Pazarlama

BİR MÜŞTERİYE 11 AYRI STRATEJİ
Pazarlama

BİR MÜŞTERİYE 11 AYRI STRATEJİ

Eski anlayış yavaş yavaş terk ediliyor.Artık şirketler, satış yaptığı müşteriyi, sadece o yaş ve tüketim grubundaki haliyle bırakmıyorlar. Yeni dönemin gözdesinde müşteriyi ömür boyu gözetim altına...

1 EKİM, 2003

YAŞLILIK TALEBİ
Pazarlama

YAŞLILIK TALEBİ

Ekonomik kriz, düşen kişi başına milli gelir herkesi etkiledi. Tüketiciler alımlarını, işadamları da yatırımlarını erteledi. Bunun sonucunda hanelerde “yaşlı” ürün, sanayi bölgelerinde ise “yenilen...

1 EYLÜL, 2003

BABADAN KALMA YÖNTEMLER TÜRKİYE’DE HALA ÇOK ETKİLİ
Pazarlama

BABADAN KALMA YÖNTEMLER TÜRKİYE’DE HALA ÇOK ETKİLİ

Prof. Dr. Tülin Erdem / Berkeley Üniversitesi Öğretim Üyesi    Berkeley Üniversitesi’nde pazarlama dersleri veren Prof. Dr. Tülin Erdem, Türkiye’yi yakından izliyor, ancak şirketleri çok...

1 EYLÜL, 2003

EN HIZLI BÜYÜYEN PAZARLAMA YÖNTEMİ
Pazarlama

EN HIZLI BÜYÜYEN PAZARLAMA YÖNTEMİ

Aslında tanık olduklarımız da yükselişi ortaya koyuyor. Rakamlar ise büyük trendi açıkça destekliyor. 1988 yılında 10 milyar dolar olan dünya sponsorluk harcamaları, 2003 yılında 26.2 milyar dolara...

1 AĞUSTOS, 2003

FARK YARATAN ARAYI AÇIYOR
Pazarlama

FARK YARATAN ARAYI AÇIYOR

Ürün ve hizmetler giderek birbirine yaklaşıyor, kalite ortak standart haline geliyor. Beyaz eşyadan, perakendeye; kredi kartından gıdaya, ardı ardına yeni ürünler sunuluyor, yeni şirketler piyasaya...

1 TEMMUZ, 2003

YAŞAM UMUDU AZALIYOR MU?
Pazarlama

YAŞAM UMUDU AZALIYOR MU?

Teknolojideki gelişmeler, değişen yaşam tarzları ve tüketim biçimleri, her sektörde ürün ömrünü tehdit ediyor. Bir yandan bazı ürünler piyasadan silinirken, diğer yandan da modeller hızla eskiyor. ...

1 TEMMUZ, 2003

SAKLI DEĞER GERÇEK OLSUN
Pazarlama

SAKLI DEĞER GERÇEK OLSUN

Mağazanıza her gün yüzlerce tüketici geliyor, müşterilerinizle çok iyi bir ilişkiniz var. Sektörünüze siz yön veriyor, tedarikçilerle müthiş bir ilişki kuruyorsunuz. Büyük bir marka gücüne ve araşt...

1 HAZİRAN, 2003

BİR ZAMANLAR REKABET AYIPTI
Pazarlama

BİR ZAMANLAR REKABET AYIPTI

Prof. Dr. Özer Ertuna / Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Özer Ertuna, Boğaziçi Üniversitesi öğretim üyelerinden… Yıllardır iş dünyasının içinde… Şirketleri inceliyor, danışmanlık yap...

1 MAYIS, 2003

ÜRÜN ARTIYOR, GELİR AZALIYOR
Pazarlama

ÜRÜN ARTIYOR, GELİR AZALIYOR

Aslında çok yeni bir gelişme değil. Ancak, son birkaç yıldır bütün dünyada, özellikle Batı’da tartışmaya başlandı. “Ürün yağmuru”nun, daha fazla yeni ürün piyasaya sunmanın şirketlere zarar verdiği...

1 MAYIS, 2003

KOTLER’DEN YARINA DERSLER
Pazarlama

KOTLER’DEN YARINA DERSLER

Philip Kotler’i hepimiz tanıyoruz. “Pazarlamanın efsane gurusu”, yeni kitabıyla iş dünyasının gündemine yerleşti. “Her Yöneticinin Bilmesi Gereken 80 Kavram: A’dan Z’ye Pazarlama Bakışı” adlı bu ki...

1 MAYIS, 2003

MARKANIN YENİ TANIMI
Pazarlama

MARKANIN YENİ TANIMI

Don Schultz / Pazarlama Gurusu    Ünlü pazarlama gurusu Don Schultz, 21’inci yüzyılda markanın, marka yönetiminin öneminin artacağını söylüyor. Ancak, ona göre, yeni dönemde markanın tan...

1 NİSAN, 2003

BİRLEŞMELERİN ANLAMI YOK
Pazarlama

BİRLEŞMELERİN ANLAMI YOK

Jack Trout / Trout&Partners Danışmanlık Şirketi Kurucusu    Jack Trout, pazarlama konusunda önemli bir isim. Trout&Partners Danışmanlık şirketinin kurucusu. Onu ön plana çıkaran ise fark...

1 NİSAN, 2003

ŞİRKETLERE HOCADAN NOT
Pazarlama

ŞİRKETLERE HOCADAN NOT

Prof. Dr. Kemal Kurtuluş / İ. Ü. İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi    Prof. Dr. Kemal Kurtuluş, İ. Ü. İşletme Fakültesi öğretim üyesi… Pazarlama konusunda uzman. Özellikle konumlandırma ü...

1 NİSAN, 2003

YENİ YÜZYILDA PAZARLAMA
Pazarlama

YENİ YÜZYILDA PAZARLAMA

Seth Godin / "Permission Marketing" Yaklaşımının Yaratıcısı Seth Godin, “Permission Marketing” (İzine Dayalı Pazarlama) yaklaşımının yaratıcısı… Aynı adlı kitabı best seller oldu, bütün dünyada b...

1 NİSAN, 2003

YENİ DÖNEMİN GERÇEKLERİ
Pazarlama

YENİ DÖNEMİN GERÇEKLERİ

Değişimi bazen zamanında okumak zordur. Ünlü guru Richard Pascale, “ Çevremizde çok büyük değişimler yaşıyoruz. Ben böyle bir ortamda uzun süreli dengede kalan organizasyonların büyük sorularla kar...

1 NİSAN, 2003

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.