Pazarlama

ŞEHİRDEKİLERİN MARKA STRATEJİSİ
Pazarlama

ŞEHİRDEKİLERİN MARKA STRATEJİSİ

Hilton, Ritz Carlton, Conrad Hilton, Divan ve diğerleri… Türkiye’nin “şehir” otelleri arasında marka konusunda öne çıkan bu tesislerinin hepsinin ayrı bir stratejisi var. Bazıları “marka oluşturmak...

1 MART, 2006

"BLOG PAZARLAMA" NASIL PARAYA DÖNÜŞÜR?
Pazarlama

"BLOG PAZARLAMA" NASIL PARAYA DÖNÜŞÜR?

General Motors, Microsoft, Boeing, Disney… Bunlar pazarlamada blogları kullanan şirketlerden yalnızca birkaçı. “Blog Marketing” kitabının yazarı Jeremy Wright, “Her konuda her tür yorumun yer aldığ...

1 ŞUBAT, 2006

MÜŞTERİ NE KADAR BEKLER?
Pazarlama

MÜŞTERİ NE KADAR BEKLER?

Otomobil alımı, banka işlemi, tüpgaz siparişi, poliçe satın alma, call center arama ve diğerleri… Müşterinin şirketlerle ilişkilerinde hep bir “bekleme” zorunluluğu ortaya çıkıyor. Ancak, bazı şirk...

1 ŞUBAT, 2006

RAKİPLER GÖZALTINDA
Pazarlama

RAKİPLER GÖZALTINDA

Microsoft, Sun, IBM, Fortis, Apple, Finansbmank ve diğerleri… Bazıları Türkiye’den, bir bölümü de ABD’den… Bu şirketlerin ortak özellikleri “rakiplerini izleme konusunda” güçlü stratejilerinin olma...

1 OCAK, 2006

SİSOMO ÇAĞI BAŞLIYOR
Pazarlama

SİSOMO ÇAĞI BAŞLIYOR

Pazarlamada hızlı bir değişim yaşanıyor. Sadece geçtiğimiz 10 yıl içinde bilgi ekonomisi, deneyim ekonomisi ve cazibe ekonomisi birbiri ardına yaşandı. Şimdi ise Saatchi Saathci’nin dünya CEO’su Ke...

1 OCAK, 2006

ÜNLÜ KULLANIMI YÜZDE 70’E ULAŞTI
Pazarlama

ÜNLÜ KULLANIMI YÜZDE 70’E ULAŞTI

Pazarlama gurusu Philip Kotler, “Şirketler, kendi adlarını parlatmak için ünlülerin havalarını ödünç almaya başladılar” diyor. Rakamlar da Kotler’in bu saptamasını haklı çıkarıyor. Bugün Amerika’da...

1 OCAK, 2006

"MODA MARKA" NASIL YARATILIR?
Pazarlama

"MODA MARKA" NASIL YARATILIR?

İspanyol Zara markasını bilmeyen yoktur… Küçük bir girişimden dünya markasına dönüşmesi nedeniyle çok sayıda kitaba konu oldu, yönetim danışmanları tarafından incelendi. İngiliz gazeteci Mark Tunga...

1 EKİM, 2005

MÜŞTERİ YÖNETİMİNDE 10 ÖLDÜRÜCÜ HATA
Pazarlama

MÜŞTERİ YÖNETİMİNDE 10 ÖLDÜRÜCÜ HATA

Kâra ulaşmanın yolu müşterileriniz ile olan ilişkilere “tutku” katmaktan geçiyor. Müşteri ilişkileri alanında uzman bir isim olan Lior Arussy, bu tezin ateşli bir savunucusu. Bu konuda çok sayıda k...

1 EYLÜL, 2005

AMBALAJIN SATIŞ GÜCÜ YÜZDE 70
Pazarlama

AMBALAJIN SATIŞ GÜCÜ YÜZDE 70

Ambalaj, en etkin ve ekonomik pazarlama araçlarından biri… Ancak, CB’a Design Solutions’un CEO’su Zdenek Kucera’ya göre iş uygulamaya geldiğinde bu anlayış sözde kalıyor. Yöneticiler hala en büyük ...

1 EYLÜL, 2005

YENİ ÜRÜN SUNUMUNA HIZ LİMİTİ GEREKLİ Mİ?
Pazarlama

YENİ ÜRÜN SUNUMUNA HIZ LİMİTİ GEREKLİ Mİ?

Dünyada trend tersine döndü. Unilever, Kraft gibi hızlı tüketim şirketleri ürün sayısını azaltıp, odaklanma yöntemiyle büyümeyi tercih ederken, Türkiye’de her sektörde “yeni ürün” yarışı öne çıkıyo...

1 EYLÜL, 2005

MARKA İSMİ DEĞİŞİR Mİ?
Pazarlama

MARKA İSMİ DEĞİŞİR Mİ?

“Çarşı” mağazaları, çok katlı mağazacılığın ilk örneklerindendi ama grup, yeni dönemde rekabete “Boyner” adıyla devam etmeye karar verdi ! Tofaş’ların Fiat’a dönüşmesi ise önemli bir strateji değiş...

1 AĞUSTOS, 2005

MÜŞTERİYİ DİNLEYİP PARA KAZANIYORLAR
Pazarlama

MÜŞTERİYİ DİNLEYİP PARA KAZANIYORLAR

Son dönemde çok sayıda yönetim uzmanı “tüketiciyle ortaklaşa değer yaratma”nın önemine dikkat çekiyor. Bu konuda C.K Prahalad ve Eric Von Hippel gibi ünlü isimler başı çekiyor. Onlara göre, gelecek...

1 MAYIS, 2005

KÖTÜ MÜŞTERİM LÜTFEN GİDER MİSİN?
Pazarlama

KÖTÜ MÜŞTERİM LÜTFEN GİDER MİSİN?

Şirketler “kârlı” müşteriyi takip ederken, madalyonun öbür yüzüne de bakıyor. Kâr getiren müşterilerinin yanında bir de “kötü müşteri” olarak adlandırdıkları, kârlı olmayan müşterileri var. Hatta b...

1 MAYIS, 2005

YENİ AMBALAJ SATIŞI KATLAR MI?
Pazarlama

YENİ AMBALAJ SATIŞI KATLAR MI?

Rakamlar tabloyu daha açık ortaya koyuyor… Dimes, yeni ambalajıyla satışlarını yüzde 100 artırdı. Banvit, jumbo sosiste, ambalaj değişimi ile yüzde 44, Danone ise yoğurtta yüzde 30 satış artışı yak...

1 NİSAN, 2005

5 BOYUTA GEÇİŞ DÖNEMİ
Pazarlama

5 BOYUTA GEÇİŞ DÖNEMİ

Bir otomobilin kendine özgü bir kokusu, yazılımın sesi, diş macununun lezzeti olabilir mi? Dünyanın önde gelen marka uzmanlarından Martin Lindstrom, “mutlaka olmalı” diyor… Ona göre, artık markada ...

1 NİSAN, 2005

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.