Pazarlama

HEDEFTEKİ “ETKİN” GRUP
Pazarlama

HEDEFTEKİ “ETKİN” GRUP

Rakamlar ve yapılan çalışmalar onların gücünü açıkça ortaya koyuyor… Her ülkede örnekleri var. ABD’de yapılan çalışmalar, “Influentials” (Etkililer) grubunun, gıdadan sinemaya, otomobilden dışarıda...

1 MART, 2003

BENETTON’UN “SS” STRATEJİSİ
Pazarlama

BENETTON’UN “SS” STRATEJİSİ

Luciano Benetton Benetton / Şirket Kurucusu    Benetton, modada bir dünya devi… İtalyan şirketini farklı kılan yönü, yürüttüğü reklam kampanyaları ve uyguladığı “Sosyal sorumluluk” (SS) ...

1 MART, 2003

EN DEĞERLİYE ÖZEL TAKİP
Pazarlama

EN DEĞERLİYE ÖZEL TAKİP

Bir yönetim uzmanı konuyu çok iyi özetliyor: “Müşteri kraldır, ancak bazıları daha büyük kraldır”… Gerçekten de şirketler için her müşterinin ayrı bir önemi var. Hepsini memnun etmek, onları “sadık...

1 MART, 2003

YENİ TALEP STRATEJİSİ
Pazarlama

YENİ TALEP STRATEJİSİ

“Önce fabrikayı kuralım, sonra kime müşteri buluruz” anlayışı, 1970’lerde kaldı. Son 10 yılda şirketler müşteri isteklerini, talebin gücünü keşfetti. Son yıllarda ise işin içine müşteri iyice girdi...

1 ŞUBAT, 2003

MÜŞTERİ PEŞİNDE
Pazarlama

MÜŞTERİ PEŞİNDE

Gerçi “Müşteri velinimetimizdir” anlayışı yıllardır var... Ancak, müşteri yönetimi, son yılların yaklaşımı... Üstelik sadece edinmek değil, yönetmek... Dünyada yükselen bu trend, son 3 yıldır Türki...

1 OCAK, 2003

KADIN PAZARINDA BAŞARININ SIRRI
Pazarlama

KADIN PAZARINDA BAŞARININ SIRRI

Martha Barletta / TrendSight Group Başkanı    Martha Barletta, şu sıralarda ABD’de popüler bir danışman... Fortune 500’deki şirketlere danışmanlık veriyor, kadına pazarlama konusunda ara...

1 OCAK, 2003

SADAKATSİZLER
Pazarlama

SADAKATSİZLER

Önce “Unfaitfull” (Sadakatsiz) filmi, ardından da Ahmet Altan’ın kitabı... Ortalık biraz “sadakat” tartışmasıyla doldu. Ancak, biz araştırmaya daha önce başlamıştık. Amacımız, bütün şirketlerin üze...

1 EKİM, 2002

YENİ RAKİP KAZANDIRIR
Pazarlama

YENİ RAKİP KAZANDIRIR

Ünlü pazarlama uzmanı Sergio Zyman, “Yeni rakipten korkmayın, pazarı büyütür” yorumunu yapıyor. Türkiye’deki gerçekler de bu yorumu doğruluyor... Su sektöründen GSM pazarına, yoğurttan beyaz eşyaya...

1 EYLÜL, 2002

YENİ LÜKS RÜZGARI
Pazarlama

YENİ LÜKS RÜZGARI

1950’lerde radyo lüks idi. Sonra buzdolabı, ardından çamaşır makinesi geldi. Bir dönem televizyon evlerin baş köşesine, statü sembolü olarak yerleşti. Bir anlamda her dönem kendi lüks konseptini ya...

1 EYLÜL, 2002

HAREKETSİZ MÜŞTERİLER ÇOĞALIYOR
Pazarlama

HAREKETSİZ MÜŞTERİLER ÇOĞALIYOR

Kredi kartı, internet abonesi, cep telefonu sahibi, mağaza müşterisi ve diğerleri... Hepsinde benzer sorun var. İzlemeye alınan ya da kayıtlardaki müşterinin “pasif” davranışı. “Hareketsiz müşteri”...

1 EYLÜL, 2002

DEMOKRASİ SENDROMU
Pazarlama

DEMOKRASİ SENDROMU

Hiçbir şey eskisi gibi değil... Tıpkı ülke yönetiminde olduğu gibi... Bir zamanlar birkaç otomobil markası, tek bir TV kanalı, az sayıda gıda markası, bir elin parmakları kadar dergi, sınırlı sayıd...

1 AĞUSTOS, 2002

ABD’NİN 1 NUMARASINDAN PAZARLAMA TAKTİKLERİ
Pazarlama

ABD’NİN 1 NUMARASINDAN PAZARLAMA TAKTİKLERİ

Dr. Roger Blackwell / Perakende Uzmanı   Roger Blackwell, ABD’nin önde gelen pazarlama otoritelerinden... Bu ülkede “Yılın Pazarlamacısı” seçildi. “Customers Rule”! (Kuralı Müşteri Koyar) a...

1 AĞUSTOS, 2002

“KİŞİ BAŞINA” HESABININ GÜCÜ
Pazarlama

“KİŞİ BAŞINA” HESABININ GÜCÜ

Ekonomide rakamları okumak çok önemlidir... Büyüklüklere, tek bir açıdan bakıldığında, yanlış sonuçlara götürebilir, en azından hiçbir mesaj içermeyebilir. O nedenle sektörlerle ilgili tüketim anal...

1 AĞUSTOS, 2002

BİN 200 DOLARA BİR MÜŞTERİ
Pazarlama

BİN 200 DOLARA BİR MÜŞTERİ

Şirketler için “müşteri edinme” ve “müşteriyi tutma”, çok kritik iki faktör... Bunu başarmak için trilyonlar harcanıyor, özel stratejiler geliştiriliyor. Ancak, yeni müşterinin bedeli her sektör iç...

1 TEMMUZ, 2002

SEKTÖRLERİN MARKA ANALİZİ
Pazarlama

SEKTÖRLERİN MARKA ANALİZİ

Don Schultz / Yönetim Uzmanı    Don Schultz, dünyanın önde gelen yönetim uzmanlarından... Entegre pazarlama iletişimi profesörü... Son dönemde “marka değeri” (brand value) üzerine çalı...

1 TEMMUZ, 2002

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.