Pazarlama

Pazarlama

1 MARKADAN 700 FARKLI ÜRÜN

Bu trende en iyi alışverişe çıkınca, özellikle de süper marketlerde gözlemlemek mümkün. Şirketler, dağıtım, pazar payı, ciro artışı, tüketici ihtiyaçları, üretim kapasitesi ve marka yaratma gibi ka...

1 EYLÜL, 2004

Pazarlama

“AŞK”LI MARKALAR DAHA ÇOK SATIYOR

Kevin Roberts / Saatchi&Saatchi Dünya Başkanı    Kevin Roberts, Saatchi&Saatchi’nin dünya başkanı… “Pazarlamada marka devri kapandı, şimdi yeni bir dönem başlıyor” diye konuşuyor. Ona gor...

1 AĞUSTOS, 2004

Pazarlama

KARDEŞ MARKA KURALI İŞLİYOR!

Dünyadaki trend sürüyor. Türkiye’de de son birkaç yıldır hızlı gelişiyor. “Rakip markayı kendin yarat” anlayışıyla hareket eden firmaların çoğu hedeflerine ulaştı. Selpak’ın Solo’su, Parizien’in Mü...

1 AĞUSTOS, 2004

Pazarlama

"EN” VE “İLK” STRATEJİSİ

Aslında çok kullanılan kavramlardır. Günlük hayattan iş dünyasına her alanda “en” ya da “ilk” sıfatlarına çok sık rastlarız. Ancak, ünlü gurular, ürün ve marka yağmuru altında yaşadığımız bu dönemd...

1 TEMMUZ, 2004

Pazarlama

TÜRK YÖNETİCİLERE HAYATİ TAKTİKLER

Philip Kotler    Philip Kotler’i tanımayan yoktur. Bazı okuyucularımız üniversitedeki ders kitaplarından, bazıları söyleşilerinden, bir bölümü de kitaplarından tanıdı. “Pazarlamanın efsan...

1 TEMMUZ, 2004

Pazarlama

MARKADA “S, Ş”, ŞİRKETTE “A,B”

Yeni bir şirket kurdunuz. Ona bir isim arıyorsunuz. Ardından da bir markayı piyasaya sunacaksınız. Bir de marka ismine ihtiyacınız var. Peki, marka ya da şirketin isminin hangi harfle başlayacağını...

1 TEMMUZ, 2004

Pazarlama

MARKANIN “YAŞLISI OLUR MU?

Herkesin dikkatini çekmiştir. Sadece Türkiye’de değil, bütün dünyada bir “ürün ve marka” yağmuru yaşanıyor. Sürekli yeni lansmanlar yapılıyor, ardı ardına markalar piyasaya giriyor. Şirketler, bu y...

1 TEMMUZ, 2004

Pazarlama

YUMUŞAK YENİLİK DÖNEMİ BAŞLIYOR

Seth Godin / Pazarlama Gurusu    Pazarlama dünyası her türlü çılgınlığa, farklı fikre ve yaratıcı düşünceye açık. Önemli olan, binlerce benzer ürün arasında farklılaşıp kendini göstermek....

1 TEMMUZ, 2004

Pazarlama

BÜYÜMEDE YENİ ÜRÜNÜN PAYI ARTIYOR

Çok başarılı bir ürününüz var ve düzenli büyüyorsunuz… Satış ve kar rakamları sürekli artıyor. Peki hep aynı ürünle mi devam edeceksiniz? Yönetim uzmanları, “Her şirket, büyümesinin öne...

1 HAZİRAN, 2004

Pazarlama

BEN DE STRATEJİSİ GİDEREK YAYGINLAŞIYOR

Herkesin dikkatini çekmiştir. Market raflarında ya da mağaza vitrinlerinde yer alan birçok ürün birbirine çok benziyor. Pazarlama literatürüne “me-too” (ben de) stratejisi olarak geçen ...

1 MAYIS, 2004

Pazarlama

ESKİ MARKAYA YENİ BİR ŞANS

En ünlü örnek Volkswagen’den… Enfsanevi Beettle markasını, 30 yıl aradan sonra yeniledi ve piyasaya sundu. İngiliz Mini Cooper da benzerini yaptı. Benzer örnekler Türkiye’de de gö...

1 MAYIS, 2004

Pazarlama

EV DIŞI PAZARDA REKABET ARTIYOR

Türkiye’de son yıllarda “ev dışı tüketim” pazarından söz edilmeye başlandı. Çok yeni bir pazar. Ancak, 5.5 milyar dolar gibi bir büyüklüğe ulaştı. Restoran, otel, cafe, catering g...

1 MAYIS, 2004

Pazarlama

SON DÖNEMİN EN HIZLILARI

Bazılarını kampanyalar, TV reklamları nedeniyle yakından izliyoruz. Bir bölümü sessiz, ancak derinden gidiyor. Aralarında uzun süreli stratejinin meyvelerini toplayanlar da var. Sonuçta, markalar d...

1 NİSAN, 2004

Pazarlama

SON SÖZ ONLARIN

Çocuklarla alışverişe çıkıldığında harcama miktarı yüzde 64 artış gösteriyor. Çocukların yönlendiriciliği, raf dizaynından ürün çeşitliliğine kadar uzanıyor. RoperASW’nin yaptığı araştırmaya göre, ...

1 NİSAN, 2004

Pazarlama

OLGUN PAZARDA BÜYÜME TAKTİKLERİ

Fernando Trias de Bes / Yönetim Gurusu    Bir pazarda rekabet ediyorsunuz. Ürününüz ulaşabileceği büyüklüğü yakalamış, rekabet yoğunluğu nedeniyle gideceği fazla yer kalmamış. Ünlü yöneti...

1 NİSAN, 2004