YÖNETİM

Liderlik

Aile Şirketinde Başarının 3 Koşulu

John Ward    Bütün dünyada aile şirketleri, onların kurumsallaşması ve yaşam sürelerinin artırılması konuşuluyor. John Ward da bu konuda uzman isimlerden biri. “Perpetuating the Family Bu...

1 AĞUSTOS, 2004

Pazarlama

“Aşk”lı Markalar Daha Çok Satıyor

Kevin Roberts / Saatchi&Saatchi Dünya Başkanı    Kevin Roberts, Saatchi&Saatchi’nin dünya başkanı… “Pazarlamada marka devri kapandı, şimdi yeni bir dönem başlıyor” diye konuşuyor. Ona gor...

1 AĞUSTOS, 2004

Pazarlama

Kardeş Marka Kuralı İşliyor!

Dünyadaki trend sürüyor. Türkiye’de de son birkaç yıldır hızlı gelişiyor. “Rakip markayı kendin yarat” anlayışıyla hareket eden firmaların çoğu hedeflerine ulaştı. Selpak’ın Solo’su, Parizien’in Mü...

1 AĞUSTOS, 2004

Liderlik

18 Saygınlığın Yeni Yasası

Ronald Alsop    Artık iyice iş dünyasının içine girdi, önemli kavramlardan biri haline geldi. Türkiye’de ise Capital’in “En Beğenilen Şirketleri” araştırması ile ön plana çıktı. “Saygınlı...

1 TEMMUZ, 2004

Pazarlama

"En” ve “İlk” Stratejisi

Aslında çok kullanılan kavramlardır. Günlük hayattan iş dünyasına her alanda “en” ya da “ilk” sıfatlarına çok sık rastlarız. Ancak, ünlü gurular, ürün ve marka yağmuru altında yaşadığımız bu dönemd...

1 TEMMUZ, 2004

Pazarlama

Türk Yöneticilere Hayati Taktikler

Philip Kotler    Philip Kotler’i tanımayan yoktur. Bazı okuyucularımız üniversitedeki ders kitaplarından, bazıları söyleşilerinden, bir bölümü de kitaplarından tanıdı. “Pazarlamanın efsan...

1 TEMMUZ, 2004

Pazarlama

Markada “S, Ş”, Şirkette “A,B”

Yeni bir şirket kurdunuz. Ona bir isim arıyorsunuz. Ardından da bir markayı piyasaya sunacaksınız. Bir de marka ismine ihtiyacınız var. Peki, marka ya da şirketin isminin hangi harfle başlayacağını...

1 TEMMUZ, 2004

Liderlik

İkinci Yarı Hesapları

İş dünyası yıllardır Capital’in ücret araştırmalarını bekler, ona göre stratejisini belirler, hesabını yapar. Şimdi sıra 2004 yılının ikinci 6 ayına yönelik araştırmada. Aslında araştırmadan çok sü...

1 TEMMUZ, 2004

İnsan kaynakları

İkinci Yarı Hesapları

İş dünyası yıllardır Capital’in ücret araştırmalarını bekler, ona göre stratejisini belirler, hesabını yapar. Şimdi sıra 2004 yılının ikinci 6 ayına yönelik araştırmada. Aslında araştırmadan çok sü...

1 TEMMUZ, 2004

Pazarlama

Markanın “Yaşlısı Olur Mu?

Herkesin dikkatini çekmiştir. Sadece Türkiye’de değil, bütün dünyada bir “ürün ve marka” yağmuru yaşanıyor. Sürekli yeni lansmanlar yapılıyor, ardı ardına markalar piyasaya giriyor. Şirketler, bu y...

1 TEMMUZ, 2004

Pazarlama

Yumuşak Yenilik Dönemi Başlıyor

Seth Godin / Pazarlama Gurusu    Pazarlama dünyası her türlü çılgınlığa, farklı fikre ve yaratıcı düşünceye açık. Önemli olan, binlerce benzer ürün arasında farklılaşıp kendini göstermek....

1 TEMMUZ, 2004

İnsan kaynakları

Yan Haklar Aileye Kayıyor

Şirketlerin başta yöneticiler olmak üzere çalışanlarına sağladığı olanaklar yıllardır pek değişmedi. Neredeyse her şirket benzer olanaklar sundu. Ancak, son dönemde “yan haklar” tablosu...

1 HAZİRAN, 2004

Liderlik

Red Kit Gibiyim

Red Kit, Bugs Bunny, Süperman, Pembe Panter, Fred Çakmaktaş ve diğerleri… Hepsi de çizgi dünyanın unutulmaz kahramanları… Onları yönetim sayfamıza taşıyan ise liderlik konusunda verdikl...

1 HAZİRAN, 2004

Liderlik

Çalışanı İyi Olanlar Ayakta Kalabilecek

Partha Gosh, dünyanın önde gelen yönetim uzmanlarından. McKinsey’in eski ortaklarından ve kurumsal yönetimdeki çalışmalarıyla tanınıyor. “İyi yönetimin, şirketlerin karına da olumlu kat...

1 HAZİRAN, 2004

Pazarlama

Büyümede Yeni Ürünün Payı Artıyor

Çok başarılı bir ürününüz var ve düzenli büyüyorsunuz… Satış ve kar rakamları sürekli artıyor. Peki hep aynı ürünle mi devam edeceksiniz? Yönetim uzmanları, “Her şirket, büyümesinin öne...

1 HAZİRAN, 2004