam ediyor. Yapmış olduğumuz görüşmeler ve çalışmalar önce dijital pazarlamaya yönelik yazılım sonra da donanım ürünlerini kapsıyor. Gelecekte neden bir cihazın içerisine kendi yazılımımız olmasın ve onu pazarlamayalım diye düşünüyoruz.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz