Pazarlama

Pazarlama

MÜZEDEN GELEN DERS

Robert McMath, yeni ürün geliştirme ve pazarlama uzmanı. Ancak, hiçbir uzmanda olmayan bir özelliğe sahip. ABD’de kurduğu “Yeni Ürün Müzesi” ile dikkatleri üzerine topluyor. 37 yılda, 70 bin başarı...

1 MART, 2002

Pazarlama

FARKLILAŞMAYI ANLAMA ZAMANI

Prof. Dr. Arman Kırım / FED Training Yönetim Kurulu Başkanı İş dünyasında onlarca şirket, yüzlerce yöneticiye eğitim veren Arman Kırım, mart ayında çok önemli bir konuda konferans verecek. Capita...

1 MART, 2002

Pazarlama

“İLK ÜÇ” KURALI

Jagdish Sheth ve Rajendra Sisoda isimleri büyük bir olasılıkla tek başına bir şey ifade etmiyordur. ABD’li iki profesörü farklı kılan, geçtiğimiz günlerde yayınladıkları kitap oldu. Yılların emeğiy...

1 ŞUBAT, 2002

Pazarlama

BENİM MÜŞTERİM ÇOK DAHA KARLI

İşin sırrı, ünlü pazarlama gurusu Don Peppers’in değerlendirmesinde yatıyor. Ona göre, pazarlama, karlı müşteriyi çekme sanatıdır. İşte bu gerçeği, özellikle son yıllarda gören şirketler, karlı ola...

1 OCAK, 2002

Pazarlama

BÜYÜK HATALARDAN PAZARLAMA DERSLERİ

Jack Trout / Pazarlama Uzmanı   Jack Trout, ABD’nin önde gelen pazarlama uzmanlarından... GM’de başladığı iş hayatında, çeşitli şirketlerde başarılı işlere imza attı, ardından Al Ries’la pa...

1 OCAK, 2002

Pazarlama

YENİ TÜKETİCİYİ İYİ ANLAYIN

Son dönemin gözde deyimini hepimiz biliyoruz; “Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak”... Bunu tüketici cephesine de bir ölçüde aktarmak mümkün... “Bildiğimiz tüketici yok artık”... Gerçekten de bi...

1 EKİM, 2001

Pazarlama

PAZARLAMADA ‘GONZO’ YAKLAŞIMI

Christopher Locke İnternet, özellikle de yeni ekonomi rüzgarı, beraberinde yeni yaklaşımlar da getiriyor. Pazarlamadan şirket yönetimine, her alanda etkisini gösteren bu yaklaşımlara, yeni bir da...

1 EKİM, 2001

Pazarlama

PAZARLAMADA “POP” YÖNTEMİ

Yaz sıcağında şehrin kalabalık caddelerinden birinde, bunalmış biçimde yürüyorsunuz. Hemen oracıkta size sunulan bir bardak soğuk içeceğe “hayır” demezsiniz değil mi? İşte bunu fark eden pazarlamac...

1 EKİM, 2001

Pazarlama

TÜKETİCİDEKİ DEĞİŞİMİN ANALİZİ

Prof. Dr. Güliz Ger / Bilkent Üniversitesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Güliz Ger, Bilkent Üniversitesi İşletme Bölümü öğretim üyelerinden... Aynı zamanda Geçiş Toplumları Araştırma Mer...

1 EYLÜL, 2001

Pazarlama

KADIN ETKİSİ

Son yıllarda iş dünyasında,özellikle ekonomik aktivitelerde kadının inanılmaz yükselişi var. Şirket yönetiminden patronluğa, tüketimdeki paylarından trend belirleyici olmalarına, “etkileri” hızla a...

1 EYLÜL, 2001

Pazarlama

“SADIK MÜŞTERİLER DAHA FAZLA ÖDÜYOR”

Dave Stauffer / Yönetim Uzmanı Dave Stauffer, son dönemin öne çıkan yönetim uzmanlarından... Ünlü Harvard Business Review’da araştırmaları yayınlanıyor. Uzmanlık alanı müşteri odaklık ve müşteri ...

1 EYLÜL, 2001

Pazarlama

GÜÇ LİDERDE

Yönetim uzmanı Adam Morgan, “Büyük Balığı Yutmak” adlı kitabında, sektöründe lider olan markanın gücüne dikkat çekiyor. Ona göre, lider marka, sadece sektörü yönlendirmekle kalmıyor, aynı zamanda h...

1 AĞUSTOS, 2001

Pazarlama

BİRİ TÜKETİCİYİ GÖZETLEYECEK!

Herkes TV’deki ünlü programı izlemiştir; “Biri Bizi Gözetliyor”... Dünya devi P&G’nin yeni başlattığı tüketici araştırması, bu yarışma gibi... Tüketici davranışlarını, evde, adeta canlı yayında...

1 AĞUSTOS, 2001

Pazarlama

OTOMOBİLDE İKİNCİ DEVRİM

Joseph Coughlin / AgeLab Direktörü AgeLab Laboratuvarı, dünyaca ünlü MIT Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteriyor. Otomobildeki bilgi teknolojileri konusunda bir numara... Buradaki çok sayıda ...

1 TEMMUZ, 2001

Pazarlama

KÂRLI TAKİP

Artık herkes biliyor; O klasik dönem sona erdi. Bir zamanlar her müşteri aynı kabul edilir, kitlesel üretim yapılırdı. Sonra segmentasyon analizi, müşteri tanımaya yönelik sistemler geliştirildi. A...

1 TEMMUZ, 2001