YÖNETİM

Liderlik

40-30-20 Kuralı İşe Yarıyor mu

Bir yöneticinin, örneğin CEO’nun ideal günlük ajandası nasıl olmalı? Günlük işler, pazarı gözleme, dış sorunlar ve geleceği gözlemlemek. Ünlü gurulara göre, genelde yöneticilerin “40-30-20 kuralı” ...

1 EYLÜL, 2004

Pazarlama

1 Markadan 700 Farklı Ürün

Bu trende en iyi alışverişe çıkınca, özellikle de süper marketlerde gözlemlemek mümkün. Şirketler, dağıtım, pazar payı, ciro artışı, tüketici ihtiyaçları, üretim kapasitesi ve marka yaratma gibi ka...

1 EYLÜL, 2004

Pazarlama

1,2,3,7 Stratejisi

Başlık biraz tuhaf geldi. “Bunca yaklaşım, trend arasına yeni biri daha mı katıldı?” diye sordunuz. Ancak, gerçekten de gıdadan temizliğe, bankacılıktan telekomünikasyona, neredeyse her sektör ya d...

1 EYLÜL, 2004

Pazarlama

Jenerik Markanın Sonu mu Geliyor

Bir zamanlar bazı ürünleri, marka isimleriyle tanırdık. Margarine “Sana”, kağıt mendile “Selpak”, bluejean’e “Kot”, tüpgaza da Aygaz derdik. Bu markalar, pazarlama diliyle, “jenerik” haline gelmiş ...

1 EYLÜL, 2004

Pazarlama

En önemli tehdit Marka Gevezeliği

Don E. Schultz, dünyanın en önemli pazarlama gurularından… “Brand Babble” (Marka Gevezeliği) adlı kitabıyla marka yaratma ve markayı koruma anlayışına yeni bir bakış getiriyor. “Eğer müşteriler içi...

1 EYLÜL, 2004

Liderlik

Aile Şirketinde Başarının 3 Koşulu

John Ward    Bütün dünyada aile şirketleri, onların kurumsallaşması ve yaşam sürelerinin artırılması konuşuluyor. John Ward da bu konuda uzman isimlerden biri. “Perpetuating the Family Bu...

1 AĞUSTOS, 2004

Pazarlama

Kardeş Marka Kuralı İşliyor!

Dünyadaki trend sürüyor. Türkiye’de de son birkaç yıldır hızlı gelişiyor. “Rakip markayı kendin yarat” anlayışıyla hareket eden firmaların çoğu hedeflerine ulaştı. Selpak’ın Solo’su, Parizien’in Mü...

1 AĞUSTOS, 2004

Pazarlama

“Aşk”lı Markalar Daha Çok Satıyor

Kevin Roberts / Saatchi&Saatchi Dünya Başkanı    Kevin Roberts, Saatchi&Saatchi’nin dünya başkanı… “Pazarlamada marka devri kapandı, şimdi yeni bir dönem başlıyor” diye konuşuyor. Ona gor...

1 AĞUSTOS, 2004

İnsan kaynakları

İş Arayanların Gözü Onlarda

Türkiye’deki işsiz sayısı, son yıllarda eklenenlerle iyice arttı. İşçiden pazarlama direktörüne, marka müdüründen genel müdüre her kademeden çalışan iş arama yarışına katıldı. Ancak, yeni iş olanak...

1 AĞUSTOS, 2004

Liderlik

İkinci Yarı Hesapları

İş dünyası yıllardır Capital’in ücret araştırmalarını bekler, ona göre stratejisini belirler, hesabını yapar. Şimdi sıra 2004 yılının ikinci 6 ayına yönelik araştırmada. Aslında araştırmadan çok sü...

1 TEMMUZ, 2004

Liderlik

18 Saygınlığın Yeni Yasası

Ronald Alsop    Artık iyice iş dünyasının içine girdi, önemli kavramlardan biri haline geldi. Türkiye’de ise Capital’in “En Beğenilen Şirketleri” araştırması ile ön plana çıktı. “Saygınlı...

1 TEMMUZ, 2004

Pazarlama

Yumuşak Yenilik Dönemi Başlıyor

Seth Godin / Pazarlama Gurusu    Pazarlama dünyası her türlü çılgınlığa, farklı fikre ve yaratıcı düşünceye açık. Önemli olan, binlerce benzer ürün arasında farklılaşıp kendini göstermek....

1 TEMMUZ, 2004

Pazarlama

Markanın “Yaşlısı Olur Mu?

Herkesin dikkatini çekmiştir. Sadece Türkiye’de değil, bütün dünyada bir “ürün ve marka” yağmuru yaşanıyor. Sürekli yeni lansmanlar yapılıyor, ardı ardına markalar piyasaya giriyor. Şirketler, bu y...

1 TEMMUZ, 2004

Pazarlama

Markada “S, Ş”, Şirkette “A,B”

Yeni bir şirket kurdunuz. Ona bir isim arıyorsunuz. Ardından da bir markayı piyasaya sunacaksınız. Bir de marka ismine ihtiyacınız var. Peki, marka ya da şirketin isminin hangi harfle başlayacağını...

1 TEMMUZ, 2004

Pazarlama

Türk Yöneticilere Hayati Taktikler

Philip Kotler    Philip Kotler’i tanımayan yoktur. Bazı okuyucularımız üniversitedeki ders kitaplarından, bazıları söyleşilerinden, bir bölümü de kitaplarından tanıdı. “Pazarlamanın efsan...

1 TEMMUZ, 2004