YÖNETİM

Pazarlama

Yeni Ambalaj Satışı Katlar Mı?

Rakamlar tabloyu daha açık ortaya koyuyor… Dimes, yeni ambalajıyla satışlarını yüzde 100 artırdı. Banvit, jumbo sosiste, ambalaj değişimi ile yüzde 44, Danone ise yoğurtta yüzde 30 satış artışı yak...

1 NİSAN, 2005

İnsan kaynakları

Nitelikli İşsizler Geçmişten Kopamıyor

Ekonomi son 3 yıldır büyüyor, şirketler eleman ve yönetici alımını devam ettiriyor. 2001 krizi sırasında işsiz kalanlardan bir bölümü işe dönebildi. Ancak, özellikle “nitelikli işgücü” olarak değer...

1 NİSAN, 2005

Liderlik

Hızlı Büyümenin En Kolay Yolu!

Herkes büyümenin peşinde.. Kimi şirketler bunu pazar potansiyeline göre ayarlıyor. Bazıları ise yeni iş kollarına giriyor. Satın almalar, farklı ve zekici hazırlanmış pazarlama stratejileri de büyü...

1 MART, 2005

Pazarlama

İyi Markanın 7 Yeni Kuralı

Yeni dönemin rekabet dünyasında ayakta kalmak, başarılı markalar yaratmak giderek zorlaşıyor. Yönetim uzmanları, bu amansız mücadelede başarıya ulaşmanın 7 yeni kuralı olduğuna dikkat çekiyorlar. “...

1 MART, 2005

Pazarlama

Müşterilerinizi Yatırım Gibi Yönetin

“Managing Customers as İnvestmens” (Müşterileri Yatırımlar Gibi Yönetin), son dönemin en gözde kitaplarından… Yazarı ise Sunil Gupta… Kolombiya Üniversitesi’nde pazarlama profesörü olan Gupta, “Şir...

1 MART, 2005

İnsan kaynakları

Kaybetme Korkusu Sadakati Artırdı Mı?

Çalışanlar hala kriz psikolojisini atabilmiş değiller. Buna bir de istihdam yaratmayan ekonomik büyüme eklendi…Bu nedenle eleman sirkülasyonu geçmişe göre birçok sektörde düşük düzeylerde seyrediyo...

1 MART, 2005

Liderlik

Geç Saate Kadar Çalışmak Doğru Mu?

Gece geç saatlere kadar çalışıyor, hafta sonlarını da ofiste geçiriyorsunuz. Hatta “Hiç tatile vaktim yok” diye yakınıyorsunuz. Yönetim uzmanlarına göre, artık bu yaklaşımın modası geçti. Ünlü guru...

1 ŞUBAT, 2005

Liderlik

60’ından Önce Koltuğu Devret!

Aile şirketlerinin uzun ömürlü olmasının çeşitli unsurları var. “Kuşaklar arası yönetim devri”, bu konuların başında geliyor. İki kuşak arasındaki geçişin şekli ve zamanı, şirketin geleceğini de be...

1 ŞUBAT, 2005

Pazarlama

Bir Şemsiyeye Kaç Ürün Sığar?

BMW, Kellog’s, Sony, Gillette ve diğerleri…. Dünyada dev dünya şirketlerinin çoğu “şemsiye marka” kullanarak piyasaya yeni kategorilerle giriyor. Bu yaklaşımı yanlış bulanlar da var. Kimilerine gör...

1 ŞUBAT, 2005

İnsan kaynakları

Kurumsal Wellness Kârı Da Artırıyor

İş dünyasındaki müthiş dönüşüm, insan kaynakları politikalarını kökten değiştiriyor. Şirketler, çalışanlarını tutmak ve sadakati artırmak için özel stratejiler geliştiriyor, yeniliklere gidiyor. “K...

1 ŞUBAT, 2005

İnsan kaynakları

Anadolu Yüzde 50 Daha Az Kazanacak

Türkiye’deki ücret araştırmaları, daha çok büyük illeri kapsar.  İstanbul, İzmir, Ankara ve Bursa dışına pek çıkılmaz. Zaten Anadolu’daki şirketler de ücretlerini, kendi yöntemlerine göre beli...

1 ŞUBAT, 2005

Liderlik

Mavi Okyanus’ta Büyüme Zamanı

Büyümek, rekabette öne geçmek isteyen şirketler iki yol izliyor. Birinci gruptakiler, mevcut alanlarda, bilinen yönetemlerle büyüyorlar. İkinci grupta yer alanlar ise yeni alan ve ürünler geliştiri...

1 OCAK, 2005

Liderlik

Gurulardan Kritik Uyarılar

Büyüme, rekabet, karlı müşteri, yeniden yapılanma, yaratıcılık, yenilikçi organizasyon ve diğerleri… Yeni bir yıla girerken iş dünyasında yine kritik soruların yanıtları aranıyor. Her işadamı ve yö...

1 OCAK, 2005

Liderlik

2005’de Başarıyı Nasıl Ölçecekler?

İş dünyasında başarıyı nasıl ölçersiniz? Ciro, kar, ihracat ve müşteri sayısındaki artış mı? Bunlar her zaman önemli kriter olarak kalacak. Ancak, Türk iş dünyasının önde gelen şirketlerinin üst dü...

1 OCAK, 2005

Liderlik

Iq’su Yüksek Şirket Daha Çok Kar Ediyor

“Şirket zekası, şirketlerin gelecekte yaşayacakları olası başarı ve başarısızlıkları öngörmelerini sağlar.” Bu saptama, yönetim uzmanı Jim Underwood’a ait. “Şirket Zekanız Kaç?” (What’s Your Corpor...

1 OCAK, 2005