Pazarlama

CEO’LAR MARKALARINI YÖNETMEYİ BİLMİYOR
Pazarlama

CEO’LAR MARKALARINI YÖNETMEYİ BİLMİYOR

Ünlü pazarlama gurusu Don Schultz, şirketlerin artık markalaşmaktan kaçamayacaklarını söylüyor. Ancak, bunun önünde engeller olduğunu belirtiyor. Kısa vadeli bakış ve CEO’ların maddi olmayan varlık...

1 OCAK, 2007

1 DOLARLIK YATIRIM 11.49 DOLAR GETİRİYOR
Pazarlama

1 DOLARLIK YATIRIM 11.49 DOLAR GETİRİYOR

Eve ya da ofise gelen onlarca posta… Email kutusuna düşen yüzlerce gönderi… Son yıllarda doğrudan pazarlamanın bu araçlarının etkisiz olduğuna, önemli bölümünün çöpe gittiğine yönelik g...

1 EYLÜL, 2006

AVRUPA’DA OEM’E DEVAM, DOĞU’DA MARKAYA YATIRIM
Pazarlama

AVRUPA’DA OEM’E DEVAM, DOĞU’DA MARKAYA YATIRIM

1999-2005 arasında Vestel Pazarlama’nın genel müdürlüğünü yürüten Levent Hatay, 2005 yılı sonunda Vestel’de Rusya, Bağımsız Devletler Topluluğu ve Orta Doğu’da markalaşmadan sorumlu icra kurulu üye...

6 HAZİRAN, 2006

BAŞARILAR TESADÜF MÜ?
Pazarlama

BAŞARILAR TESADÜF MÜ?

Başarıların, özellikle dünya çapında örnek alınabilecek nitelikte olanların “tesadüfen” olmadıklarına inanırım. Önemli bölümünün arkasında derin bir strateji, yaratıcılık, fark yaratma gibi unsurla...

1 HAZİRAN, 2006

MUTSUZ MÜŞTERİ  23 YIL KONUŞUR
Pazarlama

MUTSUZ MÜŞTERİ 23 YIL KONUŞUR

Müşteri edinmenin, mevcut müşteriyi elde tutmaktan daha pahalı olduğunu biliyoruz. Araştırmalar, bu oranın 10 kata kadar çıktığını gösteriyor. Ancak, bir de “müşteriyi mutsuz” yapıp elde tutamamak ...

1 HAZİRAN, 2006

TÜRKİYE’NİN  EN GÜÇLÜ  MARKALARI
Pazarlama

TÜRKİYE’NİN EN GÜÇLÜ MARKALARI

Markalaşmanın önemi artıyor, şirketlerin de buna yönelik yatırımları hız kazanıyor. Bu konuya ışık tutmak, markaların gücünü ve değerini ortaya koymak amacıyla da dünyada çok sayıda araştırma hazır...

1 NİSAN, 2006

“KÂRLILIK MARKA DEĞERİYLE ARTIYOR”
Pazarlama

“KÂRLILIK MARKA DEĞERİYLE ARTIYOR”

Brand Finance Avrupa’nın en önemli marka danışmanlık şirketlerinden biri. Özellikle marka değerleme konusuna odaklanan şirket, Danone, easyJet, Vodafone gibi dünya devlerine hizmet veriyor. Şirketi...

1 NİSAN, 2006

HANGİ SEKTÖRDE  MARKA DAHA ÖNEMLİ?
Pazarlama

HANGİ SEKTÖRDE MARKA DAHA ÖNEMLİ?

“Kanser ilacını bulan şirketin marka değeri hiçbir zaman önemli olmayacak”… Bu sözler son dönemin en fazla ses getiren kitaplarından “Marka Değerini Yaratmak” (Building Brand Value) adlı kitabın ya...

1 NİSAN, 2006

MÜŞTERİ İZLEME REKORU KİMDE?
Pazarlama

MÜŞTERİ İZLEME REKORU KİMDE?

Aslında Türkiye’de şirketler müşterilerini izlemeye 90’lı yılların sonlarında başladılar. Ancak bu iş için gerekli teknolojik ve bilgi birikimi altyapısına ulaşmaları zaman aldı. Çoğu son birkaç yı...

1 NİSAN, 2006

KAR ARTIRAN YENİ FİYAT MODELİ
Pazarlama

KAR ARTIRAN YENİ FİYAT MODELİ

Fiyat belirlemede en klasik yöntem, maliyetin üzerine bir marj koymaktır. Rakibe göre fiyat belirleme yöntemi de yıllarca kullanıldı. Ancak, artık rekabetin yapısı değişiyor, kar etmek zorlaşıyor. ...

1 MART, 2006

SADAKAT MİT’LERİ ŞİRKET BATIRIR MI?
Pazarlama

SADAKAT MİT’LERİ ŞİRKET BATIRIR MI?

Dünya çapında müşteri sadakati programlarına harcanan para, yılda 100 milyar dolara yaklaşıyor. Ancak, bu yatırımın geri dönüşü her zaman alınamıyor. “Loyalty Myths” kitabının yazarlarından Lerzan ...

1 MART, 2006

EN ÇOK HATAYI YAPAN NEDEN HEP KAZANIR?
Pazarlama

EN ÇOK HATAYI YAPAN NEDEN HEP KAZANIR?

Richard Farson, "Whoever Makes the Most Mistakes Wins” (En Çok Hatayı Yapan Kazanır) adlı kitabın yazarı. Bu çalışmasında, başarıya ilişkin yeni bir yaklaşım sunuyor. Risk almadan, ilk önce başarıs...

1 MART, 2006

MARKA OLMANIN 10 ALTIN KURALI
Pazarlama

MARKA OLMANIN 10 ALTIN KURALI

Türkiye, Türkiye turizmde müthiş bir ivme yakaladı. Turist sayısı 20 milyonu geçti, gelirler 18 milyar dolara yaklaştı. Her yıl neredeyse 80 bin yeni yatak hizmete giriyor. Böyle bir ortamda Türkiy...

1 MART, 2006

TÜRKİYE’NİN TURİZM MARKALARI
Pazarlama

TÜRKİYE’NİN TURİZM MARKALARI

Capital, Türkiye’de turizm markalarına dikkat çekmek amacıyla özel bir çalışma yaptı. Önce GFK Türkiye şirketine bir araştırma hazırlattı. 20 ilde, 1230 kişiyle gerçekleştirilen araştırmanın ardınd...

1 MART, 2006

“TÜRKİYE’YE ÖZGÜ MARKA YARATIN”
Pazarlama

“TÜRKİYE’YE ÖZGÜ MARKA YARATIN”

Otel ve konaklama sektöründe markalaşmaya dönük soruşturmamıza, Lippincott Mercer, dünyanın önde gelen danışmanlık şirketlerinden… “Kurumsal markalaşma”, “şirket kimliği” ve “marka stratejileri” ko...

1 MART, 2006

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.