Pazarlama

KENDİN MARKA OL!
Pazarlama

KENDİN MARKA OL!

Chuck Pettis / Kişisel Marka Danışmanı “Personal branding” (Kişisel marka), son dönemde iş dünyasının yükselen konseptlerinden... İşadamı ve yöneticileri bir marka olarak görme anlayışına dayalı....

1 MART, 2001

MÜŞTERİNİN GELECEĞİ
Pazarlama

MÜŞTERİNİN GELECEĞİ

Glynn Read / Quadstone Pazarlama Direktörü Quadstone, müşteri davranışlarının analizi konusunda yazılım geliştirip, danışmanlık veren bir İngiliz şirketi. Geçtiğimiz günlerde Go4 Marketing’le işb...

1 MART, 2001

TÜKETİCİNİN YENİ KİMLİĞİ
Pazarlama

TÜKETİCİNİN YENİ KİMLİĞİ

Yeni tüketici, Avrupa’da ve Amerika’da hızla yayılan bir kavram. Türkiye’de ise yavaş yavaş gelişiyor. Yeni tüketici, kişiliğini yansıtan otantik ürünlerden hoşlanıyor. Çabuk karar değiştiriyor. Ma...

1 MART, 2001

SADAKAT AZALDI MI?
Pazarlama

SADAKAT AZALDI MI?

Son yıllarda tüketici marka ve ürün bombardımanı yaşıyor. Ardı ardına piyasaya verilen ürünlere, bir de internet faktörü eklendi. Değişen tüketici eğilimleriyle birleşince, bunlar marka sadakatini ...

1 ŞUBAT, 2001

ETKİLEMENİN 8 ÖZEL YOLU
Pazarlama

ETKİLEMENİN 8 ÖZEL YOLU

Faith Popcorn, ABD’nin en ünlü yönetim danışmanlarından... Son dönemde pazarlama konusundaki yaklaşımları, kadınlara yönelik çalışmalarıyla öne çıkıyor. “EVEolution-The Eight Truths of Marketing” (...

1 ŞUBAT, 2001

BİR GÜNDE 7 ÜRÜN ÖLÜYOR
Pazarlama

BİR GÜNDE 7 ÜRÜN ÖLÜYOR

İşin doğrusu, her şey perakende sektöründeki müthiş gelişmeyle başladı. Süper, hiper derken market sayısındaki artış, kendini ürün enflasyonuyla gösterdi. Son yıllarda neredeyse ürün lansmanı yağmu...

1 OCAK, 2001

MARKANIN GERÇEK GÜCÜ
Pazarlama

MARKANIN GERÇEK GÜCÜ

Yeni ekonomi konseptiyle birlikte ekonominin işleyişi ve değerleri değişiyor. Eskiden bilançolarda yer alan maddi varlıklar yerini “entelektüel sermaye”, “marka değeri” gibi soyut değerler alıyor. ...

1 OCAK, 2001

PAZARLAMAYA YEREL STRATEJİ
Pazarlama

PAZARLAMAYA YEREL STRATEJİ

Prof. John Quelch / London Business School Dekanı DanoneSA, süt ve süt ürünlerinde büyümeye karar verdiğinde, ilk iş olarak satın alınacak markalar, şirketler aradı. Önce Tikveşli bünyeye katıldı...

1 OCAK, 2001

Y´NİN PEŞİNDE
Pazarlama

Y´NİN PEŞİNDE

Onların gücünü anlatmaya gerek yok. Artık bütün şirketler, pazarlama yöneticileri Y Kuşağı´nın öneminin farkında. 5-22 yaş grubunu kapsayan, dinamik, kendine güvenen, ilgi alanları sürekli değişen ...

1 MART, 2000

PARADİGMA DEĞİŞİYOR
Pazarlama

PARADİGMA DEĞİŞİYOR

Aslında değişimin işaretlerini refah düzeyindeki artış vermişti. Beklenmedik bir şekilde gelen deprem felaketi, büyük dönüşüme yeni bir ivme kazandırdı. Şimdi ise ekonomik dönüşümün getirdiği farkl...

1 ŞUBAT, 2000

ELMANIN İKİ YARISI
Pazarlama

ELMANIN İKİ YARISI

Bir zamanlar şirketler için tüketici tek tipti... Kimsenin de tüketiciyi yakından tanımak gibi kaygısı yoktu. Üstelik kadın-erkek ayrımı da anlamsızdı. Oysa son yıllarda tüketiciyi tanımaya, segmen...

1 ŞUBAT, 2000

YENİ ÜRÜN SUNMADA EN SON TRENDLER
Pazarlama

YENİ ÜRÜN SUNMADA EN SON TRENDLER

Ken Westray / Pazarlama Uzmanı Ken Webstray, yıllarını ürün geliştirme konusuna vermiş ünlü bir uzman. ABD´nin önde gelen şirketlerine danışmanlık veriyor, pazara yeni ürün sunmanın yollarını gös...

1 ŞUBAT, 2000

RAKİP MARKAYI KENDİN YARAT!
Pazarlama

RAKİP MARKAYI KENDİN YARAT!

Arçelik´ten Altus, Selpak´tan Solo, Efes Pilsen´den Everest, Altınyıldız´dan Network ve diğerleri... Son dönemde Türkiye´nin önde gelen markalarında bir değişim yaşanıyor. Yıllardır alışık olduğumu...

1 ŞUBAT, 2000

BÜYÜLÜ PAZAR!
Pazarlama

BÜYÜLÜ PAZAR!

Aslında tüketim güçleri, yaşlarından çok büyük... Kendilerinin yaptıkları bir yana, ebeveynlerinin harcamalarını da yönlendiriyor, tüketime önemli ölçüde yön veriyorlar. ``Yarının tüketicisi`` olma...

1 OCAK, 2000

PAZARLAMA İSTASYONU
Pazarlama

PAZARLAMA İSTASYONU

İlk örnekleri ABD´de görülmüştü. Türkiye ise bu gelişmeye uzun süre uzak kaldı. Değişimin işaretleri 1990´larda başladı. Önce ``market`` tipi perakendecilik başladı. Ardından akaryakıt istasyonları...

1 OCAK, 2000

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.