Prof. Dr. Güliz Ger / Bilkent Üniversitesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Güliz Ger, Bilkent Üniversitesi İşletme Bölümü öğretim üyelerinden... Aynı zamanda Geçiş Toplumları Araştırma Mer...
Herkes TV’deki ünlü programı izlemiştir; “Biri Bizi Gözetliyor”... Dünya devi P&G’nin yeni başlattığı tüketici araştırması, bu yarışma gibi... Tüketici davranışlarını, evde, adeta canlı yayında...
Yönetim uzmanı Adam Morgan, “Büyük Balığı Yutmak” adlı kitabında, sektöründe lider olan markanın gücüne dikkat çekiyor. Ona göre, lider marka, sadece sektörü yönlendirmekle kalmıyor, aynı zamanda h...
Joseph Coughlin / AgeLab Direktörü AgeLab Laboratuvarı, dünyaca ünlü MIT Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteriyor. Otomobildeki bilgi teknolojileri konusunda bir numara... Buradaki çok sayıda ...
Son dönemde pazarlamada yeni bir kavram öne çıkmaya başladı... “Fusion marketing” (Bileşkeli pazarlama) olarak tanımlamam bu yöntem, özellikle internet şirketleri tarafından tercih ediliyor. İşin ö...
Aslında gelişme son yıllarda kendini göstermeye başlamıştı. Otomobilden beyaz eşyaya, konuttan temizlik ürünlerine, her sektörde “kompakt” ürün akımının etkileri hissediliyordu. Kaliteyi ve basitli...
Artık herkes biliyor; O klasik dönem sona erdi. Bir zamanlar her müşteri aynı kabul edilir, kitlesel üretim yapılırdı. Sonra segmentasyon analizi, müşteri tanımaya yönelik sistemler geliştirildi. A...
Paul Lethbridge / Don Peppers Şirketi Avrupa'dan Sorumlu Genel Müdürü Şimdi herkesin işi daha zor. Ekonomi durgunluk yaşıyor, şirketler zor bir dönemden geçiyor. Müşteriler de her zamankinden dah...
Borsayla yakından ilgilenenler mutlaka bilir... Hisse senedi piyasasında bir “Ayı” (Bear) ve “Boğa” (Bull) faktörü vardır. Boğa yukarı trendi, yükseliş zamanlarını ifade eder. Ayılar ise düşüş zama...
Glynn Read / Quadstone Pazarlama Direktörü Quadstone, müşteri davranışlarının analizi konusunda yazılım geliştirip, danışmanlık veren bir İngiliz şirketi. Geçtiğimiz günlerde Go4 Marketing’le işb...
Chuck Pettis / Kişisel Marka Danışmanı “Personal branding” (Kişisel marka), son dönemde iş dünyasının yükselen konseptlerinden... İşadamı ve yöneticileri bir marka olarak görme anlayışına dayalı....
Yeni tüketici, Avrupa’da ve Amerika’da hızla yayılan bir kavram. Türkiye’de ise yavaş yavaş gelişiyor. Yeni tüketici, kişiliğini yansıtan otantik ürünlerden hoşlanıyor. Çabuk karar değiştiriyor. Ma...
Faith Popcorn, ABD’nin en ünlü yönetim danışmanlarından... Son dönemde pazarlama konusundaki yaklaşımları, kadınlara yönelik çalışmalarıyla öne çıkıyor. “EVEolution-The Eight Truths of Marketing” (...
Son yıllarda tüketici marka ve ürün bombardımanı yaşıyor. Ardı ardına piyasaya verilen ürünlere, bir de internet faktörü eklendi. Değişen tüketici eğilimleriyle birleşince, bunlar marka sadakatini ...
İşin doğrusu, her şey perakende sektöründeki müthiş gelişmeyle başladı. Süper, hiper derken market sayısındaki artış, kendini ürün enflasyonuyla gösterdi. Son yıllarda neredeyse ürün lansmanı yağmu...