Bir yöneticinin, örneğin CEO’nun ideal günlük ajandası nasıl olmalı? Günlük işler, pazarı gözleme, dış sorunlar ve geleceği gözlemlemek. Ünlü gurulara göre, genelde yöneticilerin “40-30-20 kuralı” ...
Bu trende en iyi alışverişe çıkınca, özellikle de süper marketlerde gözlemlemek mümkün. Şirketler, dağıtım, pazar payı, ciro artışı, tüketici ihtiyaçları, üretim kapasitesi ve marka yaratma gibi ka...
Başlık biraz tuhaf geldi. “Bunca yaklaşım, trend arasına yeni biri daha mı katıldı?” diye sordunuz. Ancak, gerçekten de gıdadan temizliğe, bankacılıktan telekomünikasyona, neredeyse her sektör ya d...
Bir zamanlar bazı ürünleri, marka isimleriyle tanırdık. Margarine “Sana”, kağıt mendile “Selpak”, bluejean’e “Kot”, tüpgaza da Aygaz derdik. Bu markalar, pazarlama diliyle, “jenerik” haline gelmiş ...
Don E. Schultz, dünyanın en önemli pazarlama gurularından… “Brand Babble” (Marka Gevezeliği) adlı kitabıyla marka yaratma ve markayı koruma anlayışına yeni bir bakış getiriyor. “Eğer müşteriler içi...
John Ward Bütün dünyada aile şirketleri, onların kurumsallaşması ve yaşam sürelerinin artırılması konuşuluyor. John Ward da bu konuda uzman isimlerden biri. “Perpetuating the Family Bu...
Dünyadaki trend sürüyor. Türkiye’de de son birkaç yıldır hızlı gelişiyor. “Rakip markayı kendin yarat” anlayışıyla hareket eden firmaların çoğu hedeflerine ulaştı. Selpak’ın Solo’su, Parizien’in Mü...
Kevin Roberts / Saatchi&Saatchi Dünya Başkanı Kevin Roberts, Saatchi&Saatchi’nin dünya başkanı… “Pazarlamada marka devri kapandı, şimdi yeni bir dönem başlıyor” diye konuşuyor. Ona gor...
Türkiye’deki işsiz sayısı, son yıllarda eklenenlerle iyice arttı. İşçiden pazarlama direktörüne, marka müdüründen genel müdüre her kademeden çalışan iş arama yarışına katıldı. Ancak, yeni iş olanak...
İş dünyası yıllardır Capital’in ücret araştırmalarını bekler, ona göre stratejisini belirler, hesabını yapar. Şimdi sıra 2004 yılının ikinci 6 ayına yönelik araştırmada. Aslında araştırmadan çok sü...
Ronald Alsop Artık iyice iş dünyasının içine girdi, önemli kavramlardan biri haline geldi. Türkiye’de ise Capital’in “En Beğenilen Şirketleri” araştırması ile ön plana çıktı. “Saygınlı...
Seth Godin / Pazarlama Gurusu Pazarlama dünyası her türlü çılgınlığa, farklı fikre ve yaratıcı düşünceye açık. Önemli olan, binlerce benzer ürün arasında farklılaşıp kendini göstermek....
Herkesin dikkatini çekmiştir. Sadece Türkiye’de değil, bütün dünyada bir “ürün ve marka” yağmuru yaşanıyor. Sürekli yeni lansmanlar yapılıyor, ardı ardına markalar piyasaya giriyor. Şirketler, bu y...
Yeni bir şirket kurdunuz. Ona bir isim arıyorsunuz. Ardından da bir markayı piyasaya sunacaksınız. Bir de marka ismine ihtiyacınız var. Peki, marka ya da şirketin isminin hangi harfle başlayacağını...
Philip Kotler Philip Kotler’i tanımayan yoktur. Bazı okuyucularımız üniversitedeki ders kitaplarından, bazıları söyleşilerinden, bir bölümü de kitaplarından tanıdı. “Pazarlamanın efsan...