Pazarlama

Pazarlama

Eski Markaya Yeni Bir Şans

En ünlü örnek Volkswagen’den… Enfsanevi Beettle markasını, 30 yıl aradan sonra yeniledi ve piyasaya sundu. İngiliz Mini Cooper da benzerini yaptı. Benzer örnekler Türkiye’de de gö...

1 MAYIS, 2004

Pazarlama

Ev Dışı Pazarda Rekabet Artıyor

Türkiye’de son yıllarda “ev dışı tüketim” pazarından söz edilmeye başlandı. Çok yeni bir pazar. Ancak, 5.5 milyar dolar gibi bir büyüklüğe ulaştı. Restoran, otel, cafe, catering g...

1 MAYIS, 2004

Pazarlama

Son Dönemin En Hızlıları

Bazılarını kampanyalar, TV reklamları nedeniyle yakından izliyoruz. Bir bölümü sessiz, ancak derinden gidiyor. Aralarında uzun süreli stratejinin meyvelerini toplayanlar da var. Sonuçta, markalar d...

1 NİSAN, 2004

Pazarlama

Son Söz Onların

Çocuklarla alışverişe çıkıldığında harcama miktarı yüzde 64 artış gösteriyor. Çocukların yönlendiriciliği, raf dizaynından ürün çeşitliliğine kadar uzanıyor. RoperASW’nin yaptığı araştırmaya göre, ...

1 NİSAN, 2004

Pazarlama

Olgun Pazarda Büyüme Taktikleri

Fernando Trias de Bes / Yönetim Gurusu    Bir pazarda rekabet ediyorsunuz. Ürününüz ulaşabileceği büyüklüğü yakalamış, rekabet yoğunluğu nedeniyle gideceği fazla yer kalmamış. Ünlü yöneti...

1 NİSAN, 2004

Pazarlama

İlk Olmak Yeterli Mi?

Sektördeki fırsatı görüp, ilk yatırımı yapan oldunuz. “Erken kalkan çok yol alır” atasözünü haklı çıkarma peşindesiniz… Ancak, yapılan araştırmalar, sektör ya da ürün grubunda “ilk” olmanın, liderl...

1 MART, 2004

Pazarlama

Hangi Ürüne Fazla Ödenir

Tüketicilerin davranışlarındaki eğilimin adı tam konulmuş değil. Bazıları “değer” alışverişi, bazıları “statü arayışı” diyor. Ancak, işin özünde, basit ürünleri ucuza alma, otomobil, saat ve elektr...

1 MART, 2004

Pazarlama

Markada İlk 7 Kuralı

Belki çoğumuz bu yönü hiç düşünmemişimizdir. Telefon numaralı 7 rakamlı, dünyanın 7 harikası var, Pamuk Prenses’in 7 cücesi var. Dünyanın önde gelen yönetim gurularından Steve Rivkin’a göre, bu bir...

1 ŞUBAT, 2004

Pazarlama

Ürün Sunumunda Fark Yaratanlar

Piyasaya ürün sunmak, sonraki dönemde başarının önemli unsurlarından biri… Bu süreci iyi yönetip, stratejiyi doğru oluşturanlar hedefe daha kolay ulaşıyor. Son 1 yılda her sektörden çok sayıda ürün...

1 OCAK, 2004

Pazarlama

Bir Müşteriye 11 Ayrı Strateji

Eski anlayış yavaş yavaş terk ediliyor.Artık şirketler, satış yaptığı müşteriyi, sadece o yaş ve tüketim grubundaki haliyle bırakmıyorlar. Yeni dönemin gözdesinde müşteriyi ömür boyu gözetim altına...

1 EKİM, 2003

Pazarlama

Yaşlılık Talebi

Ekonomik kriz, düşen kişi başına milli gelir herkesi etkiledi. Tüketiciler alımlarını, işadamları da yatırımlarını erteledi. Bunun sonucunda hanelerde “yaşlı” ürün, sanayi bölgelerinde ise “yenilen...

1 EYLÜL, 2003

Pazarlama

Babadan Kalma Yöntemler Türkiye’de Hala Çok Etkili

Prof. Dr. Tülin Erdem / Berkeley Üniversitesi Öğretim Üyesi    Berkeley Üniversitesi’nde pazarlama dersleri veren Prof. Dr. Tülin Erdem, Türkiye’yi yakından izliyor, ancak şirketleri çok...

1 EYLÜL, 2003

Pazarlama

En Hızlı Büyüyen Pazarlama Yöntemi

Aslında tanık olduklarımız da yükselişi ortaya koyuyor. Rakamlar ise büyük trendi açıkça destekliyor. 1988 yılında 10 milyar dolar olan dünya sponsorluk harcamaları, 2003 yılında 26.2 milyar dolara...

1 AĞUSTOS, 2003

Pazarlama

Fark Yaratan Arayı Açıyor

Ürün ve hizmetler giderek birbirine yaklaşıyor, kalite ortak standart haline geliyor. Beyaz eşyadan, perakendeye; kredi kartından gıdaya, ardı ardına yeni ürünler sunuluyor, yeni şirketler piyasaya...

1 TEMMUZ, 2003

Pazarlama

Yaşam Umudu Azalıyor Mu?

Teknolojideki gelişmeler, değişen yaşam tarzları ve tüketim biçimleri, her sektörde ürün ömrünü tehdit ediyor. Bir yandan bazı ürünler piyasadan silinirken, diğer yandan da modeller hızla eskiyor. ...

1 TEMMUZ, 2003