CAPİTAL DERGİ

ACAYİP ŞİRKET KAZANACAK
Gelecek & Trendler

ACAYİP ŞİRKET KAZANACAK

Kjell A. Nordström / Stockholm Ekonomi Okulu Öğretim Üyesi Yönetim bilimiyle ilgili onlarca bulunuyor. Stockholm Ekonomi Okulu’ndan iki öğretim üyesi olan Kjell A. Nordström ve Jonas Ridderstrale...

1 HAZİRAN, 2001

YENİ MEGA TRENDLER
Gelecek & Trendler

YENİ MEGA TRENDLER

Ekonomik büyüme, nüfus, bilgi teknolojileri, demografi, turizm ve tüketim... Bu alanlardaki köklü değişimler, herkes tarafından yakından izlenir, iş dünyasını derinden etkiler.  World Future S...

1 HAZİRAN, 2001

KOÇLAR İŞ BAŞINDA
Gelecek & Trendler

KOÇLAR İŞ BAŞINDA

“Life coaching” (Hayat koçluğu), son dönemin yükselen kavramlarından biri... ABD’den sonra İngiltere’de hızla yayılıyor.  Zaten basketboldeki “koç”lardan da çağrışım yapıyor. Bu kez oyuncular ...

1 HAZİRAN, 2001

PARAYLA SAADET OLUR
Gelecek & Trendler

PARAYLA SAADET OLUR

Andrew Oswald & Jonathan Gardner / Warwick Üniversitesi Profesörü Herkesin bildiği şarkının unutulmaz sözleri de vardır; “Parayla saadet olmaz...” Ancak, Warwick Üniversitesi’nden Profesör An...

1 MAYIS, 2001

DİKKAT EKONOMİSİ
Gelecek & Trendler

DİKKAT EKONOMİSİ

Yeni ekonomi, beraberinde yeni konseptler ve yaklaşımlar da getiriyor. Yönetim danışmanları, bu yaklaşımlarla, içinde bulunduğumuz dönemin sorunlarına çözüm getiriyor, yarına ışık tutuyor. “Dikkat ...

1 MAYIS, 2001

PAZARLAMADA ‘AYILAR’ ZAMANI
Gelecek & Trendler

PAZARLAMADA ‘AYILAR’ ZAMANI

Borsayla yakından ilgilenenler mutlaka bilir... Hisse senedi piyasasında bir “Ayı” (Bear) ve “Boğa” (Bull) faktörü vardır. Boğa yukarı trendi, yükseliş zamanlarını ifade eder. Ayılar ise düşüş zama...

1 MAYIS, 2001

CASUSLAR İŞ BAŞINDA!
Gelecek & Trendler

CASUSLAR İŞ BAŞINDA!

Marc Barry / CI3 Analytics Sahibi Marc Barry, CI3 Analytics adlı şirketin sahibi. Adam L. Penenberg ise gazeteci. Forbes dergisi yazarlarından. İkisini son dönemde öne çıkaran ise “Spooked-Espion...

1 NİSAN, 2001

NE KADAR DİJİTAL?
Gelecek & Trendler

NE KADAR DİJİTAL?

Bilişim teknolojisi, son yılların en hızlı büyüyen sektörü... İnternetten telekoma, yazılımdan donamıma, çok sayıda alanı kapsıyor. Bu alandaki ilerlemeyi “dijitalleşme” olarak değerlendiren “World...

1 NİSAN, 2001

VAKİT NAKİTTİR
Gelecek & Trendler

VAKİT NAKİTTİR

Bu konudaki en iyi saptama ünlü ekonomist Paul Romer’e ait. “Bize şimdiye kadar para tasarrufu öğretildi, zaman değil” diyor. Gerçekten de şimdi zaman daha önemli. Özellikle de internet ve teknoloj...

1 NİSAN, 2001

ORACLE’IN 3 ON  STRATEJİSİ
Gelecek & Trendler

ORACLE’IN 3 ON STRATEJİSİ

Tim Chou / Oracle Yöneticisi Dünyanın en büyük yazılım şirketlerinden Oracle, yazılımlarını Oracle.com sitesi altında müşterilerine online olarak sunmaya başladı. Paris’te düzenlediği AppsWorld Ko...

1 NİSAN, 2001

DEĞERDE YENİ FORMÜLÜ
Gelecek & Trendler

DEĞERDE YENİ FORMÜLÜ

Aslında her şeyi ortaya şu hesap koyuyor. Pamuğu 1.6 dolara satacağınıza, iplik yapıyorsunuz. Bu haliyle 3.78 dolar ediyor. Zincir sonrasında kumaş, tişört olarak devam ediyor. Markalı bir ürün ola...

1 ŞUBAT, 2001

DEPRESYON TEHLİKESİ
Gelecek & Trendler

DEPRESYON TEHLİKESİ

Michael J. Mandel / Business Week Ekonomi Editörü Michael J. Mandel’i, ABD iş dünyası son yazdığı kitabıyla tanıdı. ““The Coming Internet Depression (Yaklaşan İnternet Depresyonu)” adlı bu kitap,...

1 ŞUBAT, 2001

DÜNYAYI NE BEKLİYOR
Gelecek & Trendler

DÜNYAYI NE BEKLİYOR

Matthew Higgins / Merill Lynch Uluslar arası Ekonomi Başkan Yardımcısı Matthew Higgins, Merill Lynch uluslararası ekonomi başkan yardımcısı.... Başta büyük ülkeler olmak üzere, dünya ekonomisini ...

1 OCAK, 2001

GLOBAL EKONOMİDE GELECEĞE YOLCULUK
Gelecek & Trendler

GLOBAL EKONOMİDE GELECEĞE YOLCULUK

Peter Leyden / Global Business Network Yöneticisi Peter Leyden, gelecek bilim üzerine danışmanlık yapan Global Business Network´un üç yöneticisinden biri... Ünlü gelecek bilimci Peter Schwartz´la...

1 MART, 2000

RÜYA TOPLUMU NE GETİRECEK?
Gelecek & Trendler

RÜYA TOPLUMU NE GETİRECEK?

Prof. Rolf Jensen / Kopenhag Gelecek Bilimleri Enstitüsü Direktörü Sizin ürününüzün bir öyküsü var mı? İçine biraz da duygu kattınız mı? Hayalleriniz var mı? Gelecekte başarılı olmak istiyorsanız...

1 MART, 2000

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.