Rakamlar tabloyu daha açık ortaya koyuyor… Dimes, yeni ambalajıyla satışlarını yüzde 100 artırdı. Banvit, jumbo sosiste, ambalaj değişimi ile yüzde 44, Danone ise yoğurtta yüzde 30 satış artışı yak...
Ekonomi son 3 yıldır büyüyor, şirketler eleman ve yönetici alımını devam ettiriyor. 2001 krizi sırasında işsiz kalanlardan bir bölümü işe dönebildi. Ancak, özellikle “nitelikli işgücü” olarak değer...
Herkes büyümenin peşinde.. Kimi şirketler bunu pazar potansiyeline göre ayarlıyor. Bazıları ise yeni iş kollarına giriyor. Satın almalar, farklı ve zekici hazırlanmış pazarlama stratejileri de büyü...
Yeni dönemin rekabet dünyasında ayakta kalmak, başarılı markalar yaratmak giderek zorlaşıyor. Yönetim uzmanları, bu amansız mücadelede başarıya ulaşmanın 7 yeni kuralı olduğuna dikkat çekiyorlar. “...
“Managing Customers as İnvestmens” (Müşterileri Yatırımlar Gibi Yönetin), son dönemin en gözde kitaplarından… Yazarı ise Sunil Gupta… Kolombiya Üniversitesi’nde pazarlama profesörü olan Gupta, “Şir...
Çalışanlar hala kriz psikolojisini atabilmiş değiller. Buna bir de istihdam yaratmayan ekonomik büyüme eklendi…Bu nedenle eleman sirkülasyonu geçmişe göre birçok sektörde düşük düzeylerde seyrediyo...
Gece geç saatlere kadar çalışıyor, hafta sonlarını da ofiste geçiriyorsunuz. Hatta “Hiç tatile vaktim yok” diye yakınıyorsunuz. Yönetim uzmanlarına göre, artık bu yaklaşımın modası geçti. Ünlü guru...
Aile şirketlerinin uzun ömürlü olmasının çeşitli unsurları var. “Kuşaklar arası yönetim devri”, bu konuların başında geliyor. İki kuşak arasındaki geçişin şekli ve zamanı, şirketin geleceğini de be...
BMW, Kellog’s, Sony, Gillette ve diğerleri…. Dünyada dev dünya şirketlerinin çoğu “şemsiye marka” kullanarak piyasaya yeni kategorilerle giriyor. Bu yaklaşımı yanlış bulanlar da var. Kimilerine gör...
İş dünyasındaki müthiş dönüşüm, insan kaynakları politikalarını kökten değiştiriyor. Şirketler, çalışanlarını tutmak ve sadakati artırmak için özel stratejiler geliştiriyor, yeniliklere gidiyor. “K...
Türkiye’deki ücret araştırmaları, daha çok büyük illeri kapsar. İstanbul, İzmir, Ankara ve Bursa dışına pek çıkılmaz. Zaten Anadolu’daki şirketler de ücretlerini, kendi yöntemlerine göre beli...
Büyümek, rekabette öne geçmek isteyen şirketler iki yol izliyor. Birinci gruptakiler, mevcut alanlarda, bilinen yönetemlerle büyüyorlar. İkinci grupta yer alanlar ise yeni alan ve ürünler geliştiri...
Büyüme, rekabet, karlı müşteri, yeniden yapılanma, yaratıcılık, yenilikçi organizasyon ve diğerleri… Yeni bir yıla girerken iş dünyasında yine kritik soruların yanıtları aranıyor. Her işadamı ve yö...
İş dünyasında başarıyı nasıl ölçersiniz? Ciro, kar, ihracat ve müşteri sayısındaki artış mı? Bunlar her zaman önemli kriter olarak kalacak. Ancak, Türk iş dünyasının önde gelen şirketlerinin üst dü...
“Şirket zekası, şirketlerin gelecekte yaşayacakları olası başarı ve başarısızlıkları öngörmelerini sağlar.” Bu saptama, yönetim uzmanı Jim Underwood’a ait. “Şirket Zekanız Kaç?” (What’s Your Corpor...