“Bu nedenle marka isimleri biraz meydan okuyan, provokatör özellikler taşımalı”
Aslında müşteriyle ilişki kurmanın önemi her zaman biliniyordu. Yeni dönemde ise şirket liderleri de müşteriyle yüz yüze iletişime geçmiş durumda. Çoğu, “Gezinen kurt aç kalmaz” felsefesiyle vaktin...
Müşteri odaklı yönetim modeli ile rekabette bir adım öne geçmek için çalışıyorlar.
“Eğer tüketiciyle doğru bir iletişim kurarlarsa lider de olabilirler”
Ekonomik krize rağmen sayıları az sayıda şirket, yeni ürün sayılarını artırmaya devam ediyor. Ancak yeni koşullar birçok şirketi ürün portföyünü yeniden gözden geçirmeye ve eleme yapmaya yöneltti. ...
Yeni koşullar birçok şirketi ürün portföyünü yeniden gözden geçirmeye ve eleme yapmaya yöneltti.
Herkes tüketiciyi ikna etmenin peşinde. Bu amaçla yılda 365 gün indirim yapan da var, Turkcell gibi yılda 800 kampanya düzenleyen de.
Shelly Lazarus, Ogilvy&Mather Worldwide’ın yönetim kurulu başkanı ve genel müdürü. 30 yıldır sektörde ve “reklamın kraliçesi” olarak tanınıyor. Kriz döneminde reklam yatırımlarını artıran marka...
Google, Linden Lab, Microsoft, eBay, Amazon, Apple, Monster ve diğerleri… Bu şirketlerin her biri iş dünyasına başarılı çalışmalarıyla damgasını vurmuş örnekler. İnovatif olmaları, yeni trendleri y...
Türkiye pek çok sektörde dünya kârlılıklarıyla çalışıyor artık. Hatta global net kârların üstüne çıktığı sektörler de hiç az değil. Gıda perakendeciliği, otomotiv ve mobilyada dünya devlerinin kâr ...
Artık kâr etmenin yolu, satın alırken de kazanmaktan geçiyor. Satın alma yöneticilerinin asıl işi ise bunu mümkün kılmak. Kimi uzmanlar onlara bu nedenle “paranın esas patronları” diyor. En önemlis...
Yaşanan birleşmeler, organize perakende sektöründeki büyük oyuncu sayısını azalttı. Oysa birçok ürün dalında faaliyet gösteren üretici sayısı her geçen gün artıyor. Bu durum da perakende raflarını ...
Duyguların satın alma kararlarını direkt etkilediği bilinen bir gerçek. Yine de bu konuda aksiyona geçmiş şirket sayısı oldukça az. Tüketici davranışları ve markalar konusunda uzman isimlerden Dan ...
Bankada, markette, otomobil bayisinde ya da restoranda… Hizmetin olduğu her yerde artık “gizli müşteri”ler iş başında. Tıpkı bir zamanlar Osmanlı padişahlarının tebdil-i kıyafet, ülkedeki işl...
Dünyada telefonla satış pazarı, 200 milyar dolarlık bir hacme ulaştı. Türkiye’de telefonla satışın yarattığı hacim ise 350 milyon dolar. Uzmanlara göre bu kanalın bu kadar fazla kullanılmasının ned...