Pazarlama

Pazarlama

Ürün Yenilikçiliğiyle Mor İnek Olunabilir

Al Ries, dünyanın ünlü pazarlama gurularından… Son dönemde “farklılaşma” üzerine çalışıyor. Yeni kitabı “The Origin of Brands” (Markaların Kökeni) de bu konuya yeni bir yaklaşım getiriyor, “ürün ...

1 EKİM, 2004

Pazarlama

Kitlesel Özelleştirme Yaklaşımı Yükseliyor

Geçmişte kitlelere yönelik ürünlerin ancak “kitlesel pazarlamayla” sunulabileceği düşünülürdü. Pazarlama yöneticileri de bu yönde stratejiler geliştirirdi. Oysa şimdi yeni teknoloji ve sayıca artan...

1 EKİM, 2004

Pazarlama

En önemli tehdit Marka Gevezeliği

Don E. Schultz, dünyanın en önemli pazarlama gurularından… “Brand Babble” (Marka Gevezeliği) adlı kitabıyla marka yaratma ve markayı koruma anlayışına yeni bir bakış getiriyor. “Eğer müşteriler içi...

1 EYLÜL, 2004

Pazarlama

Jenerik Markanın Sonu mu Geliyor

Bir zamanlar bazı ürünleri, marka isimleriyle tanırdık. Margarine “Sana”, kağıt mendile “Selpak”, bluejean’e “Kot”, tüpgaza da Aygaz derdik. Bu markalar, pazarlama diliyle, “jenerik” haline gelmiş ...

1 EYLÜL, 2004

Pazarlama

1,2,3,7 Stratejisi

Başlık biraz tuhaf geldi. “Bunca yaklaşım, trend arasına yeni biri daha mı katıldı?” diye sordunuz. Ancak, gerçekten de gıdadan temizliğe, bankacılıktan telekomünikasyona, neredeyse her sektör ya d...

1 EYLÜL, 2004

Pazarlama

1 Markadan 700 Farklı Ürün

Bu trende en iyi alışverişe çıkınca, özellikle de süper marketlerde gözlemlemek mümkün. Şirketler, dağıtım, pazar payı, ciro artışı, tüketici ihtiyaçları, üretim kapasitesi ve marka yaratma gibi ka...

1 EYLÜL, 2004

Pazarlama

“Aşk”lı Markalar Daha Çok Satıyor

Kevin Roberts / Saatchi&Saatchi Dünya Başkanı    Kevin Roberts, Saatchi&Saatchi’nin dünya başkanı… “Pazarlamada marka devri kapandı, şimdi yeni bir dönem başlıyor” diye konuşuyor. Ona gor...

1 AĞUSTOS, 2004

Pazarlama

Kardeş Marka Kuralı İşliyor!

Dünyadaki trend sürüyor. Türkiye’de de son birkaç yıldır hızlı gelişiyor. “Rakip markayı kendin yarat” anlayışıyla hareket eden firmaların çoğu hedeflerine ulaştı. Selpak’ın Solo’su, Parizien’in Mü...

1 AĞUSTOS, 2004

Pazarlama

"En” ve “İlk” Stratejisi

Aslında çok kullanılan kavramlardır. Günlük hayattan iş dünyasına her alanda “en” ya da “ilk” sıfatlarına çok sık rastlarız. Ancak, ünlü gurular, ürün ve marka yağmuru altında yaşadığımız bu dönemd...

1 TEMMUZ, 2004

Pazarlama

Türk Yöneticilere Hayati Taktikler

Philip Kotler    Philip Kotler’i tanımayan yoktur. Bazı okuyucularımız üniversitedeki ders kitaplarından, bazıları söyleşilerinden, bir bölümü de kitaplarından tanıdı. “Pazarlamanın efsan...

1 TEMMUZ, 2004

Pazarlama

Markada “S, Ş”, Şirkette “A,B”

Yeni bir şirket kurdunuz. Ona bir isim arıyorsunuz. Ardından da bir markayı piyasaya sunacaksınız. Bir de marka ismine ihtiyacınız var. Peki, marka ya da şirketin isminin hangi harfle başlayacağını...

1 TEMMUZ, 2004

Pazarlama

Markanın “Yaşlısı Olur Mu?

Herkesin dikkatini çekmiştir. Sadece Türkiye’de değil, bütün dünyada bir “ürün ve marka” yağmuru yaşanıyor. Sürekli yeni lansmanlar yapılıyor, ardı ardına markalar piyasaya giriyor. Şirketler, bu y...

1 TEMMUZ, 2004

Pazarlama

Yumuşak Yenilik Dönemi Başlıyor

Seth Godin / Pazarlama Gurusu    Pazarlama dünyası her türlü çılgınlığa, farklı fikre ve yaratıcı düşünceye açık. Önemli olan, binlerce benzer ürün arasında farklılaşıp kendini göstermek....

1 TEMMUZ, 2004

Pazarlama

Büyümede Yeni Ürünün Payı Artıyor

Çok başarılı bir ürününüz var ve düzenli büyüyorsunuz… Satış ve kar rakamları sürekli artıyor. Peki hep aynı ürünle mi devam edeceksiniz? Yönetim uzmanları, “Her şirket, büyümesinin öne...

1 HAZİRAN, 2004

Pazarlama

Ben de Stratejisi Giderek Yaygınlaşıyor

Herkesin dikkatini çekmiştir. Market raflarında ya da mağaza vitrinlerinde yer alan birçok ürün birbirine çok benziyor. Pazarlama literatürüne “me-too” (ben de) stratejisi olarak geçen ...

1 MAYIS, 2004