Pazarlama

Pazarlama

ABD’NİN 1 NUMARASINDAN PAZARLAMA TAKTİKLERİ

Dr. Roger Blackwell / Perakende Uzmanı   Roger Blackwell, ABD’nin önde gelen pazarlama otoritelerinden... Bu ülkede “Yılın Pazarlamacısı” seçildi. “Customers Rule”! (Kuralı Müşteri Koyar) a...

1 AĞUSTOS, 2002

Pazarlama

“KİŞİ BAŞINA” HESABININ GÜCÜ

Ekonomide rakamları okumak çok önemlidir... Büyüklüklere, tek bir açıdan bakıldığında, yanlış sonuçlara götürebilir, en azından hiçbir mesaj içermeyebilir. O nedenle sektörlerle ilgili tüketim anal...

1 AĞUSTOS, 2002

Pazarlama

BİN 200 DOLARA BİR MÜŞTERİ

Şirketler için “müşteri edinme” ve “müşteriyi tutma”, çok kritik iki faktör... Bunu başarmak için trilyonlar harcanıyor, özel stratejiler geliştiriliyor. Ancak, yeni müşterinin bedeli her sektör iç...

1 TEMMUZ, 2002

Pazarlama

SEKTÖRLERİN MARKA ANALİZİ

Don Schultz / Yönetim Uzmanı    Don Schultz, dünyanın önde gelen yönetim uzmanlarından... Entegre pazarlama iletişimi profesörü... Son dönemde “marka değeri” (brand value) üzerine çalı...

1 TEMMUZ, 2002

Pazarlama

PAZARLAMA RÖNESANSI

Regis McKenna, dünyanın önde gelen pazarlama gurularından... Yeni kitabı “Total Access” (Sınırsız Erişim) adlı kitabı ile Batı dünyasında büyük yankı uyandırdı. En büyük ilgiyi de, “Bugüne kadar bi...

1 TEMMUZ, 2002

Pazarlama

SONRADAN GELENE DİKKAT

Yönetim uzmanları ve sektörleri yakından tanıyanlar hep uyardılar. Bu konularda kitaplar da yazıldı. Ancak, iş dünyası tarihi benzer örneklerle dolu... “Ben liderim, kimse beni geçemez” yaklaşımınd...

1 HAZİRAN, 2002

Pazarlama

ÖYLESİNE TÜKETİM

Hepimiz alışveriş, tüketim eğilimlerindeki değişimin farkındayız. Özellikle kartlı yaşamla birlikte... Ancak, ünlü demogrofi uzmanı Michael J. Weiss, daha iyi bir değerlendirmeye sahip. O, yaşanan ...

1 HAZİRAN, 2002

Pazarlama

USTASINDAN SATIŞ DERSLERİ

Dr. Kerry Johnson / Satış Gurusu   Dr. Kerry Johnson, ABD’nin önde gelen satış gurularından... Bir işletme psikologu... Satış ve pazarlama danışmanlığı yapıyor.  “Paylaşılamayan konuşm...

1 HAZİRAN, 2002

Pazarlama

MÜŞTERİNİN AŞK ANALİZİ

Araştırmalar, artık müşteriyi sadece elde tutmanın yeterli olmadığını gösteriyor. Onları daha kârlı müşteri haline getirmek istiyorsanız, sadakat ve harcama seviyelerini tıpkı bir hafiye gibi yakın...

1 MAYIS, 2002

Pazarlama

BENZEME SENDROMU

Saptama, Copernicus adlı araştırma şirketinin büyük çalışmasında ortaya çıktı. Sadece, listede yer alan şirketleri değil, bütün dünyayı ilgilendiriyor. Milyarlarca dolarlık değere ulaşan markalar i...

1 MAYIS, 2002

Pazarlama

PAZARLAMADA YENİ PARADİGMA

  Prof. Philip Kotler / Pazarlama Gurusu   Profesör Philip Kotler’i artık herkes tanıyor... Pazarlamanın tartışmasız “bir numaralı gurusu”... “Marketing Moves” (Pazarlama Hareketleri)...

1 MAYIS, 2002

Pazarlama

ÖZEL GÜNLER EKONOMİSİ

Önceleri sadece, bayramlar vardı. Onu Anneler Günü’nün yükselişi izledi. Son yıllarda ise Sevgililer Günü ve Yılbaşı en çok önem verdiğimiz günler arasında yer alıyor. Özel günlerden bahsediyoruz. ...

1 MAYIS, 2002

Pazarlama

TÜKETİCİ NORMALE DÖNECEK

Doç. Dr. Sibel Kalaycıoğlu / ODTÜ Sosyoloji Bölümü Öğretim Üyesi   Ona göre her şey deprem sonrasına benziyor... “Hiçbir şey eskisi gibi olmayacak” değerlendirmelerini bu nedenle anlamlı bu...

1 MAYIS, 2002

Pazarlama

ŞAİRANE PAZARLAMA

Prof. Gerald Zaltman / Harvard Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Gerald Zaltman, Harvard üniversitesi öğretim üyelerinden. Tatil için gittiği Nepal’de fotoğraf çekmek istedi. Şimdi çok ünlü olan “...

1 MART, 2002

Pazarlama

YENİ DÖNEMİN 7 ANA EĞİLİMİ

Son dönemde herkes değişimden söz ediyor. Özellikle de ABD’deki saldırı ve ekonomik durgunluktan sonra... Türkiye’de de kendini hissettiren bu iki olay, tüketicileri derinden etkiledi. Satın almada...

1 MART, 2002