Pazarlama

RAF BEDELİNE REKABET ZAMMI
Pazarlama

RAF BEDELİNE REKABET ZAMMI

Yaşanan birleşmeler, organize perakende sektöründeki büyük oyuncu sayısını azalttı. Oysa birçok ürün dalında faaliyet gösteren üretici sayısı her geçen gün artıyor. Bu durum da perakende raflarını ...

1 ŞUBAT, 2008

TÜKETİCİ 3 SANİYEDE KARAR VERİYOR, GÖZE DİKKAT
Pazarlama

TÜKETİCİ 3 SANİYEDE KARAR VERİYOR, GÖZE DİKKAT

Duyguların satın alma kararlarını direkt etkilediği bilinen bir gerçek. Yine de bu konuda aksiyona geçmiş şirket sayısı oldukça az. Tüketici davranışları ve markalar konusunda uzman isimlerden Dan ...

1 OCAK, 2008

DİKKAT GİZLİ MÜŞTERİ!
Pazarlama

DİKKAT GİZLİ MÜŞTERİ!

Bankada, markette, otomobil bayisinde ya da restoranda… Hizmetin olduğu her yerde artık “gizli müşteri”ler iş başında. Tıpkı bir zamanlar Osmanlı padişahlarının tebdil-i kıyafet,  ülkedeki işl...

1 OCAK, 2008

TELEFONUN YARATTIĞI MÜTHİŞ CİRO!
Pazarlama

TELEFONUN YARATTIĞI MÜTHİŞ CİRO!

Dünyada telefonla satış pazarı, 200 milyar dolarlık bir hacme ulaştı. Türkiye’de telefonla satışın yarattığı hacim ise 350 milyon dolar. Uzmanlara göre bu kanalın bu kadar fazla kullanılmasının ned...

1 OCAK, 2008

SIRADAN MAL MARKA OLUR MU?
Pazarlama

SIRADAN MAL MARKA OLUR MU?

Un, tuz, şeker, kahve, pirinç…Çoğu milyonlarca hanenin vazgeçilmez ürünü... İktisadi açıdan arzı fazla olan ürünler kategorisine giriyor, “commodity” olarak adlandırılıyorlar.  Şimdi ise Starb...

1 EKİM, 2007

ORTA SINIF YENİDEN YÜKSELİYOR
Pazarlama

ORTA SINIF YENİDEN YÜKSELİYOR

Türkiye’de alışveriş merkezi sayısı 150 civarında. Haziran 2007 itibariyle toplam kredi kartı sayısı 34 milyona ulaştı. 17 milyon kişinin kredi kartı olduğu tahmin ediliyor. Krediler içinde bireyse...

1 EKİM, 2007

45 KAT FAZLA HARCAYANA ÖZEL TAKTİK
Pazarlama

45 KAT FAZLA HARCAYANA ÖZEL TAKTİK

Pazarlamada işin sırrı uzun zaman önce değişti. Artık başarıyı gösteren müşterinin ne kadar alışveriş yaptığı değil. Hatta müşteri sayısının fazla olması bile, şirketin performansını olumlu etkilem...

1 EYLÜL, 2007

KOLA SAVAŞLARINDA SON PERDE
Pazarlama

KOLA SAVAŞLARINDA SON PERDE

Dünyanın en değerli markası Coca-Cola, Pepsi ve Cola Turka’nın yarattığı kıskaç karşısında yerini korumak için, pazarlamanın tüm bileşenlerini mükemmel bir biçimde kullanmaya devam ediyor. Irak’tak...

1 AĞUSTOS, 2007

LOGOLAR NEDEN KIRMIZI?
Pazarlama

LOGOLAR NEDEN KIRMIZI?

Yüzyıllardır kırmızı; ateşi, hırsı, tansiyonu simgeler. Bu nedenle dikkat çekmek isteyenlerin vazgeçilmez rengidir. Bakışları kendi üstünde toplamak isteyen herkes kırmızının gücünü kullanmaktan çe...

1 TEMMUZ, 2007

YENİ MÜŞTERİNİN FİYATI KATLANDI
Pazarlama

YENİ MÜŞTERİNİN FİYATI KATLANDI

Son 5 yılda şirket sayısı arttı, ürünler çeşitlendi, müşteriyle iletişimin kuralları adeta evrim geçirdi. Tüm bunların sonucunda artan rekabet müşteriye ulaşımı daha maliyetli hale getirdi. Özel sa...

1 TEMMUZ, 2007

ASYALI ŞİRKETLER NASIL MARKA YARATTI?
Pazarlama

ASYALI ŞİRKETLER NASIL MARKA YARATTI?

Martin Roll, stratejik markalaşma konusunda dünyanın en önemli şirketi Venture Republic’in CEO’su. Fortune 500’ün zirvesindeki markalara uluslararası markalaşma konusunda danışmanlık veriyor. Son d...

1 HAZİRAN, 2007

ŞİRKETLERİN LOKOMOTİFİ!
Pazarlama

ŞİRKETLERİN LOKOMOTİFİ!

Aslında sürpriz değil. Apple Türkiye’nin cirosunun yüzde 20’si iPod’dan geliyor. Pazarda salça ve konserve kategorilerinde de ön planda olan Tamek’in cirosundan en fazla payı yüzde 51 ile meyve suy...

1 HAZİRAN, 2007

YENİDEN MARKA YARATMA LİGİ!
Pazarlama

YENİDEN MARKA YARATMA LİGİ!

Ekonomideki değişim ve rekabet koşullarının ağırlaşması markaların pozisyonunu da etkiledi. Beyaz eşyadan, akaryakıta, gıdadan finansa birçok sektörden değişime yanıt vermek isteyen markalar yenide...

1 HAZİRAN, 2007

PAZARLAMANIN YÜKSELEN ADRESİ
Pazarlama

PAZARLAMANIN YÜKSELEN ADRESİ

Ürün ve fiyatın aşağı yukarı standart olduğu akaryakıt işinde farklılaşmak kolay değil. Bu nedenle sektördeki şirketler istasyonlarında sundukları hizmetleri çeşitlendirerek müşterilerin farklı iht...

1 MART, 2007

ŞİRKETLERİN GÖZÜ TÜKETMEYENLERDE
Pazarlama

ŞİRKETLERİN GÖZÜ TÜKETMEYENLERDE

Türkiye’de yaklaşık 17 milyon hane var. Bu hanelerin 14 milyonunda bulaşık makinesi, 16 milyonunda bilgisayar ve 16 milyonun da ise klima yok. 7 milyon hanenin ise herhangi bir bankayla iletişimi y...

1 ŞUBAT, 2007

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.