Pazarlama

Pazarlama

Sadakat Azaldı Mı?

Son yıllarda tüketici marka ve ürün bombardımanı yaşıyor. Ardı ardına piyasaya verilen ürünlere, bir de internet faktörü eklendi. Değişen tüketici eğilimleriyle birleşince, bunlar marka sadakatini ...

1 ŞUBAT, 2001

Pazarlama

Markanın Gerçek Gücü

Yeni ekonomi konseptiyle birlikte ekonominin işleyişi ve değerleri değişiyor. Eskiden bilançolarda yer alan maddi varlıklar yerini “entelektüel sermaye”, “marka değeri” gibi soyut değerler alıyor. ...

1 OCAK, 2001

Pazarlama

Pazarlamaya Yerel Strateji

Prof. John Quelch / London Business School Dekanı DanoneSA, süt ve süt ürünlerinde büyümeye karar verdiğinde, ilk iş olarak satın alınacak markalar, şirketler aradı. Önce Tikveşli bünyeye katıldı...

1 OCAK, 2001

Pazarlama

Bir Günde 7 Ürün Ölüyor

İşin doğrusu, her şey perakende sektöründeki müthiş gelişmeyle başladı. Süper, hiper derken market sayısındaki artış, kendini ürün enflasyonuyla gösterdi. Son yıllarda neredeyse ürün lansmanı yağmu...

1 OCAK, 2001

Pazarlama

Y´nin Peşinde

Onların gücünü anlatmaya gerek yok. Artık bütün şirketler, pazarlama yöneticileri Y Kuşağı´nın öneminin farkında. 5-22 yaş grubunu kapsayan, dinamik, kendine güvenen, ilgi alanları sürekli değişen ...

1 MART, 2000

Pazarlama

Paradigma Değişiyor

Aslında değişimin işaretlerini refah düzeyindeki artış vermişti. Beklenmedik bir şekilde gelen deprem felaketi, büyük dönüşüme yeni bir ivme kazandırdı. Şimdi ise ekonomik dönüşümün getirdiği farkl...

1 ŞUBAT, 2000

Pazarlama

Elmanın İki Yarısı

Bir zamanlar şirketler için tüketici tek tipti... Kimsenin de tüketiciyi yakından tanımak gibi kaygısı yoktu. Üstelik kadın-erkek ayrımı da anlamsızdı. Oysa son yıllarda tüketiciyi tanımaya, segmen...

1 ŞUBAT, 2000

Pazarlama

Yeni Ürün Sunmada En Son Trendler

Ken Westray / Pazarlama Uzmanı Ken Webstray, yıllarını ürün geliştirme konusuna vermiş ünlü bir uzman. ABD´nin önde gelen şirketlerine danışmanlık veriyor, pazara yeni ürün sunmanın yollarını gös...

1 ŞUBAT, 2000

Pazarlama

Rakip Markayı Kendin Yarat!

Arçelik´ten Altus, Selpak´tan Solo, Efes Pilsen´den Everest, Altınyıldız´dan Network ve diğerleri... Son dönemde Türkiye´nin önde gelen markalarında bir değişim yaşanıyor. Yıllardır alışık olduğumu...

1 ŞUBAT, 2000

Pazarlama

Büyülü Pazar!

Aslında tüketim güçleri, yaşlarından çok büyük... Kendilerinin yaptıkları bir yana, ebeveynlerinin harcamalarını da yönlendiriyor, tüketime önemli ölçüde yön veriyorlar. ``Yarının tüketicisi`` olma...

1 OCAK, 2000

Pazarlama

Pazarlama İstasyonu

İlk örnekleri ABD´de görülmüştü. Türkiye ise bu gelişmeye uzun süre uzak kaldı. Değişimin işaretleri 1990´larda başladı. Önce ``market`` tipi perakendecilik başladı. Ardından akaryakıt istasyonları...

1 OCAK, 2000