Pazarlama

Pazarlama

BİRLEŞMELERİN ANLAMI YOK

Jack Trout / Trout&Partners Danışmanlık Şirketi Kurucusu    Jack Trout, pazarlama konusunda önemli bir isim. Trout&Partners Danışmanlık şirketinin kurucusu. Onu ön plana çıkaran ise fark...

1 NİSAN, 2003

Pazarlama

ŞİRKETLERE HOCADAN NOT

Prof. Dr. Kemal Kurtuluş / İ. Ü. İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi    Prof. Dr. Kemal Kurtuluş, İ. Ü. İşletme Fakültesi öğretim üyesi… Pazarlama konusunda uzman. Özellikle konumlandırma ü...

1 NİSAN, 2003

Pazarlama

YENİ YÜZYILDA PAZARLAMA

Seth Godin / "Permission Marketing" Yaklaşımının Yaratıcısı Seth Godin, “Permission Marketing” (İzine Dayalı Pazarlama) yaklaşımının yaratıcısı… Aynı adlı kitabı best seller oldu, bütün dünyada b...

1 NİSAN, 2003

Pazarlama

YENİ DÖNEMİN GERÇEKLERİ

Değişimi bazen zamanında okumak zordur. Ünlü guru Richard Pascale, “ Çevremizde çok büyük değişimler yaşıyoruz. Ben böyle bir ortamda uzun süreli dengede kalan organizasyonların büyük sorularla kar...

1 NİSAN, 2003

Pazarlama

HEDEFTEKİ “ETKİN” GRUP

Rakamlar ve yapılan çalışmalar onların gücünü açıkça ortaya koyuyor… Her ülkede örnekleri var. ABD’de yapılan çalışmalar, “Influentials” (Etkililer) grubunun, gıdadan sinemaya, otomobilden dışarıda...

1 MART, 2003

Pazarlama

BENETTON’UN “SS” STRATEJİSİ

Luciano Benetton Benetton / Şirket Kurucusu    Benetton, modada bir dünya devi… İtalyan şirketini farklı kılan yönü, yürüttüğü reklam kampanyaları ve uyguladığı “Sosyal sorumluluk” (SS) ...

1 MART, 2003

Pazarlama

EN DEĞERLİYE ÖZEL TAKİP

Bir yönetim uzmanı konuyu çok iyi özetliyor: “Müşteri kraldır, ancak bazıları daha büyük kraldır”… Gerçekten de şirketler için her müşterinin ayrı bir önemi var. Hepsini memnun etmek, onları “sadık...

1 MART, 2003

Pazarlama

YENİ TALEP STRATEJİSİ

“Önce fabrikayı kuralım, sonra kime müşteri buluruz” anlayışı, 1970’lerde kaldı. Son 10 yılda şirketler müşteri isteklerini, talebin gücünü keşfetti. Son yıllarda ise işin içine müşteri iyice girdi...

1 ŞUBAT, 2003

Pazarlama

MÜŞTERİ PEŞİNDE

Gerçi “Müşteri velinimetimizdir” anlayışı yıllardır var... Ancak, müşteri yönetimi, son yılların yaklaşımı... Üstelik sadece edinmek değil, yönetmek... Dünyada yükselen bu trend, son 3 yıldır Türki...

1 OCAK, 2003

Pazarlama

KADIN PAZARINDA BAŞARININ SIRRI

Martha Barletta / TrendSight Group Başkanı    Martha Barletta, şu sıralarda ABD’de popüler bir danışman... Fortune 500’deki şirketlere danışmanlık veriyor, kadına pazarlama konusunda ara...

1 OCAK, 2003

Pazarlama

SADAKATSİZLER

Önce “Unfaitfull” (Sadakatsiz) filmi, ardından da Ahmet Altan’ın kitabı... Ortalık biraz “sadakat” tartışmasıyla doldu. Ancak, biz araştırmaya daha önce başlamıştık. Amacımız, bütün şirketlerin üze...

1 EKİM, 2002

Pazarlama

HAREKETSİZ MÜŞTERİLER ÇOĞALIYOR

Kredi kartı, internet abonesi, cep telefonu sahibi, mağaza müşterisi ve diğerleri... Hepsinde benzer sorun var. İzlemeye alınan ya da kayıtlardaki müşterinin “pasif” davranışı. “Hareketsiz müşteri”...

1 EYLÜL, 2002

Pazarlama

YENİ RAKİP KAZANDIRIR

Ünlü pazarlama uzmanı Sergio Zyman, “Yeni rakipten korkmayın, pazarı büyütür” yorumunu yapıyor. Türkiye’deki gerçekler de bu yorumu doğruluyor... Su sektöründen GSM pazarına, yoğurttan beyaz eşyaya...

1 EYLÜL, 2002

Pazarlama

YENİ LÜKS RÜZGARI

1950’lerde radyo lüks idi. Sonra buzdolabı, ardından çamaşır makinesi geldi. Bir dönem televizyon evlerin baş köşesine, statü sembolü olarak yerleşti. Bir anlamda her dönem kendi lüks konseptini ya...

1 EYLÜL, 2002

Pazarlama

DEMOKRASİ SENDROMU

Hiçbir şey eskisi gibi değil... Tıpkı ülke yönetiminde olduğu gibi... Bir zamanlar birkaç otomobil markası, tek bir TV kanalı, az sayıda gıda markası, bir elin parmakları kadar dergi, sınırlı sayıd...

1 AĞUSTOS, 2002