Dr. Roger Blackwell / Perakende Uzmanı Roger Blackwell, ABD’nin önde gelen pazarlama otoritelerinden... Bu ülkede “Yılın Pazarlamacısı” seçildi. “Customers Rule”! (Kuralı Müşteri Koyar) a...
Ekonomide rakamları okumak çok önemlidir... Büyüklüklere, tek bir açıdan bakıldığında, yanlış sonuçlara götürebilir, en azından hiçbir mesaj içermeyebilir. O nedenle sektörlerle ilgili tüketim anal...
Şirketler için “müşteri edinme” ve “müşteriyi tutma”, çok kritik iki faktör... Bunu başarmak için trilyonlar harcanıyor, özel stratejiler geliştiriliyor. Ancak, yeni müşterinin bedeli her sektör iç...
Don Schultz / Yönetim Uzmanı Don Schultz, dünyanın önde gelen yönetim uzmanlarından... Entegre pazarlama iletişimi profesörü... Son dönemde “marka değeri” (brand value) üzerine çalı...
Regis McKenna, dünyanın önde gelen pazarlama gurularından... Yeni kitabı “Total Access” (Sınırsız Erişim) adlı kitabı ile Batı dünyasında büyük yankı uyandırdı. En büyük ilgiyi de, “Bugüne kadar bi...
Yönetim uzmanları ve sektörleri yakından tanıyanlar hep uyardılar. Bu konularda kitaplar da yazıldı. Ancak, iş dünyası tarihi benzer örneklerle dolu... “Ben liderim, kimse beni geçemez” yaklaşımınd...
Hepimiz alışveriş, tüketim eğilimlerindeki değişimin farkındayız. Özellikle kartlı yaşamla birlikte... Ancak, ünlü demogrofi uzmanı Michael J. Weiss, daha iyi bir değerlendirmeye sahip. O, yaşanan ...
Dr. Kerry Johnson / Satış Gurusu Dr. Kerry Johnson, ABD’nin önde gelen satış gurularından... Bir işletme psikologu... Satış ve pazarlama danışmanlığı yapıyor. “Paylaşılamayan konuşm...
Araştırmalar, artık müşteriyi sadece elde tutmanın yeterli olmadığını gösteriyor. Onları daha kârlı müşteri haline getirmek istiyorsanız, sadakat ve harcama seviyelerini tıpkı bir hafiye gibi yakın...
Saptama, Copernicus adlı araştırma şirketinin büyük çalışmasında ortaya çıktı. Sadece, listede yer alan şirketleri değil, bütün dünyayı ilgilendiriyor. Milyarlarca dolarlık değere ulaşan markalar i...
Prof. Philip Kotler / Pazarlama Gurusu Profesör Philip Kotler’i artık herkes tanıyor... Pazarlamanın tartışmasız “bir numaralı gurusu”... “Marketing Moves” (Pazarlama Hareketleri)...
Önceleri sadece, bayramlar vardı. Onu Anneler Günü’nün yükselişi izledi. Son yıllarda ise Sevgililer Günü ve Yılbaşı en çok önem verdiğimiz günler arasında yer alıyor. Özel günlerden bahsediyoruz. ...
Doç. Dr. Sibel Kalaycıoğlu / ODTÜ Sosyoloji Bölümü Öğretim Üyesi Ona göre her şey deprem sonrasına benziyor... “Hiçbir şey eskisi gibi olmayacak” değerlendirmelerini bu nedenle anlamlı bu...
Prof. Gerald Zaltman / Harvard Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Gerald Zaltman, Harvard üniversitesi öğretim üyelerinden. Tatil için gittiği Nepal’de fotoğraf çekmek istedi. Şimdi çok ünlü olan “...
Son dönemde herkes değişimden söz ediyor. Özellikle de ABD’deki saldırı ve ekonomik durgunluktan sonra... Türkiye’de de kendini hissettiren bu iki olay, tüketicileri derinden etkiledi. Satın almada...