Un, tuz, şeker, kahve, pirinç…Çoğu milyonlarca hanenin vazgeçilmez ürünü... İktisadi açıdan arzı fazla olan ürünler kategorisine giriyor, “commodity” olarak adlandırılıyorlar. Şimdi ise Starb...
Türkiye’de alışveriş merkezi sayısı 150 civarında. Haziran 2007 itibariyle toplam kredi kartı sayısı 34 milyona ulaştı. 17 milyon kişinin kredi kartı olduğu tahmin ediliyor. Krediler içinde bireyse...
Pazarlamada işin sırrı uzun zaman önce değişti. Artık başarıyı gösteren müşterinin ne kadar alışveriş yaptığı değil. Hatta müşteri sayısının fazla olması bile, şirketin performansını olumlu etkilem...
Dünyanın en değerli markası Coca-Cola, Pepsi ve Cola Turka’nın yarattığı kıskaç karşısında yerini korumak için, pazarlamanın tüm bileşenlerini mükemmel bir biçimde kullanmaya devam ediyor. Irak’tak...
Yüzyıllardır kırmızı; ateşi, hırsı, tansiyonu simgeler. Bu nedenle dikkat çekmek isteyenlerin vazgeçilmez rengidir. Bakışları kendi üstünde toplamak isteyen herkes kırmızının gücünü kullanmaktan çe...
Son 5 yılda şirket sayısı arttı, ürünler çeşitlendi, müşteriyle iletişimin kuralları adeta evrim geçirdi. Tüm bunların sonucunda artan rekabet müşteriye ulaşımı daha maliyetli hale getirdi. Özel sa...
Martin Roll, stratejik markalaşma konusunda dünyanın en önemli şirketi Venture Republic’in CEO’su. Fortune 500’ün zirvesindeki markalara uluslararası markalaşma konusunda danışmanlık veriyor. Son d...
Aslında sürpriz değil. Apple Türkiye’nin cirosunun yüzde 20’si iPod’dan geliyor. Pazarda salça ve konserve kategorilerinde de ön planda olan Tamek’in cirosundan en fazla payı yüzde 51 ile meyve suy...
Ekonomideki değişim ve rekabet koşullarının ağırlaşması markaların pozisyonunu da etkiledi. Beyaz eşyadan, akaryakıta, gıdadan finansa birçok sektörden değişime yanıt vermek isteyen markalar yenide...
Ürün ve fiyatın aşağı yukarı standart olduğu akaryakıt işinde farklılaşmak kolay değil. Bu nedenle sektördeki şirketler istasyonlarında sundukları hizmetleri çeşitlendirerek müşterilerin farklı iht...
Türkiye’de yaklaşık 17 milyon hane var. Bu hanelerin 14 milyonunda bulaşık makinesi, 16 milyonunda bilgisayar ve 16 milyonun da ise klima yok. 7 milyon hanenin ise herhangi bir bankayla iletişimi y...
Ünlü pazarlama gurusu Don Schultz, şirketlerin artık markalaşmaktan kaçamayacaklarını söylüyor. Ancak, bunun önünde engeller olduğunu belirtiyor. Kısa vadeli bakış ve CEO’ların maddi olmayan varlık...
Eve ya da ofise gelen onlarca posta… Email kutusuna düşen yüzlerce gönderi… Son yıllarda doğrudan pazarlamanın bu araçlarının etkisiz olduğuna, önemli bölümünün çöpe gittiğine yönelik g...
1999-2005 arasında Vestel Pazarlama’nın genel müdürlüğünü yürüten Levent Hatay, 2005 yılı sonunda Vestel’de Rusya, Bağımsız Devletler Topluluğu ve Orta Doğu’da markalaşmadan sorumlu icra kurulu üye...
Başarıların, özellikle dünya çapında örnek alınabilecek nitelikte olanların “tesadüfen” olmadıklarına inanırım. Önemli bölümünün arkasında derin bir strateji, yaratıcılık, fark yaratma gibi unsurla...