Pazarlama

TÜRK YÖNETİCİLERE HAYATİ TAKTİKLER
Pazarlama

TÜRK YÖNETİCİLERE HAYATİ TAKTİKLER

Philip Kotler    Philip Kotler’i tanımayan yoktur. Bazı okuyucularımız üniversitedeki ders kitaplarından, bazıları söyleşilerinden, bir bölümü de kitaplarından tanıdı. “Pazarlamanın efsan...

1 TEMMUZ, 2004

MARKADA “S, Ş”, ŞİRKETTE “A,B”
Pazarlama

MARKADA “S, Ş”, ŞİRKETTE “A,B”

Yeni bir şirket kurdunuz. Ona bir isim arıyorsunuz. Ardından da bir markayı piyasaya sunacaksınız. Bir de marka ismine ihtiyacınız var. Peki, marka ya da şirketin isminin hangi harfle başlayacağını...

1 TEMMUZ, 2004

MARKANIN “YAŞLISI OLUR MU?
Pazarlama

MARKANIN “YAŞLISI OLUR MU?

Herkesin dikkatini çekmiştir. Sadece Türkiye’de değil, bütün dünyada bir “ürün ve marka” yağmuru yaşanıyor. Sürekli yeni lansmanlar yapılıyor, ardı ardına markalar piyasaya giriyor. Şirketler, bu y...

1 TEMMUZ, 2004

YUMUŞAK YENİLİK DÖNEMİ BAŞLIYOR
Pazarlama

YUMUŞAK YENİLİK DÖNEMİ BAŞLIYOR

Seth Godin / Pazarlama Gurusu    Pazarlama dünyası her türlü çılgınlığa, farklı fikre ve yaratıcı düşünceye açık. Önemli olan, binlerce benzer ürün arasında farklılaşıp kendini göstermek....

1 TEMMUZ, 2004

BÜYÜMEDE YENİ ÜRÜNÜN PAYI ARTIYOR
Pazarlama

BÜYÜMEDE YENİ ÜRÜNÜN PAYI ARTIYOR

Çok başarılı bir ürününüz var ve düzenli büyüyorsunuz… Satış ve kar rakamları sürekli artıyor. Peki hep aynı ürünle mi devam edeceksiniz? Yönetim uzmanları, “Her şirket, büyümesinin öne...

1 HAZİRAN, 2004

BEN DE STRATEJİSİ GİDEREK YAYGINLAŞIYOR
Pazarlama

BEN DE STRATEJİSİ GİDEREK YAYGINLAŞIYOR

Herkesin dikkatini çekmiştir. Market raflarında ya da mağaza vitrinlerinde yer alan birçok ürün birbirine çok benziyor. Pazarlama literatürüne “me-too” (ben de) stratejisi olarak geçen ...

1 MAYIS, 2004

ESKİ MARKAYA YENİ BİR ŞANS
Pazarlama

ESKİ MARKAYA YENİ BİR ŞANS

En ünlü örnek Volkswagen’den… Enfsanevi Beettle markasını, 30 yıl aradan sonra yeniledi ve piyasaya sundu. İngiliz Mini Cooper da benzerini yaptı. Benzer örnekler Türkiye’de de gö...

1 MAYIS, 2004

EV DIŞI PAZARDA REKABET ARTIYOR
Pazarlama

EV DIŞI PAZARDA REKABET ARTIYOR

Türkiye’de son yıllarda “ev dışı tüketim” pazarından söz edilmeye başlandı. Çok yeni bir pazar. Ancak, 5.5 milyar dolar gibi bir büyüklüğe ulaştı. Restoran, otel, cafe, catering g...

1 MAYIS, 2004

SON DÖNEMİN EN HIZLILARI
Pazarlama

SON DÖNEMİN EN HIZLILARI

Bazılarını kampanyalar, TV reklamları nedeniyle yakından izliyoruz. Bir bölümü sessiz, ancak derinden gidiyor. Aralarında uzun süreli stratejinin meyvelerini toplayanlar da var. Sonuçta, markalar d...

1 NİSAN, 2004

SON SÖZ ONLARIN
Pazarlama

SON SÖZ ONLARIN

Çocuklarla alışverişe çıkıldığında harcama miktarı yüzde 64 artış gösteriyor. Çocukların yönlendiriciliği, raf dizaynından ürün çeşitliliğine kadar uzanıyor. RoperASW’nin yaptığı araştırmaya göre, ...

1 NİSAN, 2004

OLGUN PAZARDA BÜYÜME TAKTİKLERİ
Pazarlama

OLGUN PAZARDA BÜYÜME TAKTİKLERİ

Fernando Trias de Bes / Yönetim Gurusu    Bir pazarda rekabet ediyorsunuz. Ürününüz ulaşabileceği büyüklüğü yakalamış, rekabet yoğunluğu nedeniyle gideceği fazla yer kalmamış. Ünlü yöneti...

1 NİSAN, 2004

İLK OLMAK YETERLİ Mİ?
Pazarlama

İLK OLMAK YETERLİ Mİ?

Sektördeki fırsatı görüp, ilk yatırımı yapan oldunuz. “Erken kalkan çok yol alır” atasözünü haklı çıkarma peşindesiniz… Ancak, yapılan araştırmalar, sektör ya da ürün grubunda “ilk” olmanın, liderl...

1 MART, 2004

HANGİ ÜRÜNE FAZLA ÖDENİR
Pazarlama

HANGİ ÜRÜNE FAZLA ÖDENİR

Tüketicilerin davranışlarındaki eğilimin adı tam konulmuş değil. Bazıları “değer” alışverişi, bazıları “statü arayışı” diyor. Ancak, işin özünde, basit ürünleri ucuza alma, otomobil, saat ve elektr...

1 MART, 2004

MARKADA İLK 7 KURALI
Pazarlama

MARKADA İLK 7 KURALI

Belki çoğumuz bu yönü hiç düşünmemişimizdir. Telefon numaralı 7 rakamlı, dünyanın 7 harikası var, Pamuk Prenses’in 7 cücesi var. Dünyanın önde gelen yönetim gurularından Steve Rivkin’a göre, bu bir...

1 ŞUBAT, 2004

ÜRÜN SUNUMUNDA FARK YARATANLAR
Pazarlama

ÜRÜN SUNUMUNDA FARK YARATANLAR

Piyasaya ürün sunmak, sonraki dönemde başarının önemli unsurlarından biri… Bu süreci iyi yönetip, stratejiyi doğru oluşturanlar hedefe daha kolay ulaşıyor. Son 1 yılda her sektörden çok sayıda ürün...

1 OCAK, 2004

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.