YÖNETİM

SONRADAN GELENE DİKKAT
Pazarlama

SONRADAN GELENE DİKKAT

Yönetim uzmanları ve sektörleri yakından tanıyanlar hep uyardılar. Bu konularda kitaplar da yazıldı. Ancak, iş dünyası tarihi benzer örneklerle dolu... “Ben liderim, kimse beni geçemez” yaklaşımınd...

1 HAZİRAN, 2002

ÖYLESİNE TÜKETİM
Pazarlama

ÖYLESİNE TÜKETİM

Hepimiz alışveriş, tüketim eğilimlerindeki değişimin farkındayız. Özellikle kartlı yaşamla birlikte... Ancak, ünlü demogrofi uzmanı Michael J. Weiss, daha iyi bir değerlendirmeye sahip. O, yaşanan ...

1 HAZİRAN, 2002

STOK DEVRİMİ
Liderlik

STOK DEVRİMİ

Dünyada durum biraz farklıydı, ancak bir dönem Türkiye’de stoktan para kazanılırdı. Son yıllarda tablo değişti. Stokta mal tutmanın maliyeti, her sektör için ağırlaşmaya başladı. Rekabette önemli b...

1 HAZİRAN, 2002

İHRACAT CANLANDI
İnsan kaynakları

İHRACAT CANLANDI

Türkiye’nin ihracat performansı son birkaç yıldır oldukça iyi gidiyor... Tekstilden otomotive olumlu haberler geliyor. Bir olumlu haber de insan kaynakları cephesinden... Üstelik de kriz nedeniyle ...

1 HAZİRAN, 2002

USTASINDAN SATIŞ DERSLERİ
Pazarlama

USTASINDAN SATIŞ DERSLERİ

Dr. Kerry Johnson / Satış Gurusu   Dr. Kerry Johnson, ABD’nin önde gelen satış gurularından... Bir işletme psikologu... Satış ve pazarlama danışmanlığı yapıyor.  “Paylaşılamayan konuşm...

1 HAZİRAN, 2002

MÜŞTERİNİN AŞK ANALİZİ
Pazarlama

MÜŞTERİNİN AŞK ANALİZİ

Araştırmalar, artık müşteriyi sadece elde tutmanın yeterli olmadığını gösteriyor. Onları daha kârlı müşteri haline getirmek istiyorsanız, sadakat ve harcama seviyelerini tıpkı bir hafiye gibi yakın...

1 MAYIS, 2002

ÇEKİLME HAREKATI
Liderlik

ÇEKİLME HAREKATI

“Biz de girelim”, “Rakibimiz satın aldı, biz de alalım” gibi yaklaşımlara son 15 yılda çok tanık olduk. Büyük gruplar, bu sürede bulundukları sektör sayını artırıp, yeni alanlara girdiler. “Core bu...

1 MAYIS, 2002

BENZEME SENDROMU
Liderlik

BENZEME SENDROMU

Saptama, Copernicus adlı araştırma şirketinin büyük çalışmasında ortaya çıktı. Sadece, listede yer alan şirketleri değil, bütün dünyayı ilgilendiriyor. Milyarlarca dolarlık değere ulaşan markalar i...

1 MAYIS, 2002

BENZEME SENDROMU
Pazarlama

BENZEME SENDROMU

Saptama, Copernicus adlı araştırma şirketinin büyük çalışmasında ortaya çıktı. Sadece, listede yer alan şirketleri değil, bütün dünyayı ilgilendiriyor. Milyarlarca dolarlık değere ulaşan markalar i...

1 MAYIS, 2002

İNSAN KAYNAĞI İHTİYAÇ ANALİZİ
İnsan kaynakları

İNSAN KAYNAĞI İHTİYAÇ ANALİZİ

Bankacılık, turizm, gıda, sigorta, teknoloji, otomobil, perakende ve diğerleri... Bir yanda işsizlik, diğer yanda şirketlerin çalışan ve yönetici ihtiyacı. Üstelik sadece Türkiye’de değil, Avrupa’d...

1 MAYIS, 2002

PAZARLAMADA YENİ PARADİGMA
Pazarlama

PAZARLAMADA YENİ PARADİGMA

  Prof. Philip Kotler / Pazarlama Gurusu   Profesör Philip Kotler’i artık herkes tanıyor... Pazarlamanın tartışmasız “bir numaralı gurusu”... “Marketing Moves” (Pazarlama Hareketleri)...

1 MAYIS, 2002

BÜYÜK DEĞİŞİM
Liderlik

BÜYÜK DEĞİŞİM

Değişimi en iyi rakamlar anlatıyor...   Milliyet, Türkiye’nin en köklü gazetelerinden... Son 1.5 yıldır yürütülen stratejiyle, büyük bir d eğişim geçiriyor. Bunu, içerik yapısından eklere, ...

1 MAYIS, 2002

LİDERİN RUH HALİ ŞİRKETİ NASIL ETKİLER
Liderlik

LİDERİN RUH HALİ ŞİRKETİ NASIL ETKİLER

Prof. Richard Boyatzis / Liderlik Uzmanı   Başarılı lider için hangi beceriler yeterlidir? Eğitim, deneyim, iletişim, insan ilişkileri, sektör bilgisi, organizasyon... Ünlü liderlik uzmanı ...

1 MAYIS, 2002

MONOPOL’DEN ÇIKAN DERSLER
Liderlik

MONOPOL’DEN ÇIKAN DERSLER

Phil Orbanes / Oyun Tasarımcısı   Belki, “Monopol gurusu” da olur mu?” diyeceksiniz... Haklısınız. Son dönemde bir guru yağmuruna tanık oluyoruz. Ancak, Phil Orbanes, için ABD’de bu tanımla...

1 MAYIS, 2002

ÖZEL GÜNLER EKONOMİSİ
Pazarlama

ÖZEL GÜNLER EKONOMİSİ

Önceleri sadece, bayramlar vardı. Onu Anneler Günü’nün yükselişi izledi. Son yıllarda ise Sevgililer Günü ve Yılbaşı en çok önem verdiğimiz günler arasında yer alıyor. Özel günlerden bahsediyoruz. ...

1 MAYIS, 2002