Pazarlama

Pazarlama

DOMİNANT MARKA OLMAK MÜMKÜN MÜ?

Shelly Lazarus, Ogilvy&Mather Worldwide’ın yönetim kurulu başkanı ve genel müdürü. 30 yıldır sektörde ve “reklamın kraliçesi” olarak tanınıyor. Kriz döneminde reklam yatırımlarını artıran marka...

1 NİSAN, 2009

Pazarlama

‘BİRLEŞTİRİCİLER” DALGASI GELİYOR

Google, Linden Lab, Microsoft, eBay, Amazon, Apple, Monster ve diğerleri… Bu şirketlerin her biri iş dünyasına başarılı çalışmalarıyla damgasını vurmuş örnekler. İnovatif olmaları, yeni trendleri y...

1 MART, 2008

Pazarlama

KARLILIK YÜKSEK Mİ?

Türkiye pek çok sektörde dünya kârlılıklarıyla çalışıyor artık. Hatta global net kârların üstüne çıktığı sektörler de hiç az değil. Gıda perakendeciliği, otomotiv ve mobilyada dünya devlerinin kâr ...

1 ŞUBAT, 2008

Pazarlama

GERÇEK PATRON ONLAR!

Artık kâr etmenin yolu, satın alırken de kazanmaktan geçiyor. Satın alma yöneticilerinin asıl işi ise bunu mümkün kılmak. Kimi uzmanlar onlara bu nedenle “paranın esas patronları” diyor. En önemlis...

1 ŞUBAT, 2008

Pazarlama

RAF BEDELİNE REKABET ZAMMI

Yaşanan birleşmeler, organize perakende sektöründeki büyük oyuncu sayısını azalttı. Oysa birçok ürün dalında faaliyet gösteren üretici sayısı her geçen gün artıyor. Bu durum da perakende raflarını ...

1 ŞUBAT, 2008

Pazarlama

TÜKETİCİ 3 SANİYEDE KARAR VERİYOR, GÖZE DİKKAT

Duyguların satın alma kararlarını direkt etkilediği bilinen bir gerçek. Yine de bu konuda aksiyona geçmiş şirket sayısı oldukça az. Tüketici davranışları ve markalar konusunda uzman isimlerden Dan ...

1 OCAK, 2008

Pazarlama

DİKKAT GİZLİ MÜŞTERİ!

Bankada, markette, otomobil bayisinde ya da restoranda… Hizmetin olduğu her yerde artık “gizli müşteri”ler iş başında. Tıpkı bir zamanlar Osmanlı padişahlarının tebdil-i kıyafet,  ülkedeki işl...

1 OCAK, 2008

Pazarlama

TELEFONUN YARATTIĞI MÜTHİŞ CİRO!

Dünyada telefonla satış pazarı, 200 milyar dolarlık bir hacme ulaştı. Türkiye’de telefonla satışın yarattığı hacim ise 350 milyon dolar. Uzmanlara göre bu kanalın bu kadar fazla kullanılmasının ned...

1 OCAK, 2008

Pazarlama

SIRADAN MAL MARKA OLUR MU?

Un, tuz, şeker, kahve, pirinç…Çoğu milyonlarca hanenin vazgeçilmez ürünü... İktisadi açıdan arzı fazla olan ürünler kategorisine giriyor, “commodity” olarak adlandırılıyorlar.  Şimdi ise Starb...

1 EKİM, 2007

Pazarlama

ORTA SINIF YENİDEN YÜKSELİYOR

Türkiye’de alışveriş merkezi sayısı 150 civarında. Haziran 2007 itibariyle toplam kredi kartı sayısı 34 milyona ulaştı. 17 milyon kişinin kredi kartı olduğu tahmin ediliyor. Krediler içinde bireyse...

1 EKİM, 2007

Pazarlama

45 KAT FAZLA HARCAYANA ÖZEL TAKTİK

Pazarlamada işin sırrı uzun zaman önce değişti. Artık başarıyı gösteren müşterinin ne kadar alışveriş yaptığı değil. Hatta müşteri sayısının fazla olması bile, şirketin performansını olumlu etkilem...

1 EYLÜL, 2007

Pazarlama

KOLA SAVAŞLARINDA SON PERDE

Dünyanın en değerli markası Coca-Cola, Pepsi ve Cola Turka’nın yarattığı kıskaç karşısında yerini korumak için, pazarlamanın tüm bileşenlerini mükemmel bir biçimde kullanmaya devam ediyor. Irak’tak...

1 AĞUSTOS, 2007

Pazarlama

LOGOLAR NEDEN KIRMIZI?

Yüzyıllardır kırmızı; ateşi, hırsı, tansiyonu simgeler. Bu nedenle dikkat çekmek isteyenlerin vazgeçilmez rengidir. Bakışları kendi üstünde toplamak isteyen herkes kırmızının gücünü kullanmaktan çe...

1 TEMMUZ, 2007

Pazarlama

YENİ MÜŞTERİNİN FİYATI KATLANDI

Son 5 yılda şirket sayısı arttı, ürünler çeşitlendi, müşteriyle iletişimin kuralları adeta evrim geçirdi. Tüm bunların sonucunda artan rekabet müşteriye ulaşımı daha maliyetli hale getirdi. Özel sa...

1 TEMMUZ, 2007

Pazarlama

ASYALI ŞİRKETLER NASIL MARKA YARATTI?

Martin Roll, stratejik markalaşma konusunda dünyanın en önemli şirketi Venture Republic’in CEO’su. Fortune 500’ün zirvesindeki markalara uluslararası markalaşma konusunda danışmanlık veriyor. Son d...

1 HAZİRAN, 2007