Pazarlama

PERAKENDE ŞİRKETLERİ NASIL AYAKTA KALACAK?
Pazarlama

PERAKENDE ŞİRKETLERİ NASIL AYAKTA KALACAK?

Michael Bergdahl ismini duyanların sayısı çok azdır. Onu bu sayfaya taşıyan özelliği, yıllarını dünyaca ünlü perakende devi Wal-Mart’a adaması. Şirketin kurucusu Sam Walton ile yakından çalışmış, b...

1 NİSAN, 2005

MÜŞTERİLERİNİZİ YATIRIM GİBİ YÖNETİN
Pazarlama

MÜŞTERİLERİNİZİ YATIRIM GİBİ YÖNETİN

“Managing Customers as İnvestmens” (Müşterileri Yatırımlar Gibi Yönetin), son dönemin en gözde kitaplarından… Yazarı ise Sunil Gupta… Kolombiya Üniversitesi’nde pazarlama profesörü olan Gupta, “Şir...

1 MART, 2005

İYİ MARKANIN 7 YENİ KURALI
Pazarlama

İYİ MARKANIN 7 YENİ KURALI

Yeni dönemin rekabet dünyasında ayakta kalmak, başarılı markalar yaratmak giderek zorlaşıyor. Yönetim uzmanları, bu amansız mücadelede başarıya ulaşmanın 7 yeni kuralı olduğuna dikkat çekiyorlar. “...

1 MART, 2005

BİR ŞEMSİYEYE KAÇ ÜRÜN SIĞAR?
Pazarlama

BİR ŞEMSİYEYE KAÇ ÜRÜN SIĞAR?

BMW, Kellog’s, Sony, Gillette ve diğerleri…. Dünyada dev dünya şirketlerinin çoğu “şemsiye marka” kullanarak piyasaya yeni kategorilerle giriyor. Bu yaklaşımı yanlış bulanlar da var. Kimilerine gör...

1 ŞUBAT, 2005

HANGİ ŞİRKETLERİN KORSANA İHTİYACI VAR
Pazarlama

HANGİ ŞİRKETLERİN KORSANA İHTİYACI VAR

Adam Morgan, dünyanın önde gelen marka uzmanlarından. Yeni yazdığı “The Pirate Inside” (İçerideki Korsan) adlı kitabında, çok ilginç bir konuya dikkat çekiyor. Bu kez başarı öykülerine ya da marka ...

1 OCAK, 2005

ŞİRKETLERİN BİR NUMARASI
Pazarlama

ŞİRKETLERİN BİR NUMARASI

Bu kavram önce avukatlar için kullanıldı. “Çok sayıda dava kazananları” simgeliyordu. Ardından iş dünyasına girdi, şirketine çok sayıda iş kazananları tanımlamaya başladı. Ünlü guru Jeffrey Fox, “R...

1 OCAK, 2005

KİTLESEL ÖZELLEŞTİRME YAKLAŞIMI YÜKSELİYOR
Pazarlama

KİTLESEL ÖZELLEŞTİRME YAKLAŞIMI YÜKSELİYOR

Geçmişte kitlelere yönelik ürünlerin ancak “kitlesel pazarlamayla” sunulabileceği düşünülürdü. Pazarlama yöneticileri de bu yönde stratejiler geliştirirdi. Oysa şimdi yeni teknoloji ve sayıca artan...

1 EKİM, 2004

ÜRÜN YENİLİKÇİLİĞİYLE MOR İNEK OLUNABİLİR
Pazarlama

ÜRÜN YENİLİKÇİLİĞİYLE MOR İNEK OLUNABİLİR

Al Ries, dünyanın ünlü pazarlama gurularından… Son dönemde “farklılaşma” üzerine çalışıyor. Yeni kitabı “The Origin of Brands” (Markaların Kökeni) de bu konuya yeni bir yaklaşım getiriyor, “ürün ...

1 EKİM, 2004

EN ÖNEMLİ TEHDİT MARKA GEVEZELİĞİ
Pazarlama

EN ÖNEMLİ TEHDİT MARKA GEVEZELİĞİ

Don E. Schultz, dünyanın en önemli pazarlama gurularından… “Brand Babble” (Marka Gevezeliği) adlı kitabıyla marka yaratma ve markayı koruma anlayışına yeni bir bakış getiriyor. “Eğer müşteriler içi...

1 EYLÜL, 2004

JENERİK MARKANIN SONU MU GELİYOR
Pazarlama

JENERİK MARKANIN SONU MU GELİYOR

Bir zamanlar bazı ürünleri, marka isimleriyle tanırdık. Margarine “Sana”, kağıt mendile “Selpak”, bluejean’e “Kot”, tüpgaza da Aygaz derdik. Bu markalar, pazarlama diliyle, “jenerik” haline gelmiş ...

1 EYLÜL, 2004

1,2,3,7 STRATEJİSİ
Pazarlama

1,2,3,7 STRATEJİSİ

Başlık biraz tuhaf geldi. “Bunca yaklaşım, trend arasına yeni biri daha mı katıldı?” diye sordunuz. Ancak, gerçekten de gıdadan temizliğe, bankacılıktan telekomünikasyona, neredeyse her sektör ya d...

1 EYLÜL, 2004

1 MARKADAN 700 FARKLI ÜRÜN
Pazarlama

1 MARKADAN 700 FARKLI ÜRÜN

Bu trende en iyi alışverişe çıkınca, özellikle de süper marketlerde gözlemlemek mümkün. Şirketler, dağıtım, pazar payı, ciro artışı, tüketici ihtiyaçları, üretim kapasitesi ve marka yaratma gibi ka...

1 EYLÜL, 2004

“AŞK”LI MARKALAR DAHA ÇOK SATIYOR
Pazarlama

“AŞK”LI MARKALAR DAHA ÇOK SATIYOR

Kevin Roberts / Saatchi&Saatchi Dünya Başkanı    Kevin Roberts, Saatchi&Saatchi’nin dünya başkanı… “Pazarlamada marka devri kapandı, şimdi yeni bir dönem başlıyor” diye konuşuyor. Ona gor...

1 AĞUSTOS, 2004

KARDEŞ MARKA KURALI İŞLİYOR!
Pazarlama

KARDEŞ MARKA KURALI İŞLİYOR!

Dünyadaki trend sürüyor. Türkiye’de de son birkaç yıldır hızlı gelişiyor. “Rakip markayı kendin yarat” anlayışıyla hareket eden firmaların çoğu hedeflerine ulaştı. Selpak’ın Solo’su, Parizien’in Mü...

1 AĞUSTOS, 2004

"EN” VE “İLK”  STRATEJİSİ
Pazarlama

"EN” VE “İLK” STRATEJİSİ

Aslında çok kullanılan kavramlardır. Günlük hayattan iş dünyasına her alanda “en” ya da “ilk” sıfatlarına çok sık rastlarız. Ancak, ünlü gurular, ürün ve marka yağmuru altında yaşadığımız bu dönemd...

1 TEMMUZ, 2004

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.