Pazarlama

Pazarlama

Ustasından Satış Dersleri

Dr. Kerry Johnson / Satış Gurusu   Dr. Kerry Johnson, ABD’nin önde gelen satış gurularından... Bir işletme psikologu... Satış ve pazarlama danışmanlığı yapıyor.  “Paylaşılamayan konuşm...

1 HAZİRAN, 2002

Pazarlama

Özel Günler Ekonomisi

Önceleri sadece, bayramlar vardı. Onu Anneler Günü’nün yükselişi izledi. Son yıllarda ise Sevgililer Günü ve Yılbaşı en çok önem verdiğimiz günler arasında yer alıyor. Özel günlerden bahsediyoruz. ...

1 MAYIS, 2002

Pazarlama

Müşterinin Aşk Analizi

Araştırmalar, artık müşteriyi sadece elde tutmanın yeterli olmadığını gösteriyor. Onları daha kârlı müşteri haline getirmek istiyorsanız, sadakat ve harcama seviyelerini tıpkı bir hafiye gibi yakın...

1 MAYIS, 2002

Pazarlama

Tüketici Normale Dönecek

Doç. Dr. Sibel Kalaycıoğlu / ODTÜ Sosyoloji Bölümü Öğretim Üyesi   Ona göre her şey deprem sonrasına benziyor... “Hiçbir şey eskisi gibi olmayacak” değerlendirmelerini bu nedenle anlamlı bu...

1 MAYIS, 2002

Pazarlama

Benzeme Sendromu

Saptama, Copernicus adlı araştırma şirketinin büyük çalışmasında ortaya çıktı. Sadece, listede yer alan şirketleri değil, bütün dünyayı ilgilendiriyor. Milyarlarca dolarlık değere ulaşan markalar i...

1 MAYIS, 2002

Pazarlama

Pazarlamada Yeni Paradigma

  Prof. Philip Kotler / Pazarlama Gurusu   Profesör Philip Kotler’i artık herkes tanıyor... Pazarlamanın tartışmasız “bir numaralı gurusu”... “Marketing Moves” (Pazarlama Hareketleri)...

1 MAYIS, 2002

Pazarlama

Şairane Pazarlama

Prof. Gerald Zaltman / Harvard Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Gerald Zaltman, Harvard üniversitesi öğretim üyelerinden. Tatil için gittiği Nepal’de fotoğraf çekmek istedi. Şimdi çok ünlü olan “...

1 MART, 2002

Pazarlama

Farklılaşmayı Anlama Zamanı

Prof. Dr. Arman Kırım / FED Training Yönetim Kurulu Başkanı İş dünyasında onlarca şirket, yüzlerce yöneticiye eğitim veren Arman Kırım, mart ayında çok önemli bir konuda konferans verecek. Capita...

1 MART, 2002

Pazarlama

Yeni Dönemin 7 Ana Eğilimi

Son dönemde herkes değişimden söz ediyor. Özellikle de ABD’deki saldırı ve ekonomik durgunluktan sonra... Türkiye’de de kendini hissettiren bu iki olay, tüketicileri derinden etkiledi. Satın almada...

1 MART, 2002

Pazarlama

Müzeden Gelen Ders

Robert McMath, yeni ürün geliştirme ve pazarlama uzmanı. Ancak, hiçbir uzmanda olmayan bir özelliğe sahip. ABD’de kurduğu “Yeni Ürün Müzesi” ile dikkatleri üzerine topluyor. 37 yılda, 70 bin başarı...

1 MART, 2002

Pazarlama

“İlk Üç” Kuralı

Jagdish Sheth ve Rajendra Sisoda isimleri büyük bir olasılıkla tek başına bir şey ifade etmiyordur. ABD’li iki profesörü farklı kılan, geçtiğimiz günlerde yayınladıkları kitap oldu. Yılların emeğiy...

1 ŞUBAT, 2002

Pazarlama

Benim Müşterim Çok Daha Karlı

İşin sırrı, ünlü pazarlama gurusu Don Peppers’in değerlendirmesinde yatıyor. Ona göre, pazarlama, karlı müşteriyi çekme sanatıdır. İşte bu gerçeği, özellikle son yıllarda gören şirketler, karlı ola...

1 OCAK, 2002

Pazarlama

Büyük Hatalardan Pazarlama Dersleri

Jack Trout / Pazarlama Uzmanı   Jack Trout, ABD’nin önde gelen pazarlama uzmanlarından... GM’de başladığı iş hayatında, çeşitli şirketlerde başarılı işlere imza attı, ardından Al Ries’la pa...

1 OCAK, 2002

Pazarlama

Yeni Tüketiciyi İyi Anlayın

Son dönemin gözde deyimini hepimiz biliyoruz; “Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak”... Bunu tüketici cephesine de bir ölçüde aktarmak mümkün... “Bildiğimiz tüketici yok artık”... Gerçekten de bi...

1 EKİM, 2001

Pazarlama

Pazarlamada ‘Gonzo’ Yaklaşımı

Christopher Locke İnternet, özellikle de yeni ekonomi rüzgarı, beraberinde yeni yaklaşımlar da getiriyor. Pazarlamadan şirket yönetimine, her alanda etkisini gösteren bu yaklaşımlara, yeni bir da...

1 EKİM, 2001