YÖNETİM

Pazarlama

Şirketlerin Bir Numarası

Bu kavram önce avukatlar için kullanıldı. “Çok sayıda dava kazananları” simgeliyordu. Ardından iş dünyasına girdi, şirketine çok sayıda iş kazananları tanımlamaya başladı. Ünlü guru Jeffrey Fox, “R...

1 OCAK, 2005

Pazarlama

Ürün Yenilikçiliğiyle Mor İnek Olunabilir

Al Ries, dünyanın ünlü pazarlama gurularından… Son dönemde “farklılaşma” üzerine çalışıyor. Yeni kitabı “The Origin of Brands” (Markaların Kökeni) de bu konuya yeni bir yaklaşım getiriyor, “ürün ...

1 EKİM, 2004

İnsan kaynakları

1 Şirkete 100 Bin Cv

Zaten Türkiye’de büyük bir işsizlik sorunu vardı. Binlerce insan iş bekliyor, bunlara da sürekli gençler ekleniyordu. 2001’deki krizle birlikte sorun büyüdü, binlerce nitelikli çalışan işsizler ord...

1 EKİM, 2004

İnsan kaynakları

En Çok Kazanan 50 Süper Yönetici

Dünyadakinin tersine Türkiye’de yönetici ücretleri açıklanmaz. Bu konuda yapılan araştırmalar ise gizlidir, paylaşılmaz. Ancak, Capital, her yıl düzenli olarak ücret ve CEO ücret araştırmaları gerç...

1 EKİM, 2004

Liderlik

“Erken Uyarı Sistemi Şirketi İflastan Kurtarır”

Güçlü ego, aşırı özgüven, parlak bir geçmiş her zaman başarının anahtarı olmayabilir. Aksine, bu özellikler bir yöneticinin şirketiyle birlikte yok olmasına giden yolu da örebilir. “Why Smart Execu...

1 EKİM, 2004

Pazarlama

Kitlesel Özelleştirme Yaklaşımı Yükseliyor

Geçmişte kitlelere yönelik ürünlerin ancak “kitlesel pazarlamayla” sunulabileceği düşünülürdü. Pazarlama yöneticileri de bu yönde stratejiler geliştirirdi. Oysa şimdi yeni teknoloji ve sayıca artan...

1 EKİM, 2004

Liderlik

Büyüme Sıkıntısına “Yenilikçi” Strateji

Dünyanın dört bir yanındaki şirketler, büyüme peşinde… Ekonomideki sorunlar, sektörlerin durumu ve rekabet, “sıfır büyüme” sendromunu öne çıkarıyor. Ancak, farkla yaklaşımlar, “yenilikçi” stratejil...

1 EKİM, 2004

Liderlik

40-30-20 Kuralı İşe Yarıyor mu

Bir yöneticinin, örneğin CEO’nun ideal günlük ajandası nasıl olmalı? Günlük işler, pazarı gözleme, dış sorunlar ve geleceği gözlemlemek. Ünlü gurulara göre, genelde yöneticilerin “40-30-20 kuralı” ...

1 EYLÜL, 2004

Pazarlama

En önemli tehdit Marka Gevezeliği

Don E. Schultz, dünyanın en önemli pazarlama gurularından… “Brand Babble” (Marka Gevezeliği) adlı kitabıyla marka yaratma ve markayı koruma anlayışına yeni bir bakış getiriyor. “Eğer müşteriler içi...

1 EYLÜL, 2004

Pazarlama

Jenerik Markanın Sonu mu Geliyor

Bir zamanlar bazı ürünleri, marka isimleriyle tanırdık. Margarine “Sana”, kağıt mendile “Selpak”, bluejean’e “Kot”, tüpgaza da Aygaz derdik. Bu markalar, pazarlama diliyle, “jenerik” haline gelmiş ...

1 EYLÜL, 2004

Pazarlama

1,2,3,7 Stratejisi

Başlık biraz tuhaf geldi. “Bunca yaklaşım, trend arasına yeni biri daha mı katıldı?” diye sordunuz. Ancak, gerçekten de gıdadan temizliğe, bankacılıktan telekomünikasyona, neredeyse her sektör ya d...

1 EYLÜL, 2004

Liderlik

Unvan Canavarı

Peter Drucker, “Zamsız terfi olmaz. Mutlaka zam yapılmalı” diye öneride bulunuyor. Ancak, bütün dünyada çalışanları motive etmenin en iyi yolu, onlara unvan vermekten geçiyor. Bu eğilim ve organiza...

1 EYLÜL, 2004

Pazarlama

1 Markadan 700 Farklı Ürün

Bu trende en iyi alışverişe çıkınca, özellikle de süper marketlerde gözlemlemek mümkün. Şirketler, dağıtım, pazar payı, ciro artışı, tüketici ihtiyaçları, üretim kapasitesi ve marka yaratma gibi ka...

1 EYLÜL, 2004

Liderlik

Yapmaktan vazgeçilecek listenizi hazırladınız mı?

İyiden Mükemmel Şirkete–Kalıcı Başarıya Ulaşmanın Yolları kitabının yazarı, ünlü yönetim danışmanı Collins, şirketlerini mükemmelle taşıyan yöneticilerin en az “yapılacaklar listesi” kadar, “yapılm...

1 EYLÜL, 2004

İnsan kaynakları

İş Arayanların Gözü Onlarda

Türkiye’deki işsiz sayısı, son yıllarda eklenenlerle iyice arttı. İşçiden pazarlama direktörüne, marka müdüründen genel müdüre her kademeden çalışan iş arama yarışına katıldı. Ancak, yeni iş olanak...

1 AĞUSTOS, 2004