“SEBAT
ETTİM KAZANDIM”
Brandweek İstanbul’da “Women
to Watch 2016 Ödülleri”nde MullenLowe
İstanbul Ajans Başkanı Ela Gökkan Savcı, ödül kazanan yöneticilerden biri oldu.
1997’den beri aralıksız reklam sektöründe çalışan Savcı, ödülü kazanmasındaki
en önemli etkenin sebat etmesi olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Sektörde ajans değiştirme oranı çok yüksek
olmasına rağmen bu konuda oldukça muhafazakar davranarak sadece iki defa ajans
değişikliği yaptım ve çalıştığım ajanslarda
hep bir şekilde sebat ettim. Sanırım iş
hayatında her zaman değeri bilinmese de sadakat ve istikrar insana faydalı
oluyor.”
KENDİ
AJANSINI KURDU Savcı, uzun yıllar
sonra küçük ölçekte bir ajans sahibi olarak yoluna devam etme kararı aldı. Kısa zamanda bu cesaret karşılığını buldu. En
büyük reklam şirketlerinden IPG ile görüşmeleri neticesinde o zamanki ismiyle
Lowe ile kendi ajansını birleştirdi. Böylece MullenLowe macerası da başlamış
oldu. Savcı, “Bence başarılı olmanın altın kuralı çalışmak, vazgeçmemek ve
cesur olmak ama hepsinin ötesinde yaptığın işi sevmek” diyor.
SEKTÖRDEKİ
KADINLAR Savcı’ya göre reklamcılık sektörü kadın çalışan
ve yöneticiler açısından şanslı bir alan. Yine de uzun mesailerin ve yüksek
stres ortamının olumsuz etkileri de yok değil. Savcı, “Bu çalışma ortamı ne yazık ki işe başlayan pırıl pırıl genç
kızlarımızın 7-8 yılda evlilik ya da çocukla birlikte işten ayrılma kararı
almasına neden oluyor. Sektörde kalan kadınlar ise yönetici pozisyonlarında
işin hakkını tam anlamıyla verebiliyor.”
SEKTÖR NEREYE GİDİYOR? Savcı
sektörle ilgili de şu yorumlarda bulunuyor: “İyi fikir sektörde hala çok önemli. Bu fikrin
hedef kitleye en etkin şekilde nasıl ulaşacağı onların hayatına nasıl kolayca
gireceği ve ceplerinden markayla nasıl iletişim kuracakları hala o fikrin gücüyle
doğru orantılı. Ajans olarak yeni teknolojileri hızlıca anlayıp öğrenmeye önem
veriyoruz. Yabancı bir holdinge bağlı olduğumuzdan bunlarla ilgili sık sık
eğitimler alıp yeni teknolojileri hızlıca uygulama şansımız oluyor.”
SATIŞLAR YÜZDE 20 ARTTI
TAB Gıda’nın Düello markası, Felis
Ödülleri’nin dijital bölüm kategorisinde ödüle layık görüldü. Bu ödülü nasıl
kazandıklarını TAB Gıda Pazarlama Genel Müdürü Seçil Kurdoğlu şöyle anlatıyor:
“Elinden akıllı telefonunu düşürmeyen genç tüketiciyi hedefleyerek reklam
stratejimizi sade bir fikirle konumlandırmak bu ödülü hak etmemizdeki en önemli
sebep. Sıra dışı fikirleri markamızın hitap ettiği kitlenin vazgeçilmez
alışkanlıklarıyla birleştirmeyi başarıyoruz. Bunu yaparken iletişim dilimizi
iyi kullanmanın yanı sıra dijital dünyayı da iyi bir şekilde işin içine entegre
ediyoruz. Burger King’in en popüler ürünlerinden biri olan Texas Smokehouse
Burger için hazırlamış olduğumuz ‘Düello’ reklam kampanyamız bu vizyonumuzun
bir örneği oldu.
KAMPANYANIN İÇERİĞİ Burger King
restoranına yerleştirdiği etkileşimli billboard içinde yer alan kovboy
karakteri müşterileri düelloya davet etti. Kovboy hamburgerini ısırmadan
fotoğrafını çekip #texasınenhızlısıbenim hashtag’iyle Instagram’da paylaşanlar,
kendilerine gönderilen kodla bedava Texas Smokehouse Burger’in tadını çıkardı.
Özellikle gençler bu eğlenceli kampanyaya yoğun ilgi gösterdi.
ETKİSİ NE OLDU? Günlük ortalama 50
kişi düelloya katıldı. Düello reklam kampanyamız Instagram paralelinde bir
çalışma olduğu için Burger King Türkiye’nin Instagram hesabından yoğun
paylaşımlar yapıldı. Bu kampanya sayesinde Texas Smoke Burger’i deneyenlerin
sayısı 4 katına çıkarken toplam günlük satış oranımızda da yüzde 20’lik bir
artış yakalandı.”
ÖNE ÇIKANLAR
TÜKETİCİ
McDonalds, yaklaşık 1 yıldır yemek servislerinin masaya yapılması konusunda
test anlamında bir iş modeli uyguluyor. Bu test aşaması, New York ve Florida
eyaletlerinde yapılıyor. McDonalds CEO’su Steve Easterbrook, “60 yıllık tarihimizin
en önemli parçası iş modelimizi müşterilerin taleplerine göre oluşturmak. Artık
tüketiciler daha talepkar ve bu trendi iş modelimize adapte etmek istiyoruz”
diyor.
YENİ İŞ RSW/US
şirketi ajansların yeni iş anketi sonuçlarını açıkladı, 2016’ya göre 2017’de yeni
iş elde etmek daha kolay olacak. Ankete katılanların yüzde 42’si bu yıl yeni iş
elde etmenin daha kolay olduğunu düşünürken yüzde 14’ü aynı kalacağına
inanıyor. Ayrıca yeni iş fırsatlarının yüzde 60 artacağını söylerken yüzde 31’i
sabit kalacağını ve sadece yüzde 8’inin de düşeceğini söylüyor.
DİKKATİMİ NE ÇEKTİ?
TEKNOLOJİ AudienceBloom’un Kurucusu ve CEO’su Jayson DeMers, “2017’de sosyal medya
kullanıcıları anında içeriği daha fazla talep eder hale gelecek. Internetin
daha hızlı hale gelmesi, mobil araç kullanımının sıklığı ve video izleme trendi
insanların anında bilgi edinme isteğini artırıyor. Bu durumda 2017, daha fazla
marka tarafından kullanılacak” diyor.
SOSYAL MEDYA Likeable Media
şirketinin direktörü Tim Bosch, bu yıl sosyal medya reklamcılığının yaklaşık 40
milyar dolara ulaşacağını belirtiyor ve devam ediyor: “Akıllı telefon ve
tabletlerde izlenen videolara olan zaman artacak. Reklamlar kişilerin
araştırdığı konulara ilişkin olacak. Bu nedenle online reklamcıkta daha fazla
demografik özellikler kullanılacak. Ayrıca her 5 akıllı telefon kullanıcısının 1’i
reklam sınırlandırma kullanıyor.”
Twitter
1. Ali Atıf Bir/Bahçeşehir Üniversitesi Reklamcılık Bölüm Başkanı
“Reklamcıların resmi
sesi Haluk Bilginer artık reklamları farklılaştırmıyor, aynılaştırıyor!”
2. Hakan
Senbir/Marka Danışmanı ve Stratejisti
“Bir konut reklamı
yapma tekniği olarak ‘Betona şiir yazma’ ne güzel bir sanat akımı oluyor.
Heyecanla izliyoruz.”
3. Burçin Ergünt/Güzel Sanatlar Ajans Başkanı
“Bu sabah #G3Forum’da girişimcilere mentorluk
yaparken 15 yaşında girişim fikri olan bir misafirim vardı. Arada güzel şeyler
de oluyor yani…”
4. Steve
Stoute/Translation Kurucusu ve CEO’su
“İmkansızı imkanlı
yapacak şeyleri her zaman hayal edin.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?