Pazarlama

Pazarlama

ŞİRKETLERİN LOKOMOTİFİ!

Aslında sürpriz değil. Apple Türkiye’nin cirosunun yüzde 20’si iPod’dan geliyor. Pazarda salça ve konserve kategorilerinde de ön planda olan Tamek’in cirosundan en fazla payı yüzde 51 ile meyve suy...

1 HAZİRAN, 2007

Pazarlama

YENİDEN MARKA YARATMA LİGİ!

Ekonomideki değişim ve rekabet koşullarının ağırlaşması markaların pozisyonunu da etkiledi. Beyaz eşyadan, akaryakıta, gıdadan finansa birçok sektörden değişime yanıt vermek isteyen markalar yenide...

1 HAZİRAN, 2007

Pazarlama

PAZARLAMANIN YÜKSELEN ADRESİ

Ürün ve fiyatın aşağı yukarı standart olduğu akaryakıt işinde farklılaşmak kolay değil. Bu nedenle sektördeki şirketler istasyonlarında sundukları hizmetleri çeşitlendirerek müşterilerin farklı iht...

1 MART, 2007

Pazarlama

ŞİRKETLERİN GÖZÜ TÜKETMEYENLERDE

Türkiye’de yaklaşık 17 milyon hane var. Bu hanelerin 14 milyonunda bulaşık makinesi, 16 milyonunda bilgisayar ve 16 milyonun da ise klima yok. 7 milyon hanenin ise herhangi bir bankayla iletişimi y...

1 ŞUBAT, 2007

Pazarlama

CEO’LAR MARKALARINI YÖNETMEYİ BİLMİYOR

Ünlü pazarlama gurusu Don Schultz, şirketlerin artık markalaşmaktan kaçamayacaklarını söylüyor. Ancak, bunun önünde engeller olduğunu belirtiyor. Kısa vadeli bakış ve CEO’ların maddi olmayan varlık...

1 OCAK, 2007

Pazarlama

1 DOLARLIK YATIRIM 11.49 DOLAR GETİRİYOR

Eve ya da ofise gelen onlarca posta… Email kutusuna düşen yüzlerce gönderi… Son yıllarda doğrudan pazarlamanın bu araçlarının etkisiz olduğuna, önemli bölümünün çöpe gittiğine yönelik g...

1 EYLÜL, 2006

Pazarlama

AVRUPA’DA OEM’E DEVAM, DOĞU’DA MARKAYA YATIRIM

1999-2005 arasında Vestel Pazarlama’nın genel müdürlüğünü yürüten Levent Hatay, 2005 yılı sonunda Vestel’de Rusya, Bağımsız Devletler Topluluğu ve Orta Doğu’da markalaşmadan sorumlu icra kurulu üye...

6 HAZİRAN, 2006

Pazarlama

BAŞARILAR TESADÜF MÜ?

Başarıların, özellikle dünya çapında örnek alınabilecek nitelikte olanların “tesadüfen” olmadıklarına inanırım. Önemli bölümünün arkasında derin bir strateji, yaratıcılık, fark yaratma gibi unsurla...

1 HAZİRAN, 2006

Pazarlama

MUTSUZ MÜŞTERİ 23 YIL KONUŞUR

Müşteri edinmenin, mevcut müşteriyi elde tutmaktan daha pahalı olduğunu biliyoruz. Araştırmalar, bu oranın 10 kata kadar çıktığını gösteriyor. Ancak, bir de “müşteriyi mutsuz” yapıp elde tutamamak ...

1 HAZİRAN, 2006

Pazarlama

TÜRKİYE’NİN EN GÜÇLÜ MARKALARI

Markalaşmanın önemi artıyor, şirketlerin de buna yönelik yatırımları hız kazanıyor. Bu konuya ışık tutmak, markaların gücünü ve değerini ortaya koymak amacıyla da dünyada çok sayıda araştırma hazır...

1 NİSAN, 2006

Pazarlama

“KÂRLILIK MARKA DEĞERİYLE ARTIYOR”

Brand Finance Avrupa’nın en önemli marka danışmanlık şirketlerinden biri. Özellikle marka değerleme konusuna odaklanan şirket, Danone, easyJet, Vodafone gibi dünya devlerine hizmet veriyor. Şirketi...

1 NİSAN, 2006

Pazarlama

HANGİ SEKTÖRDE MARKA DAHA ÖNEMLİ?

“Kanser ilacını bulan şirketin marka değeri hiçbir zaman önemli olmayacak”… Bu sözler son dönemin en fazla ses getiren kitaplarından “Marka Değerini Yaratmak” (Building Brand Value) adlı kitabın ya...

1 NİSAN, 2006

Pazarlama

MÜŞTERİ İZLEME REKORU KİMDE?

Aslında Türkiye’de şirketler müşterilerini izlemeye 90’lı yılların sonlarında başladılar. Ancak bu iş için gerekli teknolojik ve bilgi birikimi altyapısına ulaşmaları zaman aldı. Çoğu son birkaç yı...

1 NİSAN, 2006

Pazarlama

KAR ARTIRAN YENİ FİYAT MODELİ

Fiyat belirlemede en klasik yöntem, maliyetin üzerine bir marj koymaktır. Rakibe göre fiyat belirleme yöntemi de yıllarca kullanıldı. Ancak, artık rekabetin yapısı değişiyor, kar etmek zorlaşıyor. ...

1 MART, 2006

Pazarlama

SADAKAT MİT’LERİ ŞİRKET BATIRIR MI?

Dünya çapında müşteri sadakati programlarına harcanan para, yılda 100 milyar dolara yaklaşıyor. Ancak, bu yatırımın geri dönüşü her zaman alınamıyor. “Loyalty Myths” kitabının yazarlarından Lerzan ...

1 MART, 2006