Pazarlama

Pazarlama

Sisomo Çağı Başlıyor

Pazarlamada hızlı bir değişim yaşanıyor. Sadece geçtiğimiz 10 yıl içinde bilgi ekonomisi, deneyim ekonomisi ve cazibe ekonomisi birbiri ardına yaşandı. Şimdi ise Saatchi Saathci’nin dünya CEO’su Ke...

1 OCAK, 2006

Pazarlama

Ünlü Kullanımı Yüzde 70’e Ulaştı

Pazarlama gurusu Philip Kotler, “Şirketler, kendi adlarını parlatmak için ünlülerin havalarını ödünç almaya başladılar” diyor. Rakamlar da Kotler’in bu saptamasını haklı çıkarıyor. Bugün Amerika’da...

1 OCAK, 2006

Pazarlama

"Moda Marka" Nasıl Yaratılır?

İspanyol Zara markasını bilmeyen yoktur… Küçük bir girişimden dünya markasına dönüşmesi nedeniyle çok sayıda kitaba konu oldu, yönetim danışmanları tarafından incelendi. İngiliz gazeteci Mark Tunga...

1 EKİM, 2005

Pazarlama

Müşteri Yönetiminde 10 Öldürücü Hata

Kâra ulaşmanın yolu müşterileriniz ile olan ilişkilere “tutku” katmaktan geçiyor. Müşteri ilişkileri alanında uzman bir isim olan Lior Arussy, bu tezin ateşli bir savunucusu. Bu konuda çok sayıda k...

1 EYLÜL, 2005

Pazarlama

Ambalajın Satış Gücü Yüzde 70

Ambalaj, en etkin ve ekonomik pazarlama araçlarından biri… Ancak, CB’a Design Solutions’un CEO’su Zdenek Kucera’ya göre iş uygulamaya geldiğinde bu anlayış sözde kalıyor. Yöneticiler hala en büyük ...

1 EYLÜL, 2005

Pazarlama

Yeni Ürün Sunumuna Hız Limiti Gerekli Mi?

Dünyada trend tersine döndü. Unilever, Kraft gibi hızlı tüketim şirketleri ürün sayısını azaltıp, odaklanma yöntemiyle büyümeyi tercih ederken, Türkiye’de her sektörde “yeni ürün” yarışı öne çıkıyo...

1 EYLÜL, 2005

Pazarlama

Marka İsmi Değişir mi?

“Çarşı” mağazaları, çok katlı mağazacılığın ilk örneklerindendi ama grup, yeni dönemde rekabete “Boyner” adıyla devam etmeye karar verdi ! Tofaş’ların Fiat’a dönüşmesi ise önemli bir strateji değiş...

1 AĞUSTOS, 2005

Pazarlama

Müşteriyi Dinleyip Para Kazanıyorlar

Son dönemde çok sayıda yönetim uzmanı “tüketiciyle ortaklaşa değer yaratma”nın önemine dikkat çekiyor. Bu konuda C.K Prahalad ve Eric Von Hippel gibi ünlü isimler başı çekiyor. Onlara göre, gelecek...

1 MAYIS, 2005

Pazarlama

Kötü Müşterim Lütfen Gider Misin?

Şirketler “kârlı” müşteriyi takip ederken, madalyonun öbür yüzüne de bakıyor. Kâr getiren müşterilerinin yanında bir de “kötü müşteri” olarak adlandırdıkları, kârlı olmayan müşterileri var. Hatta b...

1 MAYIS, 2005

Pazarlama

Yeni Ambalaj Satışı Katlar Mı?

Rakamlar tabloyu daha açık ortaya koyuyor… Dimes, yeni ambalajıyla satışlarını yüzde 100 artırdı. Banvit, jumbo sosiste, ambalaj değişimi ile yüzde 44, Danone ise yoğurtta yüzde 30 satış artışı yak...

1 NİSAN, 2005

Pazarlama

5 Boyuta Geçiş Dönemi

Bir otomobilin kendine özgü bir kokusu, yazılımın sesi, diş macununun lezzeti olabilir mi? Dünyanın önde gelen marka uzmanlarından Martin Lindstrom, “mutlaka olmalı” diyor… Ona göre, artık markada ...

1 NİSAN, 2005

Pazarlama

Perakende Şirketleri Nasıl Ayakta Kalacak?

Michael Bergdahl ismini duyanların sayısı çok azdır. Onu bu sayfaya taşıyan özelliği, yıllarını dünyaca ünlü perakende devi Wal-Mart’a adaması. Şirketin kurucusu Sam Walton ile yakından çalışmış, b...

1 NİSAN, 2005

Pazarlama

Müşterilerinizi Yatırım Gibi Yönetin

“Managing Customers as İnvestmens” (Müşterileri Yatırımlar Gibi Yönetin), son dönemin en gözde kitaplarından… Yazarı ise Sunil Gupta… Kolombiya Üniversitesi’nde pazarlama profesörü olan Gupta, “Şir...

1 MART, 2005

Pazarlama

İyi Markanın 7 Yeni Kuralı

Yeni dönemin rekabet dünyasında ayakta kalmak, başarılı markalar yaratmak giderek zorlaşıyor. Yönetim uzmanları, bu amansız mücadelede başarıya ulaşmanın 7 yeni kuralı olduğuna dikkat çekiyorlar. “...

1 MART, 2005

Pazarlama

Bir Şemsiyeye Kaç Ürün Sığar?

BMW, Kellog’s, Sony, Gillette ve diğerleri…. Dünyada dev dünya şirketlerinin çoğu “şemsiye marka” kullanarak piyasaya yeni kategorilerle giriyor. Bu yaklaşımı yanlış bulanlar da var. Kimilerine gör...

1 ŞUBAT, 2005