Pazarlama

BÜYÜK HATALARDAN PAZARLAMA DERSLERİ
Pazarlama

BÜYÜK HATALARDAN PAZARLAMA DERSLERİ

Jack Trout / Pazarlama Uzmanı   Jack Trout, ABD’nin önde gelen pazarlama uzmanlarından... GM’de başladığı iş hayatında, çeşitli şirketlerde başarılı işlere imza attı, ardından Al Ries’la pa...

1 OCAK, 2002

YENİ TÜKETİCİYİ İYİ ANLAYIN
Pazarlama

YENİ TÜKETİCİYİ İYİ ANLAYIN

Son dönemin gözde deyimini hepimiz biliyoruz; “Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak”... Bunu tüketici cephesine de bir ölçüde aktarmak mümkün... “Bildiğimiz tüketici yok artık”... Gerçekten de bi...

1 EKİM, 2001

PAZARLAMADA ‘GONZO’ YAKLAŞIMI
Pazarlama

PAZARLAMADA ‘GONZO’ YAKLAŞIMI

Christopher Locke İnternet, özellikle de yeni ekonomi rüzgarı, beraberinde yeni yaklaşımlar da getiriyor. Pazarlamadan şirket yönetimine, her alanda etkisini gösteren bu yaklaşımlara, yeni bir da...

1 EKİM, 2001

PAZARLAMADA “POP” YÖNTEMİ
Pazarlama

PAZARLAMADA “POP” YÖNTEMİ

Yaz sıcağında şehrin kalabalık caddelerinden birinde, bunalmış biçimde yürüyorsunuz. Hemen oracıkta size sunulan bir bardak soğuk içeceğe “hayır” demezsiniz değil mi? İşte bunu fark eden pazarlamac...

1 EKİM, 2001

TÜKETİCİDEKİ DEĞİŞİMİN ANALİZİ
Pazarlama

TÜKETİCİDEKİ DEĞİŞİMİN ANALİZİ

Prof. Dr. Güliz Ger / Bilkent Üniversitesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Güliz Ger, Bilkent Üniversitesi İşletme Bölümü öğretim üyelerinden... Aynı zamanda Geçiş Toplumları Araştırma Mer...

1 EYLÜL, 2001

KADIN ETKİSİ
Pazarlama

KADIN ETKİSİ

Son yıllarda iş dünyasında,özellikle ekonomik aktivitelerde kadının inanılmaz yükselişi var. Şirket yönetiminden patronluğa, tüketimdeki paylarından trend belirleyici olmalarına, “etkileri” hızla a...

1 EYLÜL, 2001

“SADIK MÜŞTERİLER DAHA FAZLA ÖDÜYOR”
Pazarlama

“SADIK MÜŞTERİLER DAHA FAZLA ÖDÜYOR”

Dave Stauffer / Yönetim Uzmanı Dave Stauffer, son dönemin öne çıkan yönetim uzmanlarından... Ünlü Harvard Business Review’da araştırmaları yayınlanıyor. Uzmanlık alanı müşteri odaklık ve müşteri ...

1 EYLÜL, 2001

GÜÇ LİDERDE
Pazarlama

GÜÇ LİDERDE

Yönetim uzmanı Adam Morgan, “Büyük Balığı Yutmak” adlı kitabında, sektöründe lider olan markanın gücüne dikkat çekiyor. Ona göre, lider marka, sadece sektörü yönlendirmekle kalmıyor, aynı zamanda h...

1 AĞUSTOS, 2001

BİRİ TÜKETİCİYİ GÖZETLEYECEK!
Pazarlama

BİRİ TÜKETİCİYİ GÖZETLEYECEK!

Herkes TV’deki ünlü programı izlemiştir; “Biri Bizi Gözetliyor”... Dünya devi P&G’nin yeni başlattığı tüketici araştırması, bu yarışma gibi... Tüketici davranışlarını, evde, adeta canlı yayında...

1 AĞUSTOS, 2001

KÂRLI TAKİP
Pazarlama

KÂRLI TAKİP

Artık herkes biliyor; O klasik dönem sona erdi. Bir zamanlar her müşteri aynı kabul edilir, kitlesel üretim yapılırdı. Sonra segmentasyon analizi, müşteri tanımaya yönelik sistemler geliştirildi. A...

1 TEMMUZ, 2001

KOMPAKT RÜZGARI
Pazarlama

KOMPAKT RÜZGARI

Aslında gelişme son yıllarda kendini göstermeye başlamıştı. Otomobilden beyaz eşyaya, konuttan temizlik ürünlerine, her sektörde “kompakt” ürün akımının etkileri hissediliyordu. Kaliteyi ve basitli...

1 TEMMUZ, 2001

KOL KOLA PAZARLAMA
Pazarlama

KOL KOLA PAZARLAMA

Son dönemde pazarlamada yeni bir kavram öne çıkmaya başladı... “Fusion marketing” (Bileşkeli pazarlama) olarak tanımlamam bu yöntem, özellikle internet şirketleri tarafından tercih ediliyor. İşin ö...

1 TEMMUZ, 2001

OTOMOBİLDE İKİNCİ  DEVRİM
Pazarlama

OTOMOBİLDE İKİNCİ DEVRİM

Joseph Coughlin / AgeLab Direktörü AgeLab Laboratuvarı, dünyaca ünlü MIT Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteriyor. Otomobildeki bilgi teknolojileri konusunda bir numara... Buradaki çok sayıda ...

1 TEMMUZ, 2001

ÖZEL İLGİ ZAMANI
Pazarlama

ÖZEL İLGİ ZAMANI

Paul Lethbridge / Don Peppers Şirketi Avrupa'dan Sorumlu Genel Müdürü Şimdi herkesin işi daha zor. Ekonomi durgunluk yaşıyor, şirketler zor bir dönemden geçiyor. Müşteriler de her zamankinden dah...

1 HAZİRAN, 2001

PAZARLAMADA ‘AYILAR’ ZAMANI
Pazarlama

PAZARLAMADA ‘AYILAR’ ZAMANI

Borsayla yakından ilgilenenler mutlaka bilir... Hisse senedi piyasasında bir “Ayı” (Bear) ve “Boğa” (Bull) faktörü vardır. Boğa yukarı trendi, yükseliş zamanlarını ifade eder. Ayılar ise düşüş zama...

1 MAYIS, 2001