En ünlü örnek Volkswagen’den… Enfsanevi Beettle markasını, 30 yıl aradan sonra yeniledi ve piyasaya sundu. İngiliz Mini Cooper da benzerini yaptı. Benzer örnekler Türkiye’de de gö...
Herkesin dikkatini çekmiştir. Market raflarında ya da mağaza vitrinlerinde yer alan birçok ürün birbirine çok benziyor. Pazarlama literatürüne “me-too” (ben de) stratejisi olarak geçen ...
Fernando Trias de Bes / Yönetim Gurusu Bir pazarda rekabet ediyorsunuz. Ürününüz ulaşabileceği büyüklüğü yakalamış, rekabet yoğunluğu nedeniyle gideceği fazla yer kalmamış. Ünlü yöneti...
Çocuklarla alışverişe çıkıldığında harcama miktarı yüzde 64 artış gösteriyor. Çocukların yönlendiriciliği, raf dizaynından ürün çeşitliliğine kadar uzanıyor. RoperASW’nin yaptığı araştırmaya göre, ...
Bazılarını kampanyalar, TV reklamları nedeniyle yakından izliyoruz. Bir bölümü sessiz, ancak derinden gidiyor. Aralarında uzun süreli stratejinin meyvelerini toplayanlar da var. Sonuçta, markalar d...
Tüketicilerin davranışlarındaki eğilimin adı tam konulmuş değil. Bazıları “değer” alışverişi, bazıları “statü arayışı” diyor. Ancak, işin özünde, basit ürünleri ucuza alma, otomobil, saat ve elektr...
Sektördeki fırsatı görüp, ilk yatırımı yapan oldunuz. “Erken kalkan çok yol alır” atasözünü haklı çıkarma peşindesiniz… Ancak, yapılan araştırmalar, sektör ya da ürün grubunda “ilk” olmanın, liderl...
Belki çoğumuz bu yönü hiç düşünmemişimizdir. Telefon numaralı 7 rakamlı, dünyanın 7 harikası var, Pamuk Prenses’in 7 cücesi var. Dünyanın önde gelen yönetim gurularından Steve Rivkin’a göre, bu bir...
Piyasaya ürün sunmak, sonraki dönemde başarının önemli unsurlarından biri… Bu süreci iyi yönetip, stratejiyi doğru oluşturanlar hedefe daha kolay ulaşıyor. Son 1 yılda her sektörden çok sayıda ürün...
Eski anlayış yavaş yavaş terk ediliyor.Artık şirketler, satış yaptığı müşteriyi, sadece o yaş ve tüketim grubundaki haliyle bırakmıyorlar. Yeni dönemin gözdesinde müşteriyi ömür boyu gözetim altına...
Prof. Dr. Tülin Erdem / Berkeley Üniversitesi Öğretim Üyesi Berkeley Üniversitesi’nde pazarlama dersleri veren Prof. Dr. Tülin Erdem, Türkiye’yi yakından izliyor, ancak şirketleri çok...
Ekonomik kriz, düşen kişi başına milli gelir herkesi etkiledi. Tüketiciler alımlarını, işadamları da yatırımlarını erteledi. Bunun sonucunda hanelerde “yaşlı” ürün, sanayi bölgelerinde ise “yenilen...
Aslında tanık olduklarımız da yükselişi ortaya koyuyor. Rakamlar ise büyük trendi açıkça destekliyor. 1988 yılında 10 milyar dolar olan dünya sponsorluk harcamaları, 2003 yılında 26.2 milyar dolara...
Teknolojideki gelişmeler, değişen yaşam tarzları ve tüketim biçimleri, her sektörde ürün ömrünü tehdit ediyor. Bir yandan bazı ürünler piyasadan silinirken, diğer yandan da modeller hızla eskiyor. ...
Ürün ve hizmetler giderek birbirine yaklaşıyor, kalite ortak standart haline geliyor. Beyaz eşyadan, perakendeye; kredi kartından gıdaya, ardı ardına yeni ürünler sunuluyor, yeni şirketler piyasaya...